Stránka 1 z 1
Motor Z14XEP
Napsal: 29 kvě 2008, 21:11
od Martin22
Ahoj poprosil mě jeden kamarád jestli bych sem neumistil jeho dotaz a chtěl se zeptat kde by našel nějaké informace o Astře H s motorem Z14XEP jaké ma tato Astra rozvody pripadně kdy se mění... dále jestli má 1.4 kotouče i vzadu a prostě nějaké další informace o tomto modelu. Děkuji
Napsal: 29 kvě 2008, 22:04
od Phrz
doporucoval bych to mozna resit zde:
http://www.opel-astra-h.cz/
...
Napsal: 30 kvě 2008, 08:42
od Slag
A nebo bych se zeptal Rasaga...ten ho má (ten motor), a ví o něm možná víc než mechoši v Oplu
Re: ...
Napsal: 30 kvě 2008, 10:59
od Astra - R@SAG
Slag píše:A nebo bych se zeptal Rasaga...ten ho má (ten motor), a ví o něm možná víc než mechoši v Oplu
No díky Slag
Tak já mám tento motor v Astře Classic II a ne v Astře H, ale jsem moc spokojen a pokud nebude jezdit plně naložen neustále v horách, tak pohoda. Co se týče rozvodů tento motor má řetěz a proto postačí kontrola při 160 000 km, jinak je bezúdržbový
. Ale osobně si myslím že do modelu Astra H jento motor bude trpět. Astra H je o pár kg těžší a motor asi dostane dost zabrat. Janak ja jsem plně spokojen a za ujetých bezmála 23 000 km nadměrná spokojenost. Max. dosažena rychlost tachometrová 210 km / hod ( podle GPS 192 km ), ale je to nad hranicií možností vozů. Jinak do 160 km / hod i se zapnutou klimou a na dálnici, v pohodě. V kopcovitám terénu např. Tatry SK je zapotřebí motor neustále v sempertinách drzet ve 3000 - 3500 ot. a potom je motor zivý. No mě prostě tento motor naprosto vyhovuje, jen bych uvital 6 rych. prevodovku 160 km / 5000 ot. Jinak jsem mluvil s vlastníky motoru Twinport a to jak s 1.4 16v tak s 1.6 16v a tyto motory už nežerou olej jak tomu bylo v minulosti a to už někteří se blíží k ujetí 200 000 km, tak že se konečně Opel zapracoval na motorech.
Jinak pro úplnost závěrem, motor 1.4 16v Twinport je veskutečnosti předělaná 1.2 16v co se také montuje do Corsy. jinak tento motor je od společnosti FIAT a je to i napsáno ve velkém technickém průkazu.
Můj náror, určitě bych do Astra H uvažoval nejméně o motoru 1.6 16v .
Male shrnutí k motoru 1.6 16v Twinport
¨
U tohoto motoru se musí měnit rozvody co 60 000 Km a nebo 4 roky, to se mi zda strašně brzo. jiné automobylky výmenu maji při 90 - 120 000 km.
Napsal: 30 kvě 2008, 14:14
od Astra - R@SAG
Možná bych ještě dotal, že motor 1.4 16v Twinport na vonoběch je oněco málo hnučnější než 1.6 16v Twinport. Přisuzuji to přávě uvedenému řetězu v motoru. Dále pokud začne tést vodní pumpa, tak sa se právě nachází pod řetězem a bude nutná demontáž. To jen tak na dodání informací.
Napsal: 02 čer 2008, 09:37
od palix
Ja ho mám tiež
. Som spokojný - ale ako tu bolo napísané, pri plnom naložení v kopci trošku stráca dych - ale zas nespomaľuje, len zrýchlenie mu celkom trvá. Ale možno to je aj preto, že mám menej km a bál som sa podradiť a viac pridať
. Na moje vozenie je postačujúci.
Napsal: 03 čer 2008, 15:40
od Oliver
Čistě technická otázka:
šlo by dát do motoru Z14XE 1,4 16v r.v.2001 rozvody s řetězem
tj. ne ozubený řemen, ale kovový řetěz a samozřejmě taky odpovídající ozubená kola
Pokud to někdo víte, tak to napište sem, nebo jenom mě na SZ.
Díky předem.