Stránka 1 z 3

EGR AGR moje story

Napsal: 29 črc 2008, 18:42
od tappaja
Kdysi jsem tady psal, jak muj Astrolet netaha, je linej, zrychleni snad jeste horsi, nez 1.4
Casem jsem udelal tyhle veci:
Zapalovaci lista Delco - nova, stara se odebrala do vecnejch lovist.
Svicky NGK - zlepseni, vzhledem k tomu, ze elektrody puvodnich GM byly jak ohorely frantisky. Nicmene furt lenochod.
Vycisteni klapky - protoze mam ultrazvukovou pracku, putovalo to tam, po vytazeni bo bylo jak novy. Nicmene zadna zmena.
Kontrola potenciometru klapky - v poradku
Cisteni trysek ultrazvukem - v poradku, zadna zmena nepozorovana.
Pak jsem byl delsi dobu mimo republiku, s autem jezdil bracha, ale taky na nic neprisel a asi si na toho lenochoda zvyknul a prislo mu to normalni.
Momentalne jsem taky mimo republiku, ale o dost bliz, takze muzu mit auto u sebe a delat pokusy.
Palivovy filtr - tudy cesta vede, auto konecne dosahuje otacek atakujici omezovac, nicmene se pri jizde obcas rozsveci kontrolka diagnostiky. Chyba P1405 Linear EGR position (?) Po vymene fitru sla neskutecne nahoru spotreba, dalnice (500km) rychlosti 110-140 za 8 a mesto snad 12.
Cisteni EGR - Moje zkusenost, ventil jako takovej chodi, cvaka, otevira, zavira jako by se nechumelilo, ale jeho "elektro" cast, ten rezistor je zrejme kaput a dava nejaky blby hodnoty. Pri jizde s live datama nikdy nesla hodnota otevreni pres 33%, coz je asi divny. No uz je objednano z eBaye, takze se pak podelim o dojmy s novym EGR. jeste vymenim svice za BOSCH, co doporucujou u Opla a uvidim.
Po tomhle "cisteni", ktery moc nepomohlo, se to trosku zlepsilo, hlavne studeny to jede celkem slusne, nicmene to houpani po ubrani plynu a lenost v nizkejch otackach tam furt jeste je. I kdyz to bejvalo o dost horsi.

K otazce zaslepeni EGR jsem skeptickej, buhvi co se deje, nebo co ocekava jednotka (z lambdy) pri otevreni ventilu a prepousteni vejfukovejch plynu zpet do sani, ceka chudsi hodnoty a pritom nenastane zadna zmena. No radsi dobre fungujici EGR, oil catch can mezi hadici z odvetravani vika ventilu a snad to bude v pohode. (toho sajrajtu v sani je neskutecny mnozstvi.)
mate nekdo nejaky tipy, co zkontrolovat, nejaky hadicky, podtlaky atd? Jo a prdej mi parohy, klasika, ale po ohrati se to zatahne, nevim, jestli to ma cenu varit nebo menit. Za cas to prdne zas.
Diky

Napsal: 29 črc 2008, 20:22
od milosh
Tak to je dobrej elaborat, nicmene ohledne AGR EGR tady je popsano dosti, tam jsi odpoved nenasel? tema asi o 15 strankach 8)

Napsal: 29 črc 2008, 21:59
od tappaja
Cau Milosi,
ale je toho tady dost, ale nikde jsem nenasel odpoved na moje problemy, vzdy se to zvrhne v debatu kde a za kolik :lol:

Bohuzel EGR budu mit az 23. srpna, kdy pojedu domu na vikend, tak ho tam pak hned supnu, jestli bude neco znat.
Jinak diagnostika nehlasi zadnou jinou chybu, lambda kmita jak ma, potenciometr skrtici klapky 0-100%, volnobeznej ventil se zda OK, nic nikde nechcipa. Jen nevim, co bude dalsi faze, nejak mi dochazej napady co s tim :cry:

Napsal: 06 srp 2008, 12:41
od tappaja
Takze jak jsem psal jinde, vymeneny svice za origo Opel, neuveritena zmena, auto taha o dost lip.
Kdyz je studeny-polozahraty, jede pekne, tak jak ma, jakmile se ohreje, tak v tahu cukne a uz je to zas lina lemra, obcas se rozsviti ten EGR ventil, ale novej je uz doma a za 14 dni bude i u me.

Jo a taky jsem dotankoval, moje obavy se potvrdily, spotreba 13,3litru, je to teda vetsina mesto, ale vzhledem k tomu, ze jsem to nijak nehonil - ono to ani moc neslo, protoze to jelo jak chcipla mrcha...

Je to presne od doby, kdy byl menenej palivovej filtr, kterej byl K.O., tak me napada, jestli nezkusit odpojit baterku, resnout jednotku? Mozna je to blbost, ale tuhle spotrebu si nedovedu vysvetlit.

Napsal: 17 srp 2008, 22:50
od Harley
Diagnostika je základ, laborovat se dalo s Favoritem! Ušetří ti to spousty pátrání a vyměněných dílů.

Re: EGR AGR moje story

Napsal: 18 srp 2008, 00:26
od Phrz
tappaja píše:je linej, zrychleni snad jeste horsi, nez 1.4
1.4 a 1.6 16V je prakticky stejnej, rozdil 10ps prakticky zanedbatelnej, zrychleni 1 vterinka, max speed o 10kmh vic, nevidim v tom rozdil

Napsal: 18 srp 2008, 06:26
od manli2
rolf

Napsal: 18 srp 2008, 06:38
od A.P.
pokud máš díru na paroží tak to jsem měl taky a ubytek výkonu byl dost velký. Zavařil jsem to a od té doby to lítá jak má

Re: EGR AGR moje story

Napsal: 18 srp 2008, 07:15
od tappaja
Phrz píše: 1.4 a 1.6 16V je prakticky stejnej, rozdil 10ps prakticky zanedbatelnej, zrychleni 1 vterinka, max speed o 10kmh vic, nevidim v tom rozdil
S tim bych az tak nesouhlasil, mame v praci 1.4 H Astru a novyho Focuse a i pres ty problemy mi to jede lip. Ted jsem odpojil uplne EGR a jede to o dost lip. Nehlede na to, ze kdyz jsem nekoliktrat meril zrychleni 0-100 podle GPS, nedostal jsem se pod 14 vterin, takze i tramvaj jezdi lip. Ale rek bych, ze je to na dobry ceste, pristi tyden vymenim EGR a uvidim.

S tema parohama jsi me nepotesil, sice koukam po trubkovejch svodech, protoze jsou snad jeste levnejsi nez litinovy (eBay, cca 200Eur)

Jo a myslite, ze neco muze zpusobovat chybejici termostat? Muj mily bratr starej seklej vyndal, koupil novej a za pul roku ho tam nebyl schopnej namontovat. Podle me je to jedno, jezdim ted v recku, obavy o to, ze bych jezdil s podchlazenym motorem rozhodne nemam :D

Napsal: 18 srp 2008, 07:18
od tappaja
Harley píše:Diagnostika je základ, laborovat se dalo s Favoritem! Ušetří ti to spousty pátrání a vyměněných dílů.
Samozrejme diagnostikuju, jenze se pravidelne rozsveci jen P0405 - vadnej EGR.

Ale pokud nekdo mate hodnoty, ktery se maji zobrazovat u zdravyho motoru v live data, sem s nima. Ja je nikde nevypatral.

Napsal: 18 srp 2008, 10:53
od Phrz
jestli se to zahriva na provozni teplotu tak by to melo byt ok, ale termostat tam hodit je malickost :) nekde tu byl navod

to bude urcite egr to je hajzl

Napsal: 18 srp 2008, 12:09
od AstraMan
Ale úplně to nemusí být EGR ventilem... může to být ještě ventilem který řídí EGR ventil :wink: Tedy pokud u 1.6 je :wink:

Napsal: 18 srp 2008, 15:47
od tappaja
AstraMan píše:Ale úplně to nemusí být EGR ventilem... může to být ještě ventilem který řídí EGR ventil :wink: Tedy pokud u 1.6 je :wink:
Nastesti neni :o
Uz sem dnes objednal i nerez svody, tak doufam, ze je tam nejak napasuju...

Napsal: 18 srp 2008, 23:27
od Harley
tappaja píše: Ale pokud nekdo mate hodnoty, ktery se maji zobrazovat u zdravyho motoru v live data, sem s nima. Ja je nikde nevypatral.
žádný data nepotřebuješ, požedovaná a skutečná hodnota otevření AGR musí být stejná jak v % tak ve Voltech. Už 2 desetiny rozdíl je špatně. Chyba se aktivuje když při zavřeném AGR je hodnota nad hranicí 1,5V. Zavřený AGR má napětí cca 0,6 až 1V.

Napsal: 19 srp 2008, 20:39
od Arwy
Mne ukazuje uzatvorený EGR 1,27 az 1,35 V. Požadovanú hodnotu mám v % a skutočnú vo voltoch.
Pri:
29% - 2,33 V
40% - 2,61 V

Všimol som si, že so zvišujúcou sa teplotou motora, sa uvedené hodnoty vo voltoch zvišujú. Napr u studeného motora pri zavtorenom ventile je spätné hlásenie 1,27 V a pri zohriatom je to už 1,35 V.