No vida, to už je zajímavější.
To skutečně vypadá, jakoby auto nežhavilo, i když by teoreticky mohlo.
Tohle by mohl být problém " teplých startů".
Zkus pokus:
A možná napojit řízení relátka klidně pootevřeným oknem do kabiny, aby to nevypnulo hned, ale žhavilo, jak potřebuješ.
Jednotka motoru spíná žhavení podle teploty chladící kapaliny, dost možná bere v potaz i čidlo venkovní teploty.
Další věc je , jak je na tom čidlo teploty chladící kapaliny, bylo by zajímavé, podívat se na jeho hodnoty, kdy to kolísá, totéž na data čerpadla.....no to už je ale nad rámec obecné teorie.
Cukání 2,0DTI
Re: Cukání 2,0DTI
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- Reklama
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 16 črc 2013, 15:41
Re: Cukání 2,0DTI
Hmm jen dotaz kde najdu to čidlo teploty ŘJ?? podobné úpravy se dělali na citroenech,měl jsem xm, tam se zase přidával odpor k čidlu co spínalo sahary.Býval tam problém že se zapínali pozdě a motor se pak zbytečně přehříval. Přemýšlím jestli by to čidlo tady na oplu nešlo nějak proměřit podle teploty?
Re: Cukání 2,0DTI
Čidlo teploty chladící kapaliny pro jednotku motoru je čidlo na termostatu. Jiné ani není.
Proměřit by se určitě dalo, k tomu slouží data z diagnostiky
.
Bez diagnostiky bys musel měřit odpor čidla za daných teploty ( tu ale neznáš) a pak to porovnat s někým, kdo má stejné auto. Toto není cesta.
Proměřit by se určitě dalo, k tomu slouží data z diagnostiky

Bez diagnostiky bys musel měřit odpor čidla za daných teploty ( tu ale neznáš) a pak to porovnat s někým, kdo má stejné auto. Toto není cesta.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Cukání 2,0DTI
co sa tyka snimacov teploty, auto ma snimac telopty chlad. kavapiliny (na tele termostatu), teploty ojela, teploty paliva, vonkajsia teplota
olej sa ohrieva pomalsie ako voda, ale ked prejdes napr 5km, auto odstavis, za par min sa teploty zrovnaju (napr na 50 stupnov)
pri kludnej jazde by mala byt teplota ojela/kvapaliny priblizne rovnaka
treba porovnat tieto dve teploty ci to funguje a meria ako ma
zhavenie sa spusta od teploty chladiacej kvapaliny, myslim si ze ine cidlo to toho nevstupuje
ja som pridaval odpor (6k8) do serie s cidlom teploty chlad. kvapaliny koli zlym studenym startom (bez toho oklamania mi cerpadlo dava mensiu startovaciu davku ako by malo, zle startuje ak je pod nulou)
nepamatam si presne hodnoty ale myslim ze z -5 to spravi -15 (mozno aj zimsie
)
auto tento rozdiel voda/olej nepoklada pri starte za chybu, ak prejdem par km s takto oklamanym cidlom teploty, auto vyhodi chybu chladenia lebo zisti velky nesulad medzi teplotami olej/voda
odpor mam samozrejme cez prepinac
olej sa ohrieva pomalsie ako voda, ale ked prejdes napr 5km, auto odstavis, za par min sa teploty zrovnaju (napr na 50 stupnov)
pri kludnej jazde by mala byt teplota ojela/kvapaliny priblizne rovnaka
treba porovnat tieto dve teploty ci to funguje a meria ako ma
zhavenie sa spusta od teploty chladiacej kvapaliny, myslim si ze ine cidlo to toho nevstupuje
ja som pridaval odpor (6k8) do serie s cidlom teploty chlad. kvapaliny koli zlym studenym startom (bez toho oklamania mi cerpadlo dava mensiu startovaciu davku ako by malo, zle startuje ak je pod nulou)
nepamatam si presne hodnoty ale myslim ze z -5 to spravi -15 (mozno aj zimsie

auto tento rozdiel voda/olej nepoklada pri starte za chybu, ak prejdem par km s takto oklamanym cidlom teploty, auto vyhodi chybu chladenia lebo zisti velky nesulad medzi teplotami olej/voda
odpor mam samozrejme cez prepinac
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto