Turbo,Zhavenie

Odpovědět
Unnamed
Příspěvky: 32
Registrován: 13 srp 2010, 01:02

Turbo,Zhavenie

Příspěvek od Unnamed » 19 zář 2010, 22:35

Cawte mam take 2problemy s Astrou G 1.7Dti .... vzdy ked otocim klucikom nesvieti mi kontrolka zhavenia na druhom aute co mam svieti stale po cely rok vkuse ked otocim klucom tak neviem ci moze byt poistka vyhorena alebo len dioda nvm poradte pls co mam pozret a vymenit.

2vec Turbo nvm preco ale niekedy mi vynechava raz sa zapne raz nie neviem.Od kolkych otacok by sa malo zapnut? nech to viem odsledovat? alebo v com moze byt problem ze raz sa zapne raz nie?.:DAkujem za pomoc
-----------
Opel Astra G 1.7 DTI 55kw

Reklama
 

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Turbo,Zhavenie

Příspěvek od Alzafir » 20 zář 2010, 13:21

Ad 1- pro začátek zkus změřit žhavící napětí na svíčce na autě , co Ti pořád žhaví. Buďto tam napětí bude a žhavíš ( kontrolka svítí) nebo nenaměříš nic a kontrolka by svítit neměla.
Ad 2- Turbo je ovládané elmag ventilem. Zkontroluj podtlaky ( trubičky, těsnost). Po nastartování musí zabrat podtlak a přes ten ventil se musí pohnout táhlo, co ovládá turbo. I tady není špatná kontrola a promazání. Hlavně nezkoušej štelovat délku toho táhla.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Unnamed
Příspěvky: 32
Registrován: 13 srp 2010, 01:02

Re: Turbo,Zhavenie

Příspěvek od Unnamed » 20 zář 2010, 17:59

ale keby zhavenie nefunguje tak auto nestartuje nie?.... a secko startuje bez problemov aj teraz ked su mrazy neni ziadny problem len ta kontrolka nesvieti
-----------
Opel Astra G 1.7 DTI 55kw

Uživatelský avatar
radek_
Příspěvky: 304
Registrován: 31 srp 2009, 21:05
Bydliště: Most

Re: Turbo,Zhavenie

Příspěvek od radek_ » 20 zář 2010, 18:17

A jsi si jistej, že to jsou naprosto stejný motory? Ono je 1.7TD a 1.7Dti... 1.7TD žhavý i při 30°C:D kdežto 1.7dti žhavý jenom když to je zapotřebí :)
Astra G 1.7 DTI, 2003

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Turbo,Zhavenie

Příspěvek od Alzafir » 20 zář 2010, 18:55

No já nepochopil, o co Ti jde. Jestli řešíš jedno nebo druhé auto. A nevěř tomu, že nenastartuješ bez žhavení. Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že jsem nežhavil ( teplota těsně pod nulou) a auto chytlo na drc. Až když se mi rozsvítila kontrolka elektroniky, tak jsem měřením zjistil kolik že nefunkčních svíček tam je. 4!!
A k Tvé záležitosti, otoč klíčkem, změř napětí na svíčce a jestli tam je ( teda pokud je důvod k sepnutí žhavení) a kontrolka nesvítí, tak pak řeš kontrolku. Ale viděl bych to opačně. A sice, že kontrolka nelže.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Unnamed
Příspěvky: 32
Registrován: 13 srp 2010, 01:02

Re: Turbo,Zhavenie

Příspěvek od Unnamed » 20 zář 2010, 19:02

a cim sa to meria?
-----------
Opel Astra G 1.7 DTI 55kw

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Turbo,Zhavenie

Příspěvek od Alzafir » 20 zář 2010, 21:20

ojoj :?
Napětí na žhavící svíčce změříš voltmetrem. Proud svíčkou nejlépe klešťovým ampérmetrem, ale ten nejspíš nemáš. Nakonec to ani není v tuto chvíli podstatné, řešíš kontrolku. Po otočení klíčku ( rozsvítí se kontrolky) naměříš 12V na každé jednotlivé svíčce ( pokud jsou splněny podmínky pro spuštění žhavení). Dál viz výše.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo,Zhavenie

Příspěvek od RomanK » 20 zář 2010, 22:24

Alzafir píše:Ad 1- pro začátek zkus změřit žhavící napětí na svíčce na autě , co Ti pořád žhaví. Buďto tam napětí bude a žhavíš ( kontrolka svítí) nebo nenaměříš nic a kontrolka by svítit neměla.
Ad 2- Turbo je ovládané elmag ventilem. Zkontroluj podtlaky ( trubičky, těsnost). Po nastartování musí zabrat podtlak a přes ten ventil se musí pohnout táhlo, co ovládá turbo. I tady není špatná kontrola a promazání. Hlavně nezkoušej štelovat délku toho táhla.
Ad1 - měření napětí na žhavící svíčce je nesmysl, pokud není vadné relé žhavení nebo pojistka. Napětí při žhavení tam bude vždy a kontrolka svítit nemusí !!! Motor Y17DT (a i jiné) žhaví i při běžícím motoru. Kdy jednotka bude žhavit si řídí sama a kontrolku rozsvítí až při teplotách lehce nad nulou, aby se o ten čas (rozsvícení kontrolky) prodloužil čas před startem.
Pokud je problém se žhavením (jednotka hlásí chybu P0380), tak se měří proud žhavičů. Některé jednotky motoru Y17DT navíc neumožňují v testu akčních členů test relé žhavení, vadné relé se tedy diagnostikuje dost obtížně. Pokud je kontrolka žhavení odpojená (je to LED dioda), tak ŘJ motoru zaznamená chybu P0381.
Více jsem o tom psal tady: http://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... 4&start=60

Ad 2 - Turbo je ovládané elmag. ventilem, ale u motoru Y17DT funguje ovládání jinak než u motorů 2.0 a 2.2 diesel. Turbo jede prakticky pořád na plný výkon (veškeré spaliny letí na turbínu) a až přesáhne skutečný plnící tlak požadovaný, tak elmag. ventil otevře v turbu klapku a pustí část spalin do výfuku. Tak se sníží rychlost otáčení turbíny a tím i plnící tlak. Pokud elmag. ventil nefunguje, nebo někde uniká podtlak k ventilu, tak může skutečný tlak turba přesáhnout požadovaný, ŘJ to zaznamená a sníží výkon množstvím vstřikované nafty aby nedošlo k poškození turba.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Turbo,Zhavenie

Příspěvek od Alzafir » 21 zář 2010, 09:58

Takže odvolávám, co jsem odvolal :oops: .
Díky RomanKovi za perfektní popis 8)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
valex115
Příspěvky: 16
Registrován: 29 led 2011, 17:41
Bydliště: Bruntál

Re: Turbo,Zhavenie

Příspěvek od valex115 » 02 úno 2011, 12:35

Čaute četl jsem tady něco o turbu a chci se zeptat mám 2-0 v naftě 60kw a zdá se mi že mi nejede turbo protože když vytočím motor do otáček tak bez problémů zmáčnu hadici do které turbo tlačí vzduch??...ale při jízdě se mi zdá že turbo je slyšet tak nevím.Jak jinak poznat že turbo je funkční.díky za odpovědi
2,0di 60kw

Odpovědět