Ahojte, síce nemám Opel R4, ale Audi V6, no čerpadlo máme všetci v princípe tú istú preslávenú VP44-ku

V takýchto aplikáciách, ked MOSFET spína indukčnú záťaž, teda cievku ventilu dávky paliva, kde maximum prúdovej špičky pri zapnutí dosahuje až 20A, je treba hľadieť hlavne na podstatné parametre tranzistoru, jeho Rdson, tON, tOFF, plus aké napätie na Gate je potrebné pre jeho plné otvorenie, pretože v nízkonapäťových zapojeniach je často vyžadovaný tzv. logický FET, napr. IRL a nie IRF, pri použití nesprávneho typu budú bud problémy s rýchlym a dostatočným nabudením cievky, alebo dôjde aj k tepelnému preťaženiu tranzistora s dôvodu jeho práce zčasti v lineárnom režime namiesto čisto spínacieho režimu a tranzistor sa môže zničiť...Osobne som sa nestretol s pridierajúcim sa presuvníkom dávky paliva, výrobné problémy zo začiatku sa týkali iba pridierania rotora v hydraulickej hlave a jeho následné zlomenie...Pridiera sa presuvník predvstreku, no jeho ovládací tranzistor neodchádza, do ventilu ovládajúceho predvstrek tečú totižto 10x menšie prúdy ako do ventilu dávky paliva...Zaujímalo by ma po mechanickej stránke, či niekto vie presnejšie, či sa zadiera samotný presuvník predvstreku, alebo skôr ním ovládaný vačkový prstenec...Mám tu rozobraté dve čerpadlá, obe s problémom nepravidelne nefunkčného predvstreku, no v oboch ventil ovládania predvstreku funguje, elektricky je v poriadku, diagnostika ho aktivuje, a ani presuvník predvstreku, ani prstenec nie sú pridreté...oba idú hýbať ľahko, presuvník sa pohybuje v oboch smeroch ľahúčko, bez zadrhovania, a prstenec sa otáča od dorazu k dorazu takisto bez problémov ľahúčko...takže moc mi to na nejaké pridieranie nevyzerá...voľakde som sa dočítal, že ked sa vyderie púzdro presuvníka, tak uteká tlak paliva a nedokáže vytvoriť dostatočnú silu na posun presuvníka oproti dosť silnej pružine, no ak upchám dierky a nestláčam vnútorný piestik v ňom, ktorý otvára odtok paliva spoza presuvníka, alebo ho pootočím, aby boli dierky uzavreté, tak ide ťažko a drží tlak za ním, takže tlak nikam neuteká...momentálne som bezradný, kedže ani na pridieranie, ani na utekanie tlaku to nevyzerá...no v jednom čerpadle to robilo iba občas, no inak predvstrek fungoval, v druhom vždy prestával fungovať hned po zohriatí motora, nakoniec prestal fungovať úplne...čo je úplne divné, že tam nevidím žiadne rozdiely, obe čerpadlá vyzerajú byť v obstojnom stave, v tom druhom nevidím žiadne výrazné opotrebenejšie oproti tomu prvému, takže nemám sa čoho chytiť, aby som vedel usúdiť, čo presne stojí za týmto problémom...má tu niekto väčšie skúsenosti s týmito čerpadlami, hlavne čo sa týka mechanických záležitostí? Škoda, že sa viac neozval xautoservis či aký mal nick, zjavne mal dosť veľké skúsenosti s týmito čerpadlami...dosť som sa inak nasmial na tých polemikách ohľadom snímača polohy kľuky v čerpadle a podobne

snímač polohy kľuky sníma polohu kľuky, ako aj z názvu vyplýva, kľuka je hlavný hriadeľ v motore, takže jeho otáčky sú snímané týmto snímačom polohy kľuky, a teda snímač polohy kľuky je snímač otáčok motora

snímač vačky je ako vyplýva na vačkovom hriadeli, u benziňákov tam je vždy, no u dieslových motoroch ho bud vôbec netreba, alebo je v čerpadle, kedže čerpadlo si samo nastavuje predvstrek v závislosti na požiadavkách RJ motora, a teda potrebuje aj informáciu o polohe jeho rotora voči kľuke...čerpadlo sa otáča rovnakými otáčkami ako vačka či vačky, ale aj tak by som ho nenazýval snímačom vačky, ale snímačom otáčok čerpadla...samozrejme nesníma iba otáčky, ale vdaka referenčným značkám aj presnú polohu rotora...a nie je žiadny problém ho vymeniť, je to obyčajný indukčný snímač s cievkou vovnútri, tiež som sa nasmial, ked niekto písal o tom, že po jeho odpojení RJ vie, že bol odpojený

čo sa týka dôležitosti, tak dôležité sú oba snímače otáčok, ako motora, čiže kľuky, tak čerpadla, no tento má prioritu, bez neho ventil dávky nezopne a auto ani nenaštartuje...bez snímača otáčok motora to pôjde, ale zle, kedže chýba komparácia oboch signálov...najhoršie na týchto čerpadlách je to, že v princípe sú veľmi jednoduché, nie je problém ich rozobrať do šróbika, zložiť, no bez skúseností a vybavenia sa človek ťažko pohne dalej...a čo sa týka výmeny elektroniky - je to iba o šťastí, či bude čerpadlo potom fungovať korektne alebo nie, pretože hoci sú mechanické diely v hydraulickej hlave lapované a vyrobené s presnosťou na tisíciny mm, nikdy nie sú totožné, a spínacie doby ventilu dávky paliva sú niekoľko ms na zdvih, čo môže mať za následok dosť veľké rozdiely v parametroch časovania a množstva dávky...takže ak by vedel niekto viac hlavne o mechanických častiach týkajúcich sa riadenia predvstreku, pomohol by určite viacerým, nielen mne
