astra 1,7dti hoří kabely zkrat na kostru
astra 1,7dti hoří kabely zkrat na kostru
zdravim mam problem schoreli mi kabely k alternatoru a starteru...zjistil sem ze se mi ukostruje plus a je to zapričinene necim to nevim cim....je to neco co ovlada třetí pojistka 60A v prostoru motoru kdyz ji vyndam tak uz plus neni ukostrene ale nic nejde otocim klickem zapalovani a nic nenajede tak bych potreboval vedet k cemu ta pojistka presne slouzi diky....
- Reklama
Re: astra 1,7dti hoří kabely zkrat na kostru
Ahoj.Neviem ci pomozem,ale aspon takto:
F1 - 60A - spotřebiče pod trvalým napájením (potenciál 30);
F2 - 60A - spotřebiče pod trvalým napájením (potenciál 30);
F3 - 60A - hlavní pojistka napájení pro spotřebiče za spínací skříňkou (potenciál 15);
F4 - 40A - ventilátor chlazení;
F5 - 80A - ABS;
F6 - 20A - ŘJ motoru;
F7 - 80A - posilovač řízení;
F8 - 40A - ventilátor chlazení (klima);
čísla pojistek máš zevnitř na krytu pojistek.
F1 - 60A - spotřebiče pod trvalým napájením (potenciál 30);
F2 - 60A - spotřebiče pod trvalým napájením (potenciál 30);
F3 - 60A - hlavní pojistka napájení pro spotřebiče za spínací skříňkou (potenciál 15);
F4 - 40A - ventilátor chlazení;
F5 - 80A - ABS;
F6 - 20A - ŘJ motoru;
F7 - 80A - posilovač řízení;
F8 - 40A - ventilátor chlazení (klima);
čísla pojistek máš zevnitř na krytu pojistek.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: astra 1,7dti hoří kabely zkrat na kostru
Jsem si říkal, že jsem ten popis už někde safra viděl...
Ten zkrat musí být někde vidět, když se ti tavily kabely z baterky na pojistkovku. Osobně bych to viděl na problém ve starteru.
Ten zkrat musí být někde vidět, když se ti tavily kabely z baterky na pojistkovku. Osobně bych to viděl na problém ve starteru.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: astra 1,7dti hoří kabely zkrat na kostru
Diky.....zkrat u starteru ani u alternatoru neni ..vzal jsem voltmetr nastavil na pipacku ..pruchod os kabelu kdyz je kabel pruchozi tak to zapipa..jeden pol jsem dal na kostru a druhy pol na plus kabel co jde z baterky a pipalo to to znamena ze plus a kostra je spojena tak sem odpojil kabel ktery vede primo do pojistkove skrinky v prostoru motoru a pretalo to pipat takze uz zkrat nebyl...tak sem nechal jeden pol z voltmetru na koostre druhy pol sem dal jen na kabel co vede k te pojistkove skrince v prostoru motoru a postupne vyndaval pojistky a po vyndani te treti pojistky 60a pipani prestalo...takze ted uz asi pomuze jen sundat palubku a kouknout na jednotlive kabeli kde je zkrat.......jeste jednou diky.....
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: astra 1,7dti hoří kabely zkrat na kostru
Nemáš ve spínací skříňce trvale sepnutý kontakt pro starter? To už tu také bylo, že starter byl trvale sepnutý, běžel i při nastartovaném mototu až do jeho totální smrti.
Ty měříš tou prozváněčkou uzavřený obvod a nemusí to být zkrat. Proč bys jinak měl mít spálený kabel u starteru, kde podle tebe šlus není? Co ta baterka, přežila to?
Ty měříš tou prozváněčkou uzavřený obvod a nemusí to být zkrat. Proč bys jinak měl mít spálený kabel u starteru, kde podle tebe šlus není? Co ta baterka, přežila to?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: astra 1,7dti hoří kabely zkrat na kostru
Baterka je v haji ...a to me take prave zarazi proc jsou opaleny kabeli u starteru a hlavne u alternatoru to uz horelo roztavila se izolace a chytlo to....kdyby bylo trvale seple plus na starter tak by po otoceni klicku pred startovaci polohou starter uz tocil nebo ne...??..myslim jako na polohu kdy se rozvisti kontrolky...ja sem spis automechanik nez autoeletrikar v eletrice toho spoustu nevim....ale myslis ze je tedy normalni kdyz propisknu kostru a ten plusovej kabel co jde do pojistkovky v motorovem prostoru ze je to spojene...tomu se mi nechce verit nebo sem te spatne pochopil ja mam jeste jednu stejnou astru akorot be klimatizace tak to zkusim...diky kazda rada dobra.....
Re: astra 1,7dti hoří kabely zkrat na kostru
Jeste dodatek ten kabel co je od baterky do pojistkovky tak ten neni opalenej ani ohorelej....ohoreli jsou u starteru trochu a u altiku to horelo...
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: astra 1,7dti hoří kabely zkrat na kostru
Ty s tím stejně nic nevykoumeš, to zjistí jedině autoelektrikář, který je schopen určit, zda není problém se starterem, případně v alternátoru, ale vidím to asi nějak takto: pokus o nastartování vozu, vadná spínačka, případně stykač starteru, který zůstal sepnutý, tím pádem teče stále proud do starteru z baterky, kterou dokrmuje ještě alternátor. Skončilo to tvrdým zkratem, a protože tento obvod není jištěný žádnou pojistkou, tak tam teče proud do úplného vyčerpání. Ale může to být i jinak.
edit:
Chce to měřit, ale můžeš i vylučovací metodu:
- odpoj a zaizoluj silný plusový kabel na svorce alternátoru, přes žárovku (tak, aby žárovka byla v cestě proudu) připoj plusový kabel na baterku a pokud bude žárovka jasně svítit celou dobu připojení, je někde v obvodu zkrat. Pokud na žárovce po nějaké chvíli (do 30 sec) viditelně zeslábne její jas, že skoro zhasne, tak se vyrovnaly proudy do instalace a zkrat v připojené části není. Stejně můžeš odzkoušet i přívod na starter, případně na pojistkovku. Žárovka může být jakákoli paticová na 12V (blinkr, brzdová). Snad jsi mně pochopil.
Samozřejmě musíš mít připojenou i kostru .
edit:
Chce to měřit, ale můžeš i vylučovací metodu:
- odpoj a zaizoluj silný plusový kabel na svorce alternátoru, přes žárovku (tak, aby žárovka byla v cestě proudu) připoj plusový kabel na baterku a pokud bude žárovka jasně svítit celou dobu připojení, je někde v obvodu zkrat. Pokud na žárovce po nějaké chvíli (do 30 sec) viditelně zeslábne její jas, že skoro zhasne, tak se vyrovnaly proudy do instalace a zkrat v připojené části není. Stejně můžeš odzkoušet i přívod na starter, případně na pojistkovku. Žárovka může být jakákoli paticová na 12V (blinkr, brzdová). Snad jsi mně pochopil.
Samozřejmě musíš mít připojenou i kostru .
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: astra 1,7dti hoří kabely zkrat na kostru
Super diky za tip kouknu na to ......
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: astra 1,7dti hoří kabely zkrat na kostru
Při té zkoušce žárovkou si samozřejmě pohlídej vypnutí normálních spotřebičů (rádio, zavřené dveře kvůli vnitřnímu osvětlení, vypnuté zapalování) abys nebyl překvapený, že žárovka stále svítí.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: astra 1,7dti hoří kabely zkrat na kostru
Vyreseno byl to altik po zahrati se spojil plus tvrde na kostru po vychladnuti zase v poradku tak sem ho znovu napojil a zase zak cca 2min zahral se a plus znovu na kostru tak sem koupil novej...
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: astra 1,7dti hoří kabely zkrat na kostru
Za kolik? Jinak gratuluji k nalezení závady a vyřešení problému, bylo jasné, že to muselo být někde na nejištěné části zapojení. Hlavně aby to cyklování přežila baterka. Nechal bych ji řádně prověřit u autoelektrikáře a dobít nabíječkou mimo auto.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)