EGR ventil
Re: EGR ventil
Ahoj, najeto mám 175000 poctivých.
Jinak EGR byl jen trochu zašpiněný od sazí, ale jde hodně zlehka - myslím ten unašeč co ho otevírá a zavírá. Vypadá to, že v bazaru EGR jen vyčistli. Určitě byl venku, četl jsem tu zkazky o obtížném vyndání a mě šli dobře jak šrouby, tak samotný EGR. Pokusím se sem vložit fotku.
Takže EGR je asi vyřešen.
MAP jsem také vyčistil, ale nijak špinavý se nezdál.
Co další chyby?
Díky.
Jinak EGR byl jen trochu zašpiněný od sazí, ale jde hodně zlehka - myslím ten unašeč co ho otevírá a zavírá. Vypadá to, že v bazaru EGR jen vyčistli. Určitě byl venku, četl jsem tu zkazky o obtížném vyndání a mě šli dobře jak šrouby, tak samotný EGR. Pokusím se sem vložit fotku.
Takže EGR je asi vyřešen.
MAP jsem také vyčistil, ale nijak špinavý se nezdál.
Co další chyby?
Díky.
Naposledy upravil(a) honzas dne 27 črc 2011, 20:23, celkem upraveno 1 x.
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR
- Reklama
Re: EGR ventil
zafe,píše jednou moc jednou málo.podle mě buď špatný map nebo jeho vedení,anebo ep ventil turba,ale nevím jak je to na vašich motorech
zafira Y20DTH 2001 PP od davida +tempomat za 300,- :-)))
agila 1,2 2004 drahé polovice(pasé,teď ochcávka :D)
op-com 1.39 EN
agila 1,2 2004 drahé polovice(pasé,teď ochcávka :D)
op-com 1.39 EN
Re: EGR ventil
Ahoj,
tak po včerejším vyčištění EGR a MAP byla dnes ráno situace opět stejná (první jízda po vyčištění):
cca po 10km jízdy, motor se už začal zahřívat (teploměr byl skoro na 80) při jízdě do táhlejšího kopce, kterému předcházelo klesání, se motor přepl do nouzáku. Otáčky jsem v tu chvíli měl cca 2500, plynový pedál přiměřeně (čili né až na podlaze )
Co vy na to?
Jinak ještě druhý dotaz - chvíli po tom, co to spadlo do nouzáku jsem jel po rovince, vyřadil jsem, vypl klíček a ihned nastartoval - je mi jasné že když neběží motor, nejde posilovač řízení, posilovač brzd a co já vím co ještě, ale když kolem nikde nikdo není.... Co vy na to? Je lepší zastavit? Pak už zbytek cesty (dalších 25km) OK, ať jsem jel jak jsem jel.
Díky za info a trpělivost...
tak po včerejším vyčištění EGR a MAP byla dnes ráno situace opět stejná (první jízda po vyčištění):
cca po 10km jízdy, motor se už začal zahřívat (teploměr byl skoro na 80) při jízdě do táhlejšího kopce, kterému předcházelo klesání, se motor přepl do nouzáku. Otáčky jsem v tu chvíli měl cca 2500, plynový pedál přiměřeně (čili né až na podlaze )
Co vy na to?
Jinak ještě druhý dotaz - chvíli po tom, co to spadlo do nouzáku jsem jel po rovince, vyřadil jsem, vypl klíček a ihned nastartoval - je mi jasné že když neběží motor, nejde posilovač řízení, posilovač brzd a co já vím co ještě, ale když kolem nikde nikdo není.... Co vy na to? Je lepší zastavit? Pak už zbytek cesty (dalších 25km) OK, ať jsem jel jak jsem jel.
Díky za info a trpělivost...
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR
Re: EGR ventil
Podle fotek je EGR vyčištěný, tam není moc co řešit. Ta potvorná součástka vydrží tak 120tkm, to mi tvrdily v Oplu, ale něco na tom asi bude. Když si vezmeš, v jakých podmínkách musí fungovat... S lambdou je to podobné, ta má taky km životnost.
Ale zpět k naftě
Jestli jsi byl na diagnostice, nechal jsi chyby i vymazat? Jestli jo, tak zkus tam zajet znovu a uvidíš, co je nového, tentokrát bez ruční manipulace s EGRem.
Pak je tu ještě možnost vyzkoušet tohle. Kde je turbo to už jistě víš a určitě jsi našel i ten podtlakový hříbek co ho ovládá. K tomu hříbku vede hadička od solenoidu. Tu vytáhni, nasaj a ucpi jazykem( nebo jestli máš jinou možnost jak ověřit funkci podtlaku). Chvíli počkej, jestli podtlak udrží. Jestli jo a táhlo klapek je stále zatažené, zkus mezi sebou přehodit solenoidy. U baterky je ještě jeden na vířivé klapky. Musíš přehodit i gumová kolínka , co jsou na solenoidech, nesedí průměry. Je lepší či spíš nutné na tuhle operaci, kterou jsem popsal vyndat hadice od filtru vzduchu až k turbu i s váhou vzduchu. Za tím vším najdeš solenoid turba a nad ním ventil posílení podtlaku, co máš taky v pytli.
No a pochopitelně zkontroluj všechny podtlakové hadičky. Od vakuové pumpy, přes solenoidy až k ovládacím prvkům. Taky neuškodí, když už budou venku, nasadit na gumové kolínko injekci a v technickém benzínu to protáhnout. Někdy je tam dost humusu, zvlášť když vakuovka začíná mít na kahánku a pouští olej do podtlaků.
Ale zpět k naftě
Jestli jsi byl na diagnostice, nechal jsi chyby i vymazat? Jestli jo, tak zkus tam zajet znovu a uvidíš, co je nového, tentokrát bez ruční manipulace s EGRem.
Pak je tu ještě možnost vyzkoušet tohle. Kde je turbo to už jistě víš a určitě jsi našel i ten podtlakový hříbek co ho ovládá. K tomu hříbku vede hadička od solenoidu. Tu vytáhni, nasaj a ucpi jazykem( nebo jestli máš jinou možnost jak ověřit funkci podtlaku). Chvíli počkej, jestli podtlak udrží. Jestli jo a táhlo klapek je stále zatažené, zkus mezi sebou přehodit solenoidy. U baterky je ještě jeden na vířivé klapky. Musíš přehodit i gumová kolínka , co jsou na solenoidech, nesedí průměry. Je lepší či spíš nutné na tuhle operaci, kterou jsem popsal vyndat hadice od filtru vzduchu až k turbu i s váhou vzduchu. Za tím vším najdeš solenoid turba a nad ním ventil posílení podtlaku, co máš taky v pytli.
No a pochopitelně zkontroluj všechny podtlakové hadičky. Od vakuové pumpy, přes solenoidy až k ovládacím prvkům. Taky neuškodí, když už budou venku, nasadit na gumové kolínko injekci a v technickém benzínu to protáhnout. Někdy je tam dost humusu, zvlášť když vakuovka začíná mít na kahánku a pouští olej do podtlaků.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: EGR ventil
Dík za informace. EGR jsem již objednal.
Diagnostiku zkusím, ale je málo času
Jinak ohledně podtlaku - to jsou takové ty tenké (1mm) hadičky?
Neměl bys někde fotku, kde co je (solenoidy, ventil posílení podtlaku, atd) a případně i detail toho jak to vypadá?
Jinak ventil posílení podtlaku - jde to nějak opravit či se musí pořídit nový?
Díky.
Diagnostiku zkusím, ale je málo času
Jinak ohledně podtlaku - to jsou takové ty tenké (1mm) hadičky?
Neměl bys někde fotku, kde co je (solenoidy, ventil posílení podtlaku, atd) a případně i detail toho jak to vypadá?
Jinak ventil posílení podtlaku - jde to nějak opravit či se musí pořídit nový?
Díky.
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR
Re: EGR ventil
Večer ti to pošlu na email i s fotkama a popisem. Ten posilovač tlaku je zalisovaná cívka a je v tom kotva, prostě jednoduchý elektromagnet. Zkus změřit odpor vinutí, bývá kolem 20 ohmů, jestli nenaměříš nic, je to spálené, jestli naměříš, bude to zarezlé. Moc toho neopravíš
A ano , podtlakové hadičky jsou ty tenké černé nebo šedé.
A ano , podtlakové hadičky jsou ty tenké černé nebo šedé.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: EGR ventil
Ahoj, tak se podařilo skoro nemožné:
Po vymazání chyb a nastartování se objeví tato chyba:
P1590 - Vacuum Solenoid Valve Circuit High Voltage
(08) - Present
- do nouzáku to hází tato chyba:
P0234 - Boost Pressure Control Circuit Positive Deviation
(03) - Not present
Jde to nějak ošálit alespoň provizorně? Třeba odpojit? Kde? Zítra brzy ráno mne čeká 350km do Brna
Egr to kupodivu tentokrát není, ale je jasné že je také po smrti, viz fotky.
Diagnostika u EGR píše toto (při běžícím motoru):
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation),Active
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation),0 %
EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),5 %
EGR Feedback (Exhaust Gas Recirculation),Incorrect
Mám celý nějaký log z diagnostiky, tak to z něj opisuju.
Ještě našel jsem někde na internetu toto:"Týden jezdím s novými klapkami sání. Nejdříve auto nějak nechtělo zrychlovat, nakonec při záteži a vytočení otáček mi vyhodilo auto s klíčem a diagnostika vypsala chybu P0234(Boost Pressure Control Circuit Positive Deviation). Šlo o prohození mezi přívodem a vývodem tlaku pro turbo, takže turbo se ani nezapínalo. Nyní jízda s autem je supr. Při zahřátem motoru a vyple klimatizaci mi ukazuje spotřebu 0,3-0,4l/h"
Ale to asi nebude můj problém, mě když to funguje tak turbo evidentně zapíná.
A díky za fotky, budu čekat.
Po vymazání chyb a nastartování se objeví tato chyba:
P1590 - Vacuum Solenoid Valve Circuit High Voltage
(08) - Present
- do nouzáku to hází tato chyba:
P0234 - Boost Pressure Control Circuit Positive Deviation
(03) - Not present
Jde to nějak ošálit alespoň provizorně? Třeba odpojit? Kde? Zítra brzy ráno mne čeká 350km do Brna
Egr to kupodivu tentokrát není, ale je jasné že je také po smrti, viz fotky.
Diagnostika u EGR píše toto (při běžícím motoru):
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation),Active
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation),0 %
EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),5 %
EGR Feedback (Exhaust Gas Recirculation),Incorrect
Mám celý nějaký log z diagnostiky, tak to z něj opisuju.
Ještě našel jsem někde na internetu toto:"Týden jezdím s novými klapkami sání. Nejdříve auto nějak nechtělo zrychlovat, nakonec při záteži a vytočení otáček mi vyhodilo auto s klíčem a diagnostika vypsala chybu P0234(Boost Pressure Control Circuit Positive Deviation). Šlo o prohození mezi přívodem a vývodem tlaku pro turbo, takže turbo se ani nezapínalo. Nyní jízda s autem je supr. Při zahřátem motoru a vyple klimatizaci mi ukazuje spotřebu 0,3-0,4l/h"
Ale to asi nebude můj problém, mě když to funguje tak turbo evidentně zapíná.
A díky za fotky, budu čekat.
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR
Re: EGR ventil
To jsi ďábel odepsat EGR na základě fotek Mě se zdá pěkný a dobrý
Ale vážně, odkaz na fotky máš v emajlu, ten výpis diagnostiky je jasný, P1590 nezrušíš, ale nijak nevadí, EGR taky v klidu.
Zkus vyčistit MAP a přehodit solenoidy mezi sebou. Zbytek ti hodím ještě do mejlu, řešil jsem teď s Šinym dost podobnou věc.
Ale vážně, odkaz na fotky máš v emajlu, ten výpis diagnostiky je jasný, P1590 nezrušíš, ale nijak nevadí, EGR taky v klidu.
Zkus vyčistit MAP a přehodit solenoidy mezi sebou. Zbytek ti hodím ještě do mejlu, řešil jsem teď s Šinym dost podobnou věc.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: EGR ventil
MAP jsem čistil, ale moc špinavý také nebyl - že by ho předchozí čištění poškodilo?
Poslal jsem ti nějaké poznatky na mejl.
Poslal jsem ti nějaké poznatky na mejl.
Alzafir píše:To jsi ďábel odepsat EGR na základě fotek Mě se zdá pěkný a dobrý
Ale vážně, odkaz na fotky máš v emajlu, ten výpis diagnostiky je jasný, P1590 nezrušíš, ale nijak nevadí, EGR taky v klidu.
Zkus vyčistit MAP a přehodit solenoidy mezi sebou. Zbytek ti hodím ještě do mejlu, řešil jsem teď s Šinym dost podobnou věc.
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR
Re: EGR ventil
Tak ještě jednou.
nedalo mi to,procházel jsem znovu všechny možný témata a znovu jsem se kouknul na hadičky od podtlaku, a ta, která vede do toho "hříbku" u turba mělaprasklou tu gumovou koncovku. Zatím jsem to jen provizorně zalepil, uvidím, jaký bude výsledek.
nedalo mi to,procházel jsem znovu všechny možný témata a znovu jsem se kouknul na hadičky od podtlaku, a ta, která vede do toho "hříbku" u turba mělaprasklou tu gumovou koncovku. Zatím jsem to jen provizorně zalepil, uvidím, jaký bude výsledek.
Zafira 2,2DTi, 2002, Y22DTR
Re: EGR ventil
Zdravim Vás, potrebujem pomoct. Pred 3 dnami sa mi rozsvietila kontrola motora. Tak som zasiel do servisu a tam mi povedali ze je chyba na EGR ventile. Tak som ho skusil vymontovať a prečistiť. Nebol nejako velmi znecistený. Ale vycistil som ho a namontoval naspät. Po namontovaní mi kontrolka zhasla ale az do tej doby kým sa motor nezohrial na 80 stupnov. Potom sa znovu rozsvietila. Tak mi bolo povedané ze musim kupit nový EGR ventil. Kupil som za 100€ od firmy delphi a ten som namontoval. SPravil som s autom asi 5 km a znovu sa rozsvietila kontrolka motora. Okamzite som siel do servisu a tam mi znovu nacitali chybu EGR ventilu. Vyskusali ho cez pc prekontrolovat a po resetu ventilu mi kontrolka zhasla. Cize mechanik vydedukoval ze káble resp. konektory do ventilu su funkcné. Zanamenaná chyba bola iba na EGR ventile. Cize babo rad teraz ... co mam robit? v piatok mám ist na dovolenku s autom cca 2200 km. Mozem ist so starým egr ventilom ktorý som si zatial zaslepil na taku dlhu trasu? ten egr ventil od delphi som poslal na reklamaciu... mam astru G 98 1,6 16V. som v koncoch
Re: EGR ventil
Kolego, celkem tě chápu. Bohužel svůj problém oddaluješ tím, že do dieselové sekce přihodíš potíže EGRu z benzíňáku
Tím , že se chyba projevuje až po zahřátí...víceméně asi se fakt jedná o EGR. No a jestli chceš jet na dovolenou s vadným EGRem, počítej často s nouzovým režimem nebo přískoky
Ale možná ti někdo z high voltážových kolegů něco poradí
Tím , že se chyba projevuje až po zahřátí...víceméně asi se fakt jedná o EGR. No a jestli chceš jet na dovolenou s vadným EGRem, počítej často s nouzovým režimem nebo přískoky
Ale možná ti někdo z high voltážových kolegů něco poradí
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: EGR ventil
hej uz som si vsimol tak som to napisal do benzinovej casti hh ale dik
Re: EGR ventil
zdravím potřeboval bych radu mám astru g 2di 60kw mám následujcí problém při nastartování se rozsvítí kontrolka motoru a při zvíšení otáček na 1500-2000 kontrolka zhasne tose děje při studeném motoru i zahřátém dík za odpověd
Opel Astra G 2.0 Di Géčko je Géčko