Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2

Příspěvek od Mike.S » 27 čer 2010, 08:00

tak v tom případě na to bez tempomatu musíš šlapat jako blázen, samá brzda-plyn, jinak to není možné, já jsem nahodil tempomat a mám s ním vetší spotřebu než když jedu bez něj :(
když si necháš na BC ukazatel okamžité spotřeby a jedeš bez tempomatu, tak si všimni co to dělá když jedeš z kopce, ty většinou odstavíš nohu z plynu (teda aspoň já jo) a tím pádem motor dostává jenom to minimum aby nechcípl, ale tempomat tomu furt dává, navíc když potom z toho kopce sjedeš a vyjíždíš do dalšího tak než na to tempomat zareaguje spadne Ti rychlost o něco dolů a o to víc potom musí tempomat "přidávat" = vyšší okamžitá spotřeba
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Reklama
 

konarovak
Příspěvky: 8
Registrován: 08 črc 2008, 21:21

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2

Příspěvek od konarovak » 27 čer 2010, 09:57

to by jsme tu mohli polemizovat třeba rok dnes večer jedu do práce tak to vyfotim a hotovo věř nevěř je to tak :D

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2

Příspěvek od Alzafir » 27 čer 2010, 10:57

Můj výzkum se přesně shoduje s tím, co napsal Mike.S. :) A nebude to jen v Zafiře, on benzín, já nafta.
Nicméně jestli je to tak, jak říká konarovak, asi by se to mělo hlásit ve Vatikánu!! :mrgreen: :lol:
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2

Příspěvek od Mike.S » 27 čer 2010, 12:54

jestli to nebude tím, jak kdo umí řídit - tím samozřejmě nechci snižovat ničí kvality, ale naše názory o tom svědčí - mě je tempomat zřejmě k ničemu, protože s plynem zacházím citlivěji než on a konstantí rychlost udržuji taky líp než on (viz ony zmíněné kopce) :|
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2

Příspěvek od csala » 03 črc 2010, 13:00

Súhlasím. Tempomat nemá oči, nevie nič predvídať. V kopcovitom profile cesty je minimálne použiteľný.
Ja po skúsenostiach s ním ho nepoužívam.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Uživatelský avatar
ali
Příspěvky: 544
Registrován: 01 črc 2009, 18:33
Bydliště: Lučina (F-M)
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2

Příspěvek od ali » 03 črc 2010, 13:15

taky mam tempomat a kdyz jedu s tempomatem tak mam v prumeru o +- 0,5 litru vetsi spotrebu. Mam 2,0 Di a trasu Trinec -> F-M -> Hranice na Morave -> Bystrice pod Hostynem jsem mel za 4,1. Ale musim podotknout ze jedu vazne na spotrebu, na dalnici nejdeu vic nez 115-120 a jinak se snazim drzet konstantni rychlost a neakcelerovat zbytecne vic nez je potreba. Jinak kdyz jedu normalne ze jedu 130, pridam pri kazdem rozjezdu a tak, tak mi to sezere okolo 4,5. Vsechno je to temer bez mesta. Mesto se mi pohybuje kolem 5,7 jak je velky provoz a dvojku zaradim vyjimecne :-D
Astra G Sportive, 2,0 Di, 5dv., Hatchback, 16V, X20DTL, T98
Obrázek Obrázek

Radoš 92
Moderátor
Příspěvky: 8697
Registrován: 27 úno 2007, 00:08
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2

Příspěvek od Radoš 92 » 04 črc 2010, 20:34

Já mám dlouho teď na displeji 6,1. Nemazal jsem to tak půl roku, před týdnem tam jeden den bylo 6, ale zase se to zvedlo. Nevím jak jezdíte tak málo. Já se to taky snažím držet a naučil jsem se teď na trojku a to papá kolem 3,5, tak čekám, že to trošku spadne, ale třeba rozjezdy z křižovatek dělají hodně, podle toho jak se člověk rozjede...
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE

Uživatelský avatar
ali
Příspěvky: 544
Registrován: 01 črc 2009, 18:33
Bydliště: Lučina (F-M)
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2

Příspěvek od ali » 05 črc 2010, 10:57

tak pri rozjezdech na krizovatce (ne agresivnich) mi bezne napise aktualni spotrebu 25 l nez stihnu preradit na 2, pak uz jen tak 18 l nez zaradim 3 :D
Astra G Sportive, 2,0 Di, 5dv., Hatchback, 16V, X20DTL, T98
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Troodon
Příspěvky: 626
Registrován: 07 srp 2007, 10:06
Bydliště: Nitra, SR

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2

Příspěvek od Troodon » 05 črc 2010, 12:59

rozbiehat sa treba razantne-pedal plynu na 80% stlacit a cim skor sa dostat na normalnu cestovnu rychlost a potom uz len hladit jemne plyn, udrziavat rovnomernu rychlost, ked sa da brzdit motorom ale rozumne-nepodtacat ho, vyuzivat zotrvacnost, do kopcov si vytvorit rychlostnu rezervu.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2

Příspěvek od csala » 07 črc 2010, 11:56

Toto platilo pre benzinove karburatorove motory. Pri plne otvorenej skrtiacej klapke ma motor najvacsiu ucinnost.
Je mozne, ze to plati aj pre motory so vstrekovanim. Tiez sa mi zda, ze pomaly rozbeh palivo nesetri.
Palivo setri plynula jazda s predvidanim aj na 400m dopredu.
Niekedy pre starsie auta platilo, ze pri rychlosti 80km/hod polovica vykonu auta ide na prekonanie valivych odporov a druha polovica na prekonanie odporu vzduchu. Ale pri tejto rychlosti sa to lame, pretoze odpor vzduchu nerastie s rychlostou linearne. Pri rychlosti napriklad 150km/hod je potrebne na prekonanie odporu vzduchu az 90% vykonu motora. Jasne, ze vsetko to zalezi aj od sucinitela odporu vzduchu karoserie a celnej plochy karoserie. Na prekonanie odporu vzduchu pri vysokych rychlostiach je potrebny neumerne vysoky vykon motora. Ak vase auto jazdi napriklad 200km/hod a chcete od neho 210km/hod, potrebuje o desiatky kW silnejsi motor.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Uživatelský avatar
eXp10it
Příspěvky: 632
Registrován: 04 úno 2008, 20:31
Bydliště: Hlučín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2

Příspěvek od eXp10it » 07 črc 2010, 12:53

Na českých silnicích je tolik děr a nerovností že stejně člověk polovinu času není v kontaktu s vozovkou a tak vliv odporu vzduchu ještě narůstá :lol: :lol:

no a teď trochu vážně: pokud by platila "tvoje teorie" tak by se podle rychlosti a směru větru měla měnit maximální rychlost o desítky kmh což se teda jednoznačně nemění nebo alespoň ne u mé 1.4 16V...

zippi
Příspěvky: 185
Registrován: 12 zář 2009, 19:54
Bydliště: NR SK

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2

Příspěvek od zippi » 07 črc 2010, 15:02

to ake je max rychlost zalezi od max otacok motora a vykone... ak motor neda viac otacok, rychlost nema kam rast...
odpor vzduchu je jasny F=0,5*C*S*ρ*v2 kde v nadruhu je rychlost...
vsetky prve cisla ti daju konstantu (asi 0,5) takze pri 100 mas napr 385N
150kmh = 870N
170kmh = 1115N
200kmh = 1550N
210kmh = 1700N
takze kolega ma pravdu... ak na 200kmh potrebujes 155kW tak na 210kmh potrebujes 170kW
cisla ber orientacne - ale kedze sa nasobia len konstantami, ich pomer je vzdy rovnaky...
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 4x el. okná, 4x airbag, manuálna klíma, tempomat, ťažné, 4kotúče s ABS, PP od Davida
TeamLosi MLST 1/18 Raminator http://www.mkzobor.sk

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2

Příspěvek od AstraDTI » 07 črc 2010, 15:47

Nejde porovnavat odpor vzduchu a vykon motoru, protoze maji uplne jiny vyznam. Je potreba porovnavat budto vykon s vykonem, nebo silu se silou.
Po prepoctu (oboje na rozmer sily) se dojde k nasledujicim vysledkum:

170km/h ... cca 52 kW
200km/h ... cca 86 kW
210km/h ... cca 100 kW
240km/h ... cca 148 kW

vykony odpovidaji hodnotam na kole a zanedbava se vse krome odporu vzduchu (stoupani/klesani, jakykoliv dalsi mechanicky odpor). Ten je spocitan dle formulky kterou zde napsal predchozi prispevatel.

Uživatelský avatar
zmrzlina
Příspěvky: 701
Registrován: 09 čer 2009, 18:26
Bydliště: Rakovník/Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2

Příspěvek od zmrzlina » 07 črc 2010, 15:55

Kde na tu spotřebu chodíte sakra? :D My máme s astřičkou spotřebu 6.1-6.4, ale pod 6 jsme se ještě nedostali (ale cca 80 % našich cest je po dálnici, takže 130 km/h)
ASTRA 2,0 DTI, Y20DTH
ZAFIRA B 1,9, CDTI, 74 kw, Z19DT

"Není důležité, kolik mám centimetrů, ale kolik mám energie."

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Re: Spotreba dyzlu 1.7, 2.0, 2.2

Příspěvek od AstraDTI » 07 črc 2010, 16:06

Tak zacni jezdit 110-120, maximalne vyuzivej brzdeni motorem a vyvaruj se zbytecnych zmen rychlosti. Uvidis ze dostat se pod 6 nebude problem.

Odpovědět