Ahoj,
nevím jestli tady podobný problém je, ale já ho nenašel. Na nic se neptám - problém jsem už vyřešil, tak Vám chci jen napsat o co jde, aby jste když tak věděli o co jde.
Můj problém začal asi před 1,5 rokem. Auto začalo z ničeho nic míň táhnout a zároveň míň brzdit - pedál měl měkký chod a auto méně brzdilo. Přitom správně je spíš tužší - lépe se reguluje brzdná síla. Turbo zabíralo, ale tak nějak míň. Občas se to vzpamatovalo - v tom případě oboje naráz - brzdy i tah.
Absolvoval jsem neuvěřitelnou tirádu po všemožných servisech - kontrolu brzd, výměnu brzdovky, prohazování váhy vzduchu, kontrolu podtlakového vedení, prohození altíku (je na něm podtlaková pumpa). Nakonec jsem byl i u RomanaK v servisu - napichnuti na diagnostiku nic neukazalo, tak jsem tam auto nechal - bylo mi řečeno, že je auto v pořádku - brzdí i jede dobře a že jsem měl zanesený snímač tlaku v sání - ten, že by to mohl případně způsobovat, tak že jej vyčistili.
Nakonec se problém projevil naplno asi před dvěma měsíci. Chtěl jsem zastavit u domu a zastavil až o dva domy dál. Výsledek = z podtlakové pumpy tekl olej do posilovače brzd, kde něco "prožral". Tudy unikal podtlak, takže auto pořádně nebrzdilo a nejelo. Byl jej tam plný kelímek od solviny. Po výměně posilovače a zpětného ventilu na podtlakovém vedení jede auto jak má a brzdí "jako za mlada".
Tak snad to někomu pomůže. Pro mě to byla neuveřitelná a záhadná závada - o to horší, že zhoršení tahu a brzdného účinku bylo jen částečné a víceméně konstantní, bez nějaké chyby na diagnostice, takže tomu kolikrát ani mechanici nevěřili.
Y17DT netáhne a nebrzdí
- Reklama
Re: Y17DT netáhne a nebrzdí
Díky problému v podtlakovém posilovači brzd může být brždění opravdu horší. Ale pokud je podtlakový systém někde otevřený, ztrácí se podtlak neustále. Přišel jsi na to, proč je v posilovači brzd olej? Jak se tam dostal, když je vzduch z posilovače "vysáván" vakuovou pumpou? Jinak otevřený podtlakový systém ve větvi ventilů ovládání turba a EGR nemá vliv na výkon. Podlak se používá pouze pro regulaci vysokého plnícího tlaku turba (ventil pustí podtlak do ovládacího členu turba, ten otevře klapku do výfuku a spaliny místo na lopatky turba letí do výfuku) a otevření EGR. Zůstal na autě původní alternátor, nebo ten nový s novou vakuovou pumpou?
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Re: Y17DT netáhne a nebrzdí
Vyčištění neuškodí, signál MAPu je zásadní informace pro jednotku motoru ohledně přeplňování vzduchu do sání.Kafi píše:... jsem měl zanesený snímač tlaku v sání - ten, že by to mohl případně způsobovat, tak že jej vyčistili....
Rozhodně nemá vliv na brzdový systém.
Olej do podtlaků se většinou dostane kvůli vadě vývěvy, nižší hodnota podtlaku. Máš ji vyměněnou nebo jezdíš na původní?
Jestli na původní, pak občas zkontroluj podtlaky na přítomnost oleje.
Otevřený podtalkový systém rozhodně má vliv na výkon, a velmi zásadní. Když bude podtlak utíkat, obtoková klapka turba bude otevřená, spaliny půjdou do výfucku, ne na lopatky turbíny. Toho se využívá pro nouzový režim, kdy jednotka nepustí dávkování podtlaku pro turbo. Obtoková klapka je otevřená, jako před startem motoru, než se v systému objeví podtlak a jednotka pustí plnou dávku prostřednictvím regulačního ventilu, klapka se zavře a spaliny jdou komplet na lopatky turbíny.RomanK píše:...Jinak otevřený podtlakový systém ve větvi ventilů ovládání turba a EGR nemá vliv na výkon. Podlak se používá pouze pro regulaci vysokého plnícího tlaku turba (ventil pustí podtlak do ovládacího členu turba, ten otevře klapku do výfuku a spaliny místo na lopatky turba letí do výfuku) a otevření EGR. ...
Podtlak je dále třeba pro regulaci EGRu, ale když bude podtlak netěsný a EGR nebude otvírat, nebo otvírat částečně, jednotka to většinou " zkousne"
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Y17DT netáhne a nebrzdí
Na tomto motoru se opravdu občas nacpe olej do podtlakového systemu a to vakuumpumpou.Ta je mazána tlakovým olejem ,je na alternátoru.Pokud už má svá nejlepší leta za sebou,tak se tlakový olej nacpe do vzduchové\podtlakové \části.Taky jsem to kdysi řešil,posilovač plný oleje.
Minulý týden jsem tu řešil AudiA4.V mrazu ráno nebrzdilo\nešel posilovač\ ,za cca5km zničeho nic vše OK.Zjistil jsem do půlky plný posilovač vody,venku do rána v něm zamrzla,pak ji motor ohřál a rozmrzla,taky dobrej výjeb.
Minulý týden jsem tu řešil AudiA4.V mrazu ráno nebrzdilo\nešel posilovač\ ,za cca5km zničeho nic vše OK.Zjistil jsem do půlky plný posilovač vody,venku do rána v něm zamrzla,pak ji motor ohřál a rozmrzla,taky dobrej výjeb.
Re: Y17DT netáhne a nebrzdí
RomanK - olej se tam dostal podtlakovou hadičkou. Nejspíš po trošičkách, až do stavu kdy se na to došlo. Asi byla vakuovka slabá.
Co se týče výkonu, tak do téhle míry tomu nerozumím, jen vím, že to pomohlo . Na autě zůstal nový alternátor s novou pumpou.
Alzafir - jasně, vyčištění snímače nelituju, ale že to s tím nic společného nemělo je mi jasné. Bylo to spíš pro jistotu. Vývěvu mám novou, ale stejně to překontroluju. Ono to nic nestojí.
Co se týče výkonu, tak do téhle míry tomu nerozumím, jen vím, že to pomohlo . Na autě zůstal nový alternátor s novou pumpou.
Alzafir - jasně, vyčištění snímače nelituju, ale že to s tím nic společného nemělo je mi jasné. Bylo to spíš pro jistotu. Vývěvu mám novou, ale stejně to překontroluju. Ono to nic nestojí.
Re: Y17DT netáhne a nebrzdí
Bavíme se ale o motoru Y17DT, ne o XY2.0DTx Tam je systém ovládání turba jiný. Regulace výkonu je u Y17DT v nouzovém režimu řešena snížením dávky paliva.Alzafir píše:...Otevřený podtalkový systém rozhodně má vliv na výkon, a velmi zásadní. Když bude podtlak utíkat, obtoková klapka turba bude otevřená, spaliny půjdou do výfucku, ne na lopatky turbíny...
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]