Oprava řídící jednotky 1.7 diesel

Uživatelský avatar
Marky
Příspěvky: 1821
Registrován: 13 bře 2006, 17:39
Bydliště: Vysočina

Oprava řídící jednotky 1.7 diesel

Příspěvek od Marky » 31 črc 2008, 19:26

Z bratrského serveru na Slovensku http://forum.opelclub.sk/index.php ,kde jsem to našel přeposílam zajimavou stránku na opravu řídící jednotky u dieslu 1.7. Jak jistě zasvěcení ví a z fotek je ti i vidět příčinou jsou studené spoje, takže pro šikovnějšího člověka to určitě nebude problém :wink: .

http://www.mrserv.de/index.php?option=c ... &Itemid=33

Reklama
 

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 31 črc 2008, 22:09

Ty brďo.... už je v oblíbených.... good job Marky.... :wink:
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RomanK » 31 črc 2008, 23:12

Zajímavý příspěvek. Chtěl bych ale podotknout pro ty co by se do opravy chtěli pustit, že to není tak jednoduché jak se zdá. Pokud jsou na desce jenom vypálené kontakty u kondenzátoru (nejčastěji 3 vývody - 2x je zem) tak není oprava tak náročná, stačí z kontaktů odsát cín, očistit je a znovu zapájet (použít cín s příměsí olova). Pokud je ale poškození větší (na SMD prvcích) a je třeba desku vytáhnout ven, už je zapotřebí velké opatrnosti. Deska je totiž vrstvená (několik vrstev mědi - hádal bych tak pět,šest) s prokovenými otvory. Jakékoli poškození těchto otvorů při pájení pinů součástek v silikonu či pinů koncovky (vysokou teplotou hrotu, mechanicky - vytrhnutím prokovení či nadměrné prohnutí desky) vede prakticky k jejímu zničení. Doporučuji proto všem, kteří by si chtěli desku sami opravit, aby zvážili své schopnosti a ušetřili si případným zničením desky starosti se sháněním jiné jednotky. Je to nedostatkové zboží (starší použitý kus se prodává i za 16.000.- Kč) a nová stojí něco kolem 48.000,- Kč.

edit : cena dle ceníku OPEL 53.182,- Kč (kat. č. 62 37 108)
Naposledy upravil(a) RomanK dne 19 dub 2009, 16:07, celkem upraveno 1 x.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Uživatelský avatar
Marky
Příspěvky: 1821
Registrován: 13 bře 2006, 17:39
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marky » 01 srp 2008, 07:24

Určite máš Romane pravdu, opravdu si musí každý zvažit sám jestli je to vůbec v jeho silách, ale jak jsem si všimnul tak je tu pár elektrotechniků, pro které to může být určitá inspirace. Jinak cena za tu desku je fakt mazec, takže pro běžného uživatele bude určitě lepší to svěřit zkušenému elektrotechnikovi co s tím má zkušenosti.

Uživatelský avatar
Marky
Příspěvky: 1821
Registrován: 13 bře 2006, 17:39
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marky » 01 srp 2008, 18:59

No a tady je par fotek z jedné už "hodně" poškozené ŘJ. Určitě už to není na opravu studeňáků, připadá mi to jak vytažené z rybníka.

POZOR: následující stranka není pro slabší povahy :wink:
http://www.opel-problemforum.de/f5-astr ... ochen.html

Romane, na kolik tak vyjde oprava elektronoiky ŘJ u 1.7 a pak 2.0 nebo 2.2?
Díval jsem se, že třeba Slovinci ŘJ u 2.0 a 2.2 opravuji za 400Euro.
http://cgi.ebay.at/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... otohosting

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RomanK » 01 srp 2008, 19:25

Takhle vypadá jednotka když do ní nateče voda (okolo pinů). Je to ale jednotka řízení motoru. Tu opravit je řekl bych nemožné. Obecně platí, že jednotky které mají polovodiče na desce zalité v želé je zbytečné opravovat.
Jednotek je spousta, z jakých motorů a které jednotky máš na mysli.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Příspěvek od AstraMan » 01 srp 2008, 19:27

Jestli nevadí, tak já bych se zeptal také na jednu ŘJ... Mám X20DTL a poškozenou ŘJ co je u spolujezdce u dveří :arrow: Konkrétně je zablokovaný nějaký okruh, že nejde zprovoznit DO u centrálního zamikání a ani nejdou na ŘJ nahrát další kódy :cry: Problém je ten, že v OPELU si s tím nevědí údajně rady a podle nich je jediné řešení výměna již zmíněné ŘJ ( otázka 20-30tis ) :(

Tak se tedy chci zeptat, zda to má cenu vůbec pokoušet někomu dát opravit, když si s tím ani autorizák nedokáže poradit?
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Uživatelský avatar
Marky
Příspěvky: 1821
Registrován: 13 bře 2006, 17:39
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marky » 01 srp 2008, 19:50

RomanK píše:Jednotek je spousta, z jakých motorů a které jednotky máš na mysli.
Jelikož mám diesel, tak třeba ŘJ PSG16 a PSG5, ale klidně napiš o kterých víš, že jdou nebo i nejdou. Díky.
Naposledy upravil(a) Marky dne 01 srp 2008, 19:54, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RomanK » 01 srp 2008, 19:51

Opravit ŘJ centrálu není problém. A pokud by se to nešlo, prodávám starší za 1000.- Kč. Pokud by to byl centrál s alarmem, tak je lepší to nejdřív zkusit diagnostikou. Stává se že jednotka hlásí závadu, že je ji třeba vyměnit, ale když se vymažou závady a udělají se všechny testy jednotky, tak je většinou po problému.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RomanK » 01 srp 2008, 19:57

Ty máš na své Astře PSG16 což je jednotka na čerpadle. Tyto jednotky není lehké opravovat, záleží co hlásí za chybu. V každém případě musí čerpadlo ven z auta a na stole rozebrat.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Uživatelský avatar
Harley
Příspěvky: 87
Registrován: 10 črc 2008, 02:19
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvek od Harley » 02 srp 2008, 00:41

to Astraman : Podle tvého popisu si myslím že jednotka nebude na odpis, ale bude problém v el. instalaci (ale to by v Opelu snad zvládli) . Pokud je ale uřčitě špatná jednotka, tak ,jak píše RomanK, se prodává starší kolem litru. Často se stává že jednotka nedostává signál o zapnutém zapalování a pak nejdou synchronizovat DO ovladače nebo doprogramovat nové.

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Příspěvek od AstraMan » 02 srp 2008, 04:04

Pro Harley a RomanK: Zřejmě přesně tohle bude ten můj problém... Doprogramovat nové kódy nelze :arrow: Konkrétně kdysi jsem měl autorádio PHILIPS CAR 400 a teď mám CDR500 DELCO a vždy když vypnu autorádio + zhasnu motor a klíček nechám v zapalování, tak se mě odněkud vydává upozorňovací tón ( podobný jako na zapomenutá zapnutá světla po vyndání klíčku z zapalování ) že je autorádio jako zapnuté... Prej je to tím, že ŘJ má načtené kódy toho minulého autorádia a jelikož nejdou nahrát kódy tohoto autorádio, tak si ŘJ údajně myslí že tam stále to staré autorádio a že je neustále zapnuté :roll:

Také si nemyslím že je na odpis tato ŘJ, jelikož když jsem měl odpojenou autobaterii na delší dobu a pak ji znovu zapojil, tak mě přestaly fungovat dojezdy oken ( když zamknu Astru a delší dobu podržím klíček v směru zamikání ). No a jakmile jsem strčil klíček do zapalování a udělat fintu FŇ na synchronizaci, tak vše pak zase chodilo tak jak mělo... Kdyby byla tedy na odpis, tak by dle mého nározu ani toto nešlo zesynchronizovat :wink: Jinak DO bych měl mít údajně bez alarmu, ale bohužel na 100% to nevím, jelikož se tato Astra kupoval jako s funkčním DO centrálního zamikání a vono prd :D

A co se týče servisu OPEL, tak tam ji nabodnuli na PC a hlásilo jim to nějaký zablokovaný okruh jak jsem psal. Údajně jej neumí odblokovat, jelikož je to nějak chráněno či co... Takže pokud by někdo z Vás chtěl zkusit toto rozlousknout, tak bych byl moc vděčný :oops:

PS: Pokud by se nepovedlo toto rozlousknout, tak bych se Romane na Tebe asi obrátil pro koupi jiné, ale to bych pak musel zase do servisu aby vše znovu naprogramovali že? A kdyby byla i ta další ŘJ zase bloknutá, tak by mě z toho fakt piclo, ikdyž litr za ŘJ je defakto pakatel při dnešních cenách ze některé díly 8)
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RomanK » 02 srp 2008, 09:49

1.) Je to signál zasunutí klíče. To je v pořádku. Měl by pískat jen při otevřených dveřích a klíči v poloze "O". Pokud píská v jiné poloze je problém ve spínačce.
Pozn.: Originální rádio samo nikdy nepíská, dělá to např. Sony a to jen pípá při vysunutí klíče
Prej je to tím, že ŘJ má načtené kódy toho minulého autorádia a jelikož nejdou nahrát kódy tohoto autorádio, tak si ŘJ údajně myslí že tam stále to staré autorádio a že je neustále zapnuté
Toto je úplný nesmysl. Rádio nemá vliv na ŘJ centrálu. Jediné co mají společné je připojení na napětí při zasunutí klíče. ŘJ nevyžaduje při programování (či pro svou funkci) žádný kód.
Jinak je to s ŘJ alarmu, ta je stejně jako imobilizer pod security kódem (je jiný než kód rádia, stejný jako rádio je pouze při výbavě auta navigací NCDR). Bez něj se nedá dostat do menu programování a nahrát další DO.

2.) Programování oken se provádí na jednotce motorku oken ve dveřích. ŘJ centrálu na to zase nemá vliv. Pouze pošle na jednotky motorků oken signál při otočení klíče v zámku řidičových dveří a ty pak (mají-li naprogramovýny dojezd) zavřou okna.
A co se týče servisu OPEL, tak tam ji nabodnuli na PC a hlásilo jim to nějaký zablokovaný okruh jak jsem psal. Údajně jej neumí odblokovat, jelikož je to nějak chráněno či co... Takže pokud by někdo z Vás chtěl zkusit toto rozlousknout, tak bych byl moc vděčný
Tak to nevím jaký okruh měli na mysli, žádná závada kde by byl okruh není. Chtělo by to vědět kód chyby.

Pošli mi nebo sem dej fotku té jednotky. Myslím že to nebude problém dát dohromady.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Marick
Příspěvky: 14
Registrován: 13 čer 2008, 15:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Marick » 05 srp 2008, 13:35

Taky přispěju troškou do mlýna k opravě jednotky čerpadla 1.7DTi. Mám dva kontakty na firmy v zahraničí, které tyto jednotky opravují za (podle mého názoru) rozumnou cenu:

V Německu:
http://www.sender.de/service/isuzu17edureparatur.html
289 eur, 2 roky záruka

V Anglii:
http://www.peacockandpurvey.co.uk/vauxh ... dti_e.html
£100, to je pro Vauxhall, ale předpokládám, že jednotka je identická

Zajímalo by mě, za jakou zhruba cenu se to dá nechat opravit u nás. Otázka na RomanaK...?

Uživatelský avatar
Marky
Příspěvky: 1821
Registrován: 13 bře 2006, 17:39
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marky » 05 srp 2008, 21:31

Nevim jak ted, ale pred 2 rokama to meho znameho stalo tusim neco kolem 6 litru.

Odpovědět