Stránka 1 z 1

trhanie motoru pri zapnutej klíme

Napsal: 14 čer 2008, 19:28
od Pico
Mám Astru Classic II, hatchback, 1.4 16 V Twinport, r.v 2007. S autom som spokojný ale jedna vec ma zarazila. Pokiaľ nemám zapnutú klímu, motor beží ako hodinky a bez problémov akceleruje. Keď zapnem klímu, tak zacítim jemné trhnutie. Keď sa však v meste rozbieham a chcem čo len trochu viacej akcelerovať, motor ako keby sa chvíľami dusil. Je to také trhanie, čo ma núti uvolniť plynový pedál. Neviem si predstaviť, čo to urobí, keď budem plne naložený a budem potrebovať max. akcelerovať. Prosím napíšte, či je to normálne chovanie motora. Inak pri plynulej jazde napr. na dialnici je to v pohode.
Takisto by my zaujímalo či aj vy čakáte pred naštartovaním, kým pozhasínajú úplne všetky kontrolky. Zdá sa mi, že keď nepočkám aspoň 5 sekúnd, motor dlho štartujem, pokiaľ chytí. Ďakujem.

Napsal: 14 čer 2008, 19:50
od JardaLN
Zdar s tou klimou nevím nedělá mi to ale rád bych věděl jestli fakt nechávají všichni před startem zhasnout kontrolky Se mi stává že když nastartuju dřív tak mám problém s měřením hladiny benzínu i když je třeba půlka v nádrži tak to ukazuje dost dlouho rezervu třeba i 10 minut a pak teprve se to nějak srovná jinak Ok

Napsal: 14 čer 2008, 20:06
od AstraMan
No já osobně nechávám kontrolky vždy zhasnout ( samozřejmě jen ty, co mají :lol: ), než nastartuji... A jak mě poslední dobou blbnul EGR ventil, tak mě občas při rozjezdu do kopce motor zdechnul ( motor ti ztratí tah a tak se musíš pak rozjíždět jak nováček a točit jej :roll: ) a když za tebou stojí řada aut ( Kolíňáci jistě znají kopeček u TESCA, kdy v zimě je docela prdel se do něj rozjíždět když je namrzlej :lol: ), tak v tu chvíli kašlu na zhasnutí kontrolek a startuji ihned a že by motor v té chvíli déle startoval, toho jsem si nikdy nevšimnul :wink:

Ale to trhání při zapnuté klimě dle mého názoru není normální ( chápal bych, kdyby byl jen lenivější )...

Napsal: 14 čer 2008, 20:50
od Pico
Keď zapnem klímu, tak samozrejme cítim stratu výkonu. Pri rozbiehaní v meste je to najmarkantnejšie. Keď ale pridám prudko plyn, napr. pri zaradenom 2. prevodovom stupni, tak cítim ako keby sa zapol obmedzovač. Na jednej zo stránok som niečo podobné čítal pri Fiate Punto s motorom 1.2. Majiteľ to popisoval ako jemné trhanie pri preraďovaní, keď má zapnutú klímu. Kedže motor pri vypnutej klíme pracuje úplne normálne, tak fakt neviem. Pri ustálenej rýchlosti na dialnici 120 km/h s predbiehaním nie je problém ani pri zapnutej klíme, to je ale auto v otáčkach. Kolega mal F Bravo a ten keď prudko pridal plyn a mal zapnutú klímu, tak tá sa mu automaticky vypla, aby mal dostatok výkonu.

Napsal: 14 čer 2008, 21:51
od AstraMan
Tak to bohužel neporadím... Můj laidský úsudek je ten, že to vše dnes řídí elektronika a ta zřejmě asi v tu chvíli vyhodnotí údaje, které by překročili nějaké limity nečeho a tím pádem se takto pak Astra chová...

Napsal: 14 čer 2008, 22:30
od Udo
To že při zapnutí klimy poklesne výkon je naprosto normální ,uvědomme si že kompresor tlačí nějakých 10 atmosfér a tu sílu musí někde vzít a i když máš 1,4 -66kw tak přece je to menší obsah a na výkonu to musí být znát kor ve městě (já jí mám taky).Je to normální takže buď v klidu.Co se týče kontrolek -nechávám je zhasnout-za1- nikam nechvátám a za2- se to doporučuje.

Napsal: 14 čer 2008, 22:42
od Pico
Pravdepodobne to tak asi bude. Keď mi to spravilo prvý krát, tak som si myslel, že mi vyplo klímu automaticky ale nie. Ohľadne toho štartovania. Je to zaujímavé ale mne kým nezhasnú kontrolky motor nechytí. Po zapnutí zapaľovania počujem pracovať čerpadlo asi 2 s a následne zhasnú kontrolky. Najazdených mám len 3900 km. Pred dvoma dňami sa mi po zapnutí zapaľovania nezhasla kontrolka elektroniky motora / autíčko s klúčom /. Po naštartovaní zhasla. Bol som v servise, kde auto napojili na počítať lebo to malo značiť chybové hlásenie a údajne počítač nič neukázal. Kontrolka mi už zhasína po zapnutí zapaľovania ale zdá sa mi, že auto neštartuje tak ako predtým. Môže sa mi to len zdať, preto som sa pýtal na skúsenosti.

Napsal: 14 čer 2008, 23:00
od AstraMan
No hlavně Ti to připadá proto, že sis toho začal všímat... Já jsem si ihned po koupi Astry nevšimnul, že mám přední a zadní nárazník v jiné barvě, než karoserii. Jednoho krásného dne jsem Astru jako vždy umyl, naleštil a nafotil... Pak jsem se kouknul na fotky a najednou jsem si všimnul, že ty nárazníky jsou v trochu tmavší barvě... No a od té doby, když příjdu k Astře, tak si toho hned všimnu, že mají jiný odstín :lol:

Napsal: 15 čer 2008, 21:41
od Phrz
s tou klimou je to o neco linejsi a jde to hur do otacek u nasich mensich obsahu, ale ze by to skubalo se mi nezda. Musi se stim clovek naucit jezdit, trosku pred rozjetim pri rozjeti proslapnout plyn jak u dyzla :D a je to vpohode.

Napsal: 22 čer 2008, 22:57
od PetrKpy
Udo píše:To že při zapnutí klimy poklesne výkon je naprosto normální ,uvědomme si že kompresor tlačí nějakých 10 atmosfér a tu sílu musí někde vzít a i když máš 1,4 -66kw tak přece je to menší obsah a na výkonu to musí být znát kor ve městě (já jí mám taky).Je to normální takže buď v klidu.Co se týče kontrolek -nechávám je zhasnout-za1- nikam nechvátám a za2- se to doporučuje.
Na 1.6 to občas taky cukne, ale ne moc. Holt ten mrazící výkon to někde sebrat musí, takže do kopců je to "trochu" lenivější. Nedávej ji plnej "kopr", táhni ji s citem. Pojede dobře. Jak by ses tvářil, kdyby ti dal někdo na záda 20kg krosnu a utíkej. Taky by se ti nechtělo :-)

Re: trhanie motoru pri zapnutej klíme

Napsal: 30 čer 2009, 13:44
od Visna
mne to so zapnutou klimou tiez niekedy cukne, hlavne pri rozbiehani, ale niekedy aj na dvojke aj na trojke
a lenive to je s klimou dost no, treba to pri rozbiehani viac tocit tak 3-4 tisic
mj

Z14XEP

Re: trhanie motoru pri zapnutej klíme

Napsal: 30 čer 2009, 15:53
od HerryCZ
Ja si, krom jemneho zvyseni otacek, ani nevsimnu, ze by mi chybel vykon, kdyz zapnu klimu.

Re: trhanie motoru pri zapnutej klíme

Napsal: 30 čer 2009, 16:27
od wizyy
klima bere od 7-12KW, takze ty to tak moc nepocitis s 1.8