Čerpadlo VP44
- Reklama
Re: Čerpadlo VP44
zdar páni,
tak ja už mám hotovo. Včera mi RomanK vymenil snímač otáčok vačky čerpadla, vyčistil sanie. poskladali sme to. chceli štartnúť a sek (ešteže bola vybitá baterka z minula.....), ostal čistič vo valcoch. ma zmrazilo, keď mi povedal, že mohlo ohnúť ojnice...... pretočil kľuku opačne a v poho, vyfúkalo von. znovu štart, a tradadá. motor frčí.....
má to rovnaký ťah, neklepe, tak dúfam, že sa mu nič nestalo. takže blbé čidlo za 3500,-, nechápem čo na tej cievke mohlo odísť, alebo teda skôr prečo. mala nabehané cca 40 tisíc.
no nič, hlavne, že to funguje.
dik Roman.
tak ja už mám hotovo. Včera mi RomanK vymenil snímač otáčok vačky čerpadla, vyčistil sanie. poskladali sme to. chceli štartnúť a sek (ešteže bola vybitá baterka z minula.....), ostal čistič vo valcoch. ma zmrazilo, keď mi povedal, že mohlo ohnúť ojnice...... pretočil kľuku opačne a v poho, vyfúkalo von. znovu štart, a tradadá. motor frčí.....
má to rovnaký ťah, neklepe, tak dúfam, že sa mu nič nestalo. takže blbé čidlo za 3500,-, nechápem čo na tej cievke mohlo odísť, alebo teda skôr prečo. mala nabehané cca 40 tisíc.
no nič, hlavne, že to funguje.
dik Roman.
Re: Čerpadlo VP44
Menil sa ten Czujnik obrotow walka? Na obrázku hore.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: Čerpadlo VP44
presne ten, iny tam ani nie je.
Re: Čerpadlo VP44
Tak už dva týždne jazdím s novým čerpadlom.
Štartuje to bez problémov pri všetkých teplotách motora, čo predtým pravidlom nebolo.
Voľnobeh je tichý a otáčky drží jak pribité. Palubný počítač na voľnobeh ukazuje okamžitú spotrebu 0,3l/hod, so starým čerpadlom to bolo 0,6l/hod. Tento údaj je mi ale podozrivý, priemernú spotrebu si kontrolujem podľa natankovaného množstva a prejdených km, uvidím, ako sa zmenila spotreba a zreferujem.
Má to zvýšený výkon, odhadujem tak o 20 kW, niekedy skúsim zmerať zrýchlenie z 0 na 100km/hod. Lepšie by bolo zmerať pružnosť motora, napríklad zo 60 na 100km/hod pri zaradenej trojke, aby boli vylúčené vplyvy radenia. Má tu niekto Omegu 2.2DTI, aby sme to mohli porovnať? Alebo aspoň auto s týmto motorom a porovnateľnou hmotnosťou? (Omega váži cca 1600kg).
Díky všetkým za rady, veľa som sa za tie dni naučil
Štartuje to bez problémov pri všetkých teplotách motora, čo predtým pravidlom nebolo.
Voľnobeh je tichý a otáčky drží jak pribité. Palubný počítač na voľnobeh ukazuje okamžitú spotrebu 0,3l/hod, so starým čerpadlom to bolo 0,6l/hod. Tento údaj je mi ale podozrivý, priemernú spotrebu si kontrolujem podľa natankovaného množstva a prejdených km, uvidím, ako sa zmenila spotreba a zreferujem.
Má to zvýšený výkon, odhadujem tak o 20 kW, niekedy skúsim zmerať zrýchlenie z 0 na 100km/hod. Lepšie by bolo zmerať pružnosť motora, napríklad zo 60 na 100km/hod pri zaradenej trojke, aby boli vylúčené vplyvy radenia. Má tu niekto Omegu 2.2DTI, aby sme to mohli porovnať? Alebo aspoň auto s týmto motorom a porovnateľnou hmotnosťou? (Omega váži cca 1600kg).
Díky všetkým za rady, veľa som sa za tie dni naučil
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: Čerpadlo VP44
Záhada vadného Snímača polohy kľukového hriadeľa vyriešená.
Tento snímač zdemolovalo cudzie teleso v čerpadle. Všetko nasvädčuje tomu, že to takto jazdilo od nova
Tento snímač zdemolovalo cudzie teleso v čerpadle. Všetko nasvädčuje tomu, že to takto jazdilo od nova
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 25 říj 2010, 17:47
Re: Čerpadlo VP44
Zdravím, známý vlastní Opela Vectru B 2,0DTi edition 2000 74kW a má problém vozidlo nastartovat. Již bylo jednou ve speciálním servisu pro dieslové motory a byla provedena oprava za 5,500Kč, ale přes to závada trvá s tím, že servis navrhuje další opravu za 10,000-30,000Kč. Zajímalo by mne zda někdo z uživatelů tohoto fóra není náhodou z Brna či blízkého okolí a neuměl by pomoci. Předem děkuji
- Fritol
- Příspěvky: 2005
- Registrován: 21 led 2009, 20:20
- Bydliště: Hradec Kralové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čerpadlo VP44
kontaktuj tohodle člena a bude vědět co stím přesně je ..http://carteam.cz číslo je dole ..
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 25 říj 2010, 17:47
Re: Čerpadlo VP44
Díky díky, zavolám, uvidím
- Fritol
- Příspěvky: 2005
- Registrován: 21 led 2009, 20:20
- Bydliště: Hradec Kralové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čerpadlo VP44
teda asi ti to neřekne po telefonu ale stavte se u něj stím.. on ti řekne jestli to je čerpadlo boněco jineho..
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Re: Čerpadlo VP44
Ahoj.Objevil jsem na inzerci repasi čerpadel v Opavě http://motor-prevodovka.sbazar.cz/vstri ... 49110.html Tel.774741354 Třeba to někomu pomůže od
Přesuvník vstřiku.
Také přidám svou trošku do mlýna.
Jedná se o Vectra B 2.2 DTI, MY2001.
Jel jsem takhle jednou v Srpnu domů. Za jízdy auto náhle přestalo táhnout, jako kdyby klesnul plnící tlak turba. Myslel jsem si že se mi prodřela podtlaková hadička. Domů jsem dojel v pohodě, po vypnutí motoru již nešlo nastartovat. Motor naskočil jen po dlouhém trápení startéru a poté běžel velmi špatně, kouřil a klepal.
Doma jsem na diagnostice zjistil tyto závady:
P1590 - Vysoká vstupní úroveň signálu běžícího motoru
P0400 - Kritická systémová porucha 1 - Skutečné množství recirkulovaných výfukových plynů je příliš velké
P1220 - Kritická systémová porucha 1 - Skutečná hodnota začátku vstřikování je mimo rozsah
Závada P1590 tam je dlouho, minimálně rok co s autem jezdím a nemá to na nic vliv.
Závada P0400 zřejmě způsobil zaseklý EGR ventil, ale nic na něm není vidět, pístek chodí volně.
Závada P1220 zřejmě způsobila úbytek výkonu. Skutečná hodnota předvstřiku byla stále 2º před HÚ, při volnoběhu byla požadovaná hodnota asi 5º, se zvyšujcími otáčkami se požadovaná poloha zvětšovala, skutečná se nehýbala vůbec, stále 2ºpřed HÚ. Zkontroloval jsem nastavení rozvodů, potažmo čerpadla. Vše bylo OK.
Vymontoval jsem čerpadlo a odnesl do Bosch servisu. Po týdnu mi volali že je prasklá membrána v regulátoru předvstřiku. Dnes jsem čerpadlo byl vyzvednout. Dali mi k tomu pytlík plný těsnění a gumiček. Dále v tom byl pístek regulátoru předvstřiku. Celá sranda stála 10500kč.
Až to smontuju dám info jak se oprava zdařila.
Jedná se o Vectra B 2.2 DTI, MY2001.
Jel jsem takhle jednou v Srpnu domů. Za jízdy auto náhle přestalo táhnout, jako kdyby klesnul plnící tlak turba. Myslel jsem si že se mi prodřela podtlaková hadička. Domů jsem dojel v pohodě, po vypnutí motoru již nešlo nastartovat. Motor naskočil jen po dlouhém trápení startéru a poté běžel velmi špatně, kouřil a klepal.
Doma jsem na diagnostice zjistil tyto závady:
P1590 - Vysoká vstupní úroveň signálu běžícího motoru
P0400 - Kritická systémová porucha 1 - Skutečné množství recirkulovaných výfukových plynů je příliš velké
P1220 - Kritická systémová porucha 1 - Skutečná hodnota začátku vstřikování je mimo rozsah
Závada P1590 tam je dlouho, minimálně rok co s autem jezdím a nemá to na nic vliv.
Závada P0400 zřejmě způsobil zaseklý EGR ventil, ale nic na něm není vidět, pístek chodí volně.
Závada P1220 zřejmě způsobila úbytek výkonu. Skutečná hodnota předvstřiku byla stále 2º před HÚ, při volnoběhu byla požadovaná hodnota asi 5º, se zvyšujcími otáčkami se požadovaná poloha zvětšovala, skutečná se nehýbala vůbec, stále 2ºpřed HÚ. Zkontroloval jsem nastavení rozvodů, potažmo čerpadla. Vše bylo OK.
Vymontoval jsem čerpadlo a odnesl do Bosch servisu. Po týdnu mi volali že je prasklá membrána v regulátoru předvstřiku. Dnes jsem čerpadlo byl vyzvednout. Dali mi k tomu pytlík plný těsnění a gumiček. Dále v tom byl pístek regulátoru předvstřiku. Celá sranda stála 10500kč.
Až to smontuju dám info jak se oprava zdařila.
Diagnostika AB-COM - pro starší auta bez CAN-bus. Severní čechy, Ústecko.
Re: Čerpadlo VP44
Ozval se mi pán/kolega ohledně oprav čerpadel z http://www.auto-elektrika.eu a s jeho souhlasem dávám nějaké info:
"Vypracoval jsem spolehlivou diagnostiku závad a to při změření osciloskopem, kdy po změření jediného signálu jdoucího z řídící jednotky na ventil množství paliva jde na 100% určit, zda je jednotka vadná, nebo ne a zda je opravitelná, nebo ne.
Jednotek jsem už opravil něklik desítek a všechny, pokud vím, dodnes fungují. V tomto ohledu spolupracuji i s Českou asistenční službou - http://www.c-a-s.cz/
Díky zkušenostem mohu zodpovědně prohlásit, že návod na opravu jednotky má jednu podstatnou vadu v technologii opravy (může a nemusí se vymstít) a navíc transistory uváděné v popisu nejsou vhodné. Buď jsou poddimenzované (otázka času jak dlouho vydrží), nebo jsou nevhodné svoji spínací charakteristikou (pak má vozidlo menší výkon a nebo špatný průběh točivého momentu - jedou až od 3000ot a pod.).
Navíc transistory mění spínací parametry i po čas výroby.
Sám jsem v minulosti (před 3 roky používal IRF3205, ale když mě docházely, šel jsem koupit novou várku. S novými trans. ale auta ztratila výkon a změna parametru byla znát i při pouhém proměření multimetrem. Zkoušel jsem nakoupit i od jiných dodavatelů, ale bylo to to samé (pro srovnání mám dosud jeden IRF3205 ze staré várky schován).
V současnosti používám jiný typ transistoru, (záměrně neuvádím typ) jehož parametry si hlídám proměřením každého kusu před jeho zaletováním do jednotky.
Navíc spolupracuji s kolegou, který vlastní stolici na mechan. diagnostiku a opravy čerpadel.
Mění jen vadné, nebo opravdu velmi poškozené díly, díky čemuž je oprava mnohem levnější, než u celkové repase, což pro majitele autíček, kde se počítá už s doježděním, to může být vítaná alternativa (ceny oprav od něj byly dosud od 3 do 9t. Kč).
V praxi to vypadá tak, že pokud někdo pošle celé čerpadlo (na opravu elektroniky stačí samotná jednotka), pak já prověřím elektronikua pokud ta je OK, předávám kolegovi na mechaniku."
"Vypracoval jsem spolehlivou diagnostiku závad a to při změření osciloskopem, kdy po změření jediného signálu jdoucího z řídící jednotky na ventil množství paliva jde na 100% určit, zda je jednotka vadná, nebo ne a zda je opravitelná, nebo ne.
Jednotek jsem už opravil něklik desítek a všechny, pokud vím, dodnes fungují. V tomto ohledu spolupracuji i s Českou asistenční službou - http://www.c-a-s.cz/
Díky zkušenostem mohu zodpovědně prohlásit, že návod na opravu jednotky má jednu podstatnou vadu v technologii opravy (může a nemusí se vymstít) a navíc transistory uváděné v popisu nejsou vhodné. Buď jsou poddimenzované (otázka času jak dlouho vydrží), nebo jsou nevhodné svoji spínací charakteristikou (pak má vozidlo menší výkon a nebo špatný průběh točivého momentu - jedou až od 3000ot a pod.).
Navíc transistory mění spínací parametry i po čas výroby.
Sám jsem v minulosti (před 3 roky používal IRF3205, ale když mě docházely, šel jsem koupit novou várku. S novými trans. ale auta ztratila výkon a změna parametru byla znát i při pouhém proměření multimetrem. Zkoušel jsem nakoupit i od jiných dodavatelů, ale bylo to to samé (pro srovnání mám dosud jeden IRF3205 ze staré várky schován).
V současnosti používám jiný typ transistoru, (záměrně neuvádím typ) jehož parametry si hlídám proměřením každého kusu před jeho zaletováním do jednotky.
Navíc spolupracuji s kolegou, který vlastní stolici na mechan. diagnostiku a opravy čerpadel.
Mění jen vadné, nebo opravdu velmi poškozené díly, díky čemuž je oprava mnohem levnější, než u celkové repase, což pro majitele autíček, kde se počítá už s doježděním, to může být vítaná alternativa (ceny oprav od něj byly dosud od 3 do 9t. Kč).
V praxi to vypadá tak, že pokud někdo pošle celé čerpadlo (na opravu elektroniky stačí samotná jednotka), pak já prověřím elektronikua pokud ta je OK, předávám kolegovi na mechaniku."
Re: Čerpadlo VP44
Dobrý den Pánové. Sem tu novej a hned Vás poprosím o radu nechal sem opravovat řídící jednotku na čerpadle a musel sem jí demontovat tak že sem předsuvník předvstřiku přestříhl a nastavovač množství paliva sem demontoval. po následné montáží to stejně nejde a na začátku startování bylo slyšet jak někudy z čerpadla něco syčí ale přestalo to po chvilcea vypisuje to chybu P 1630 kritická systémová porucha 1.Po opětovném demontování ŘJ sem zjistil že prostor kde je čidlo natočení klikového hřídele je celej zalitej naftou nevíte ím to může bejt?
Re: Čerpadlo VP44
Pri demontáži riadiacej jednotky z čerpadla došlo k zavzdušneniu nízkotlakého okruhu a pri následnom štartovaní aj vysokotlakého okruhu. V priestore snímača polohy kľukovky nafta má byť. Možno máš poškodené tesnenie pod riadiacou elektronikou a zavzdušňuje sa to.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)