Cukání 2,0DTI
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 16 črc 2013, 15:41
Cukání 2,0DTI
Ahoj,chtěl bych se zeptat občas po startu nám auto cuká a při prošlápnutí plynu se nám rozsvíti a po ubrání zase pohasnou světla,když je mám rozsvícené,po ujetí sca 10km problém zmízí:řešil jsem už tady nějaké věci,ale zatím nic nepomohlo,diagnostika taky nic neodhalila. Nová baterka,alternátor a egr ventil.Děkuji za rady
- Reklama
Re: Cukání 2,0DTI
Jestli se mění intenzita světel v závislosti na otáčkách, tak nevím o jiné možnosti, než regulátor alternátoru, něco okolo alternátoru.
Připoj diagnostiku a sleduj napětí palubní sítě, nemáš-li diagnostiku, stačí voltmetr. Výkyvy o víc než 0,2V mám ověřené jako ojeté uhlíky regulátoru alternátoru.
A shodou okolností jsem tu měl Astru 1,7DT, to samé, když napětí padalo na 12V, nedobíjel altík, volnoběh cukal, když napětí drželo na 13,8V , vše ok.
Když otočíš klíčem do polohy II, svítí kontrolka dobíjení?
Připoj diagnostiku a sleduj napětí palubní sítě, nemáš-li diagnostiku, stačí voltmetr. Výkyvy o víc než 0,2V mám ověřené jako ojeté uhlíky regulátoru alternátoru.
A shodou okolností jsem tu měl Astru 1,7DT, to samé, když napětí padalo na 12V, nedobíjel altík, volnoběh cukal, když napětí drželo na 13,8V , vše ok.
Když otočíš klíčem do polohy II, svítí kontrolka dobíjení?
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 16 črc 2013, 15:41
Re: Cukání 2,0DTI
děkuji za radu,ještě dneska na to mrknuna tu kontrolku .Při prodeji říkali že altík vyměnili. problém že to pohasínáni světel dělá jen někdy ![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 16 črc 2013, 15:41
Re: Cukání 2,0DTI
Ještě trošku odbočím, je možné nějak vyndat ten hrnec pro palivový filtr?? A ten gumový těsnící kroužek co je na šroubu má být zvenku nebo uvnitř filtru? Zatím jsem měl jen citroena xm a tam to bylo vyřešeno daleko šikovněji bych řekl. děkuji za radu.
Re: Cukání 2,0DTI
Jo oni říkali
....takže měřit, nejspíš budeš měnit regulátor.
Palivový filtr, jedno těsnění je mezi nádobkou a víčkem, je tam osazení, druhé nasadíš na šroub a šroub vsuneš do víčka.
Jde vyndat i celý kovový kastlík, drží na jednom šroubu, při výměně to rozhodně není nutné.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Palivový filtr, jedno těsnění je mezi nádobkou a víčkem, je tam osazení, druhé nasadíš na šroub a šroub vsuneš do víčka.
Jde vyndat i celý kovový kastlík, drží na jednom šroubu, při výměně to rozhodně není nutné.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 16 črc 2013, 15:41
Re: Cukání 2,0DTI
tak test proveden, a při prošlápnutí plynu a zapnutých světlech krátkodobý pokles napětí sca o 0,5V až 0,7V. Kontaktoval jsem prodejce a mám se zastavit že na to mrknou. Tak zatím co jsme zkontrolovali že měnili tak sedělo i egr ventil,tak uvidím jak to dopadne. doba od prodeje je už 8 měsícu tak uvidíme,ve čtvrtek budu vědět. Co jsem slyšel přistupuji k reklamacím korektně. Snad jen jsem se chtěl ještě zeptat,při tom kolísání se ozývali občas celkem rány z motoru muže to souviset? U dieslu citroenu co jsem měl byl zvuk úplně jiný
Re: Cukání 2,0DTI
Rány z motoru je tak široký a nicneříkající pojem, že na to odpověď nedostaneš ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 16 črc 2013, 15:41
Re: Cukání 2,0DTI
Hmm tak jsem se vrátil ze servisu a že alternátor je ok, vyměnili těsnící kroužky pod vstřikama a s kontrolovali přepadové hadičky vše ok. Tak už nevím čím by to mohlo být že má auto nepravidelný chod,když je studené při startu. jen dotaz nemohl by to být ještě vadný žhavič?
Re: Cukání 2,0DTI
Tak si to shrňme.
Píšeš pokles o 0,5-0,7V. Jak dlouhý? Já mám ověřeno u sebe, když je slabší baterka, motor chvíli po startu, když přeřadím, probliknou žárovky. Probliknou!!, podle diagnostiky je to sepnutí žhavení na pár desetin sekundy.Jestli ti to funguje tak, že se mění intenzita svitu žárovek mění, na volnoběh dejme tomu 13V, pod plynem 13,5V, tak to je špatně!!!
Jsi schopen toto ověřit voltmetrem?
Ono je klidně možné, že se v servisu problém alternátoru neprojevil, už zmiňovaná 1,7čka, když alternátor dělá co má, motor běží pravidelně, a to je většina případů.
Že ti cvičně v servisu vyměnili těsnění vstřiků...to je dílo
, to bych považoval za prevenci padání nafty.
Ten kolísavý chod, to je i po ohřátí auta?
Sice zmiňuješ jen u studeného motoru, jak dlouho po startu? Kdyby to bylo padáním nafty, jak to chytne, motor může párkrát zaškytat, ale to je dejme tomu max minuta, pak už motor musí běžet pravidelně. Jak motor ráno chytá?
Zkus to popsat obšírněji, ať se z toho dá udělat nějaký závěr
Žhavení, ne že by nemohlo být špatné.
Úplně vadný žhavič jednotka motoru pozná. Žhavič, který se " veze", žhaví málo, zvětšuje se jeho vnitřní odpor, je na prd, jednotka to ještě nezjistila, to ale odhalíš ampérmetrem. Sundej čepičky žhavících svíček, ampérmetr postupně připojuj na jednotlivé svíčky a baterii ( plus pól), proud vyskočí ihned na nějakých 15A, během chvilky klesá. Tu hodnotu neber doslovně ( ale je to někde kolem 12-15A), je podstatné, aby to bylo na všech žhavících svíčkách stejné.
Ampérmetr musí mít rozsah na 20A, nepřetěžovat delším měřením než 10sec, není to ani nutné.
Informace kterou potřebuješ získat , je změřena během 5sec.
Píšeš pokles o 0,5-0,7V. Jak dlouhý? Já mám ověřeno u sebe, když je slabší baterka, motor chvíli po startu, když přeřadím, probliknou žárovky. Probliknou!!, podle diagnostiky je to sepnutí žhavení na pár desetin sekundy.Jestli ti to funguje tak, že se mění intenzita svitu žárovek mění, na volnoběh dejme tomu 13V, pod plynem 13,5V, tak to je špatně!!!
Jsi schopen toto ověřit voltmetrem?
Ono je klidně možné, že se v servisu problém alternátoru neprojevil, už zmiňovaná 1,7čka, když alternátor dělá co má, motor běží pravidelně, a to je většina případů.
Že ti cvičně v servisu vyměnili těsnění vstřiků...to je dílo
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ten kolísavý chod, to je i po ohřátí auta?
Sice zmiňuješ jen u studeného motoru, jak dlouho po startu? Kdyby to bylo padáním nafty, jak to chytne, motor může párkrát zaškytat, ale to je dejme tomu max minuta, pak už motor musí běžet pravidelně. Jak motor ráno chytá?
Zkus to popsat obšírněji, ať se z toho dá udělat nějaký závěr
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Žhavení, ne že by nemohlo být špatné.
Úplně vadný žhavič jednotka motoru pozná. Žhavič, který se " veze", žhaví málo, zvětšuje se jeho vnitřní odpor, je na prd, jednotka to ještě nezjistila, to ale odhalíš ampérmetrem. Sundej čepičky žhavících svíček, ampérmetr postupně připojuj na jednotlivé svíčky a baterii ( plus pól), proud vyskočí ihned na nějakých 15A, během chvilky klesá. Tu hodnotu neber doslovně ( ale je to někde kolem 12-15A), je podstatné, aby to bylo na všech žhavících svíčkách stejné.
Ampérmetr musí mít rozsah na 20A, nepřetěžovat delším měřením než 10sec, není to ani nutné.
Informace kterou potřebuješ získat , je změřena během 5sec.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Cukání 2,0DTI
Zdar, já bych to cukání neřešil. bude to stát spoustu peněz a výsledek nula jako u mého 2.0dti. Také to při volné jízdě houpe a problikávají světla. čerpadlo a vstřiky - 35000kč , turbo 10000kč, alternátor 3500kč, baterka 2500kč a je to k ničemu. Takže neřešit a jezdit dokud to jede. je to opel.
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 16 črc 2013, 15:41
Re: Cukání 2,0DTI
Tak to kolísání otáček se projevuje tak že při prvním raním startu kolísají otáčky, auto kouří po ujetí tak 15km je vše vpořádku motor běží ok. Nechám auto stát tak 1-3hod nastartuji a kolísání otáček se projeví znovu a opět se objevuje i kouř z výfuku. V těchto případech,když prošlápnu plyn tak se mi objeví na voltmetru pokles napětí v rozmezí těch 0,5až0,7V při ustálení otáček se napětí vrátí tak jak bylo,jen v moment povolení plynu se projeví ten pokles, jinak je napětí stabilní,jen při tom prošlápnutí plynu nebo při jízdě při řazení se projevuje pokles, vše jen do ujetí tak těch 10-15km,pak už je vše ok. Problem je v tom že se to neprojevuje vždy.třeba dnes po ránu -6 a auto uplně bez chyby.
Jinak čeho jsem si ještě všiml tak při tom kolísání jsou otáčky nižsí než obvykle tak800ot/min při bezchybném stavu jsou otáčky těch 900ot/min
Jinak čeho jsem si ještě všiml tak při tom kolísání jsou otáčky nižsí než obvykle tak800ot/min při bezchybném stavu jsou otáčky těch 900ot/min
Re: Cukání 2,0DTI
Zjevně tedy nemáš problém se starty, čímž můžeme vyloučit padání nafty.
No a pokud ten pokles je jen mžik, při přeřazení a studeném motoru, pak je to vlastnost. To si jednotka motoru spíná žhavení. Ale znovu opakuju, je to mžik, a je to z Y22DTR. Když to napojíš na diagnostiku, musí ten efekt být vidět, možná dvoulitry používají jiné časy, to ověřené ještě nemám.
To kolísání máš jen při nižším napětí? Nebo to je i při standartním napětí?
Ještě můžeš zkusit nastartovat motor, stačí nechat cca minutu běžet. Pak rychle odpojit komplet žhavení a nastartovat. Sleduj změny![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
No a pokud ten pokles je jen mžik, při přeřazení a studeném motoru, pak je to vlastnost. To si jednotka motoru spíná žhavení. Ale znovu opakuju, je to mžik, a je to z Y22DTR. Když to napojíš na diagnostiku, musí ten efekt být vidět, možná dvoulitry používají jiné časy, to ověřené ještě nemám.
To kolísání máš jen při nižším napětí? Nebo to je i při standartním napětí?
Ještě můžeš zkusit nastartovat motor, stačí nechat cca minutu běžet. Pak rychle odpojit komplet žhavení a nastartovat. Sleduj změny
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 16 črc 2013, 15:41
Re: Cukání 2,0DTI
Řekl bych že to kolísání je i při standartním napětí,pokud jsem si toho stihl všimnout.
Re: Cukání 2,0DTI
Pokud by to bylo takto, pak navrhuju kouknout, případně vyměnit , palivový filtr, vypustit celou nádobku filtru. Tankovanou naftou to asi nebude, to jsi už nejspíš vyloučil.
Potom už diagnostiku a sledovat množství nafty přes čerpadlo, jestli má důvod na základě nějakého čidla dávkovat jinak....
Potom už diagnostiku a sledovat množství nafty přes čerpadlo, jestli má důvod na základě nějakého čidla dávkovat jinak....
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 16 črc 2013, 15:41
Re: Cukání 2,0DTI
Tak,ted jsem si dal s diagnostikou závady záležet a udělal jsem pár testu. Tak první startování od rána, motor naskočil na drc, žádné kolísání,otáček nebo pohasínání světel při prošlápnutí, při otočení kličku svítila kontrolka žhavení, ujeti sca 3km, vypnutí motoru na 10min. opětovné nastartování,kontrolka od žhavení už nesvítila otačky mírně zakolísali, další nájezd sca 3km a opětovné vypnutí motoru tentokrát na 20min. po otočení kličku kontrolka žhavení opět nesvítila a po nastartování se projevilo kolísání otáček,otáčky byli opět nižší než obvykle sca 800ot/min další nájezd sca 12km, auto už jevil známky zahřátí, ručička na teploměru se pohnula k druhé značce. Opět zastavení a odstavení na sca 5min. Po otoční už kontrolka žhavení taktéž nesvítila,ale kolísání se už neukázalo. Spíš přemýšlím podle čeho jednotka pozná že mám nebo nemá žhavit? K tomu filtru,ten už jsem venku měl je ok,v nádobce bylo nějaké svinstvo,to jsem kompletně vyčistil. díval jsem se jak je ten filtr udělaný,nezdálo se mi že dotahuji vršek přes gumičku která je na šroubku a ta pak doléhá k vrchu toho hrnce kde je palivový filtr. Naftu jsem zkusil vzít i jinde efekt byl stejný,závada se projevila taky. Jinak brávám Benzinu verva diesel.