Stránka 1 z 2
Hledal - nenašel :-(
Napsal: 14 dub 2008, 20:25
od Petrik
Vím, že si už klepete na čelo, ale můj problém jsem tu ani v hluboké historii nenašel - občasné vysoké otáčky při studeném startu.
Opakující se případ:
Ráno vyrazím z garáže, kde je cca 15 stupňů a volnoběh v pohodě (cca 900 ot/min). Přijedu do firmy (16 km, 7,30h) a nechám auto na parkovišti do 16,00. Nasednu nastartuju a volnoběžky už lítaj 1500-1300-1500.... Procukám se městem cca 500 m a opět pohoda, klídek, tabáček....auto letí jako střela. A tak to jde den za dnem.
V podstatě banalita, jen to pak vypadá, že se neumím rozjíždět (1500 ot-cuk, cuk....)
Napadá vás něco???
...
Napsal: 14 dub 2008, 22:05
od Slag
Myslim, že o cukání a vysokých otáčkách je tady toho napsanýho dost
Odkazy neposílám...život je boj
Přes "Hledat" něco určitě najdeš
Re: ...
Napsal: 14 dub 2008, 22:08
od Trdlo
Slag píše:Myslim, že o cukání a vysokých otáčkách je tady toho napsanýho dost
Odkazy neposílám...život je boj
Přes "Hledat" něco určitě najdeš
Slagu, ty jsi ale ošklivej!
Ale máš pravdu, je to nejčastější téma. Takže nahoře, třetí ikona zleva - název HLEDEJ
...
Napsal: 14 dub 2008, 22:10
od Slag
Já to myslel dobře...
...snad to Petrik s kapkou humoru pochopí
Napsal: 15 dub 2008, 19:48
od Petrik
Tak tuto reakci jsem očekával a proto mne to nechává v klidu
Jen si myslím, že místo těch "keců" jste mohli radši poradit. Máte pravdu, že o cukání a vysokých otáčkách jsou tu toho napsanýho kvanta, ale mě nekolísaji otáčky volnoběhu kdykoliv, ani mi necuká auto zahřátý nebo při rovnoměrné rychlosti, prostě jen při studeném motoru a to ještě nepravidelně (myšleno časově). To co jsem popsal výše je typický příklad. Proč neletí otáčky nahoru ráno při studeném motoru? Proč po 500 m (3-4 rozjezdy) vše naskočí jak má? Když bude v háji čidlo teploty, bude to dělat kdykoliv při studeným motoru, stejně tak lambda, když bude klapka zanesená, bude to lítat furt. Je to ten slavný AGR? může to dělat slabší baterka? Nebo ona zapalovací lišta? Fakt nevím. Tak jen jsem myslel, že měl někdo to samé a třeba jednou větou odpoví. Hezký den!
Napsal: 15 dub 2008, 20:14
od iwo126
[quote="Petrik"]Tak tuto reakci jsem očekával a proto mne to nechává v klidu
Jen si myslím, že místo těch "keců" jste mohli radši poradit. Máte pravdu, že o cukání a vysokých otáčkách jsou tu toho napsanýho kvanta, ale mě nekolísaji otáčky volnoběhu kdykoliv, ani mi necuká auto zahřátý nebo při rovnoměrné rychlosti, prostě jen při studeném motoru a to ještě nepravidelně (myšleno časově). To co jsem popsal výše je typický příklad. Proč neletí otáčky nahoru ráno při studeném motoru? Proč po 500 m (3-4 rozjezdy) vše naskočí jak má? Když bude v háji čidlo teploty, bude to dělat kdykoliv při studeným motoru, stejně tak lambda, když bude klapka zanesená, bude to lítat furt. Je to ten slavný AGR? může to dělat slabší baterka? Nebo ona zapalovací lišta? Fakt nevím. Tak jen jsem myslel, že měl někdo to samé a třeba jednou větou odpoví. Hezký den!
skus si vyblikat chybu
Napsal: 15 dub 2008, 20:48
od eXp10it
Mně to samé dělala špinavá klapa vzduchu (návod na vyčištění
zde) Po vyčištění a prostříknutí nějakým sprayem přímo u servisu opel kde bez zaváhání řekli že to je právě klapa to na měsíc ustalo. Potom znova. Následovalo trošku důkladnější vyčištění technickým benzínem (už né u opla) a byl od toho klid úplně. Po výměně rozvodů (cca po půl roce) se to ukázalo znovu, po otevření byla klapa zamaštěná a špinavá jak prase což mi do teď nedochází od čeho :/ (kdo ví ať připíše svůj názor protože mě nic nenapadá) nicméně po dalším vyčištění to ješté párkrát udělalo a od té doby klid. Určitě to dělala ta špinavá klapa a věřím tomu že je znova jak prase nicméně otáčky už jsou na volnoběh OK, takže neřeším.
Dodávám že možna nejde o tvůj případ, protože nic jako cukání jsem nezaznamenal, jen na křižovatkách zůstávaly viset otáčky na 1500-2000 i více podle toho jak se klapa sekla ale dělalo to přesně jak píšeš až se zahřátým motorem
Mimochodem podle toho návodu doporučuji zkouknout i tu hadici s podtlakem, protože přesně tu jsem měl taky rozpadlou aniž bych si toho na chování auta všiml, shodou okolností při úklidu té klapy jsem slyšel malé syčení a pak jí odhalil.
Napsal: 20 dub 2008, 20:13
od Petrik
Děkuju za každou konstruktivní radu! Petrik
Napsal: 20 dub 2008, 20:21
od ondrazalsky
LAICKA MYSLENKA: pises ze vse se ustali "tak jak ma" po cca 500m = 3-4 rozjezdech - co kdyz je ten "navrat k normalu" zpusoben vytocenim motoru pres nejakou mez, tim se NECO otevre/povoli/rozchodi a uz to bezi jak ma? zkusils treba po startu ten cukajici se motor trosku protocit? treba ta klapa neni uplne zanesena(domrtva), jen ta trochu, treba ten agr ventil je v takovem zrovna nejakem mezistadiu...
Re: Hledal - nenašel :-( - Skrtici klapa
Napsal: 06 kvě 2009, 06:45
od HerryCZ
Omlouvam se, ze otviram opet rok stare tema, ale chci se jen pozeptat jestli navod
https://www.astra-g.cz/jak-vycistit-klapku-vzduchu/ je pouzitelny i na motor Z18XE
Re: Hledal - nenašel :-(
Napsal: 06 kvě 2009, 07:39
od mexxo
Nebude to úplne rovnaké, ale v podstate je to to isté. Len niektoré komponenty vyzerajú inak. Ja som to robil podla toho návodu. Pomôže to.
Re: Hledal - nenašel :-(
Napsal: 06 kvě 2009, 08:00
od HerryCZ
To jsem si tak nejak myslel dik.
Re: Hledal - nenašel :-(
Napsal: 06 kvě 2009, 08:11
od Trdlo
Je to úplně jiné... u X 18 se vůbec nerozdělává krokáč, je tam potenciometr, který volnoběžné otáčky ovládá otevíráním a přivíráním právě klapky. A Z18 má elektronický plyn, proto ať Tě ani nenapadne mechanicky otevírat klapku. Ať si ti někdo sedne do auta sepne klíčky a sešlápne plynový pedál. POZOR NA TO!!!
Re: Hledal - nenašel :-(
Napsal: 06 kvě 2009, 10:29
od HerryCZ
Mno na to uz jsem byl upozornen kolegou, ze kdyz je elektronicky plynovy pedal, tak nekroutit klapou. Takze vytahnout vycistit vse kam se dostanu a potom docistit pri zaplem klicku a seslaplem plynu. Chapu to dobre ??
Re: Hledal - nenašel :-(
Napsal: 06 kvě 2009, 10:39
od langdon2
Ano, presne tak....zapnut kluc, zosplapnut pedal, aby sa klapka sama otvorila.