Stránka 1 z 3
netahne motor
Napsal: 21 úno 2008, 15:52
od DAN4x4
Na motoru 1,4i 16V-X14XE mam takovyto problem : motor netahne a jakoby se dusil a obcas i skubne, ale proste nejede ... Volnobeh OK, kontrolka poruchy motoru nesviti. Asi to muze byt vic veci - napr. benzin, cerpadlo, zapal. lista, ucpany pal. filtr (ten je 1/2 roku stary), EGR atd ...
Jsou na diagnostice schopni neco najit v tomto stavu ? Protoze menit vsechno nejde. Benzim dam novy, odpojit paliv. filtr a vyzkousim prostupnost a zaroven jestli dava cerpadlo (tlak ale asi nepoznam) a vic nevim. Navic se mi zda, ze se to zhorsuje a ted i volnobeh neni pravidelny - asi ta zap. lista, co ?
Napsal: 21 úno 2008, 18:12
od Oliver
napřed se pokus vyčistit EGR a škrtící klapku !!!, podívej se na svíčky, některé můžou být vadné, ne že by neházely jiskru, ale nejsou už 100%.. no je toho více, ale začni někde tady jak jsem psal..
Napsal: 22 úno 2008, 10:23
od cubas
kde najdu ten ventyl a klapku? ukazte nekdo fotky...
Napsal: 22 úno 2008, 18:54
od DAN4x4
Tak EGR je OK, klapka cista, cerpadlo podva. Jeste si vzpominam, ze cca
pred mesicem jsem z nice nic nenastartoval - tak me napada snimac kliky.
Takze uz asi jen - svicky, snimac kliky nebo lista. Blby je, ze zap.listu nemam jak vyzkouset, ale to by mohli precist na diagnostice, ne ?
Napsal: 23 úno 2008, 05:49
od Oliver
No a co takhle svíčky!? Díval ses na ně? Můžou to být jenom vadné svíčky, pak bych hledal další možnosti, třeba taky může být ucpané palivové čerpadlo a dává málo paliva, ale taky můžeš mít ucpaný katalyzátor - to by mohlo být to, že ti vůbec nešel nastartovat motor, pak se nějak trochu sám od sebe uvolnil a teď ti to cuká, taky to může být lambda sonda za katem, ale to by to asi svítila kontrolka (takto to dělalo mě), ono někdy i nestejné hodnoty svíček to můžou dělat taky, svíčky by měly být z jedné výrobní šarže, to proto, aby měly stejné tepelné hodnoty. I když se píše, že se svíčky mění až po 60 tisících km, tak pokud už tam máš na nich něco najeto, tak to může být jenom těma svíčkama.
Re: netahne motor
Napsal: 23 úno 2008, 12:38
od spermin
DAN4x4 píše:Na motoru 1,4i 16V-X14XE mam takovyto problem : motor netahne a jakoby se dusil a obcas i skubne, ale proste nejede ... Volnobeh OK, kontrolka poruchy motoru nesviti. Asi to muze byt vic veci - napr. benzin, cerpadlo, zapal. lista, ucpany pal. filtr (ten je 1/2 roku stary), EGR atd . co ?
pokud to dělá při širokém spektru otáček, tak to vypadá na zapalování, pal. filtr by dělal jenom při vyšších otáčkách
a ten vydrží opravdu hodně.
Napsal: 23 úno 2008, 14:48
od DAN4x4
Svicky a lambda jsou OK (tu jsem meril). Ale zjistil jsem toto : porad je otevren EGR a pokud jsem ho zaslepil, tak to bylo jeste horsi . Z toho usuzuji, ze je ucpany vyfuk-katalyzator a tlak. vyfuk. plynu nadzvedne EGR a otevira tu jehlu, takze to v nem porad syci a motor trochu bezi. Ted uz jen nastartuji a jakmile pridam trochu plyn, tak se udusi a zhasne uplne. Uz se tedy ani nerozjedu a pripada mi, ze z vyfuku slysim chrasteni. Je mozny, ze by se tak ucpal "vnitrnostma", ze uz je problem skoro nastartovat ?
Napsal: 23 úno 2008, 16:25
od Oliver
DAN4x4 píše:Svicky a lambda jsou OK (tu jsem meril). Ale zjistil jsem toto : porad je otevren EGR a pokud jsem ho zaslepil, tak to bylo jeste horsi . Z toho usuzuji, ze je ucpany vyfuk-katalyzator a tlak. vyfuk. plynu nadzvedne EGR a otevira tu jehlu, takze to v nem porad syci a motor trochu bezi. Ted uz jen nastartuji a jakmile pridam trochu plyn, tak se udusi a zhasne uplne. Uz se tedy ani nerozjedu a pripada mi, ze z vyfuku slysim chrasteni. Je mozny, ze by se tak ucpal "vnitrnostma", ze uz je problem skoro nastartovat ?
jj je to možné!! ale pozor si dej hlavně na to, abys ten katalyzátor neodvařil úplně!! zkus odmontovat ten kat a pak nastartuj auto, pokud ti pojede a bude reagovat i na přidávání plynu, tak je kat asi KO, s největší pravděpodobností, ale ty ho můžeš nahradit celkem levněji než je kat pro motory Z14XE a Z16XE, je dokonce možné, že by šel nějak vyčistit , to ale nevím, nezkoušel jsem to, jenom se do něho nesmí dostat benzín!! to by šel totálně do háje!!
Napsal: 23 úno 2008, 21:15
od DAN4x4
Odmontovat kat. samotny nejde, je to v celku trubka az ke svodum, to bych to musel uriznout pred katalyzatorem. Videl jsem nejaky nahrady za cca 3tis., ale je to na autogen a dodelat
Napsal: 24 úno 2008, 15:43
od Oliver
DAN4x4 píše:Odmontovat kat. samotny nejde, je to v celku trubka az ke svodum, to bych to musel uriznout pred katalyzatorem. Videl jsem nejaky nahrady za cca 3tis., ale je to na autogen a dodelat
Tak to právě povol u těch svodů!! to jsem měl na mysli abys udělal!! já to neudělal a dal jsem to k nám do servisu jednomu debilovi a ten mě odvařil jak kat tak i lambdu!! normálně to povol u svodů a zkus nastartovat, pokud to jde, tak je ucpaný kat!! a myslím, že by vyčistit šel, jenom to nesmíš dělat BENZINEM!! to by bylo po něm!!
Napsal: 24 úno 2008, 18:19
od DAN4x4
U svodu jsem to povolil a skusil nastartovat uz pred tim, ale ten "sileny"
ramus jsem malem neprezil a hned jsem to vypnul, mel jsem strach o motor, ale to je asi zbytecna obava, proste to jenom strasne rve
.
Jeste to prubnu jednou a vemu si sluchatka.
Napsal: 24 úno 2008, 19:08
od Oliver
DAN4x4 píše:U svodu jsem to povolil a skusil nastartovat uz pred tim, ale ten "sileny"
ramus jsem malem neprezil a hned jsem to vypnul, mel jsem strach o motor, ale to je asi zbytecna obava, proste to jenom strasne rve
.
Jeste to prubnu jednou a vemu si sluchatka.
Hmm, tak to už ani zkoušet nemusíš, páč motor je v pořádku, jenom máš ucpaný katalyzátor, takže to stejně musíš odmontovat a pokusit se to vyčistit, ale v žádném případě to nedělej benzinem!! a navíc, pokud to budeš čistit, tak proti proudu výfukových plynů!!!
Napsal: 25 úno 2008, 17:04
od DAN4x4
Vycistit - napr. stlacenym vzduchem nebo to necim prolit ? Nebo nejak vyparat tu vlozku z plechoveho obalu a v necem "vyprat". Tohle jsem
jeste nedela, tak si rad necham poradit, protoze 10 tis. se mi za katik
opravdu davat nechce
Napsal: 25 úno 2008, 18:19
od Oliver
DAN4x4 píše:Vycistit - napr. stlacenym vzduchem nebo to necim prolit ? Nebo nejak vyparat tu vlozku z plechoveho obalu a v necem "vyprat". Tohle jsem
jeste nedela, tak si rad necham poradit, protoze 10 tis. se mi za katik
opravdu davat nechce
No já bych se alespoň o to pokusil to vyčistit, říká se sice, že prej to nejde, ale já si zase myslím, že to jde, nalil bych tam proti toku plynů buď líh nebo petrolej a nechal to působit alespoň přes noc, pak bych to vylil a nechal odpařit a profouknul bych to vzduchem.
ale i když se ti to nepodaří, tak máš možnost tam dát katalyzátor který koupíš za nějakých cca 1900,- až 2500,-, já tam dal taky kat jiný než tam má být, nebudu dávat za něj 17 400,- ! na můj motor je kat včetně sběrného potrubí!
Napsal: 26 úno 2008, 08:45
od Pavel007
no nevím, ale podle mě když je ten katalyzátor neprůchodný, tak bývá vevnitř věšinou spečený, jak se tam třeba nadměrně dospalují zbytky paliva, to teda nvím, jestli půjde vyčistit. Dobrý vodítko, jak zjistit malou průchodnost katalyzátoru je, že se po trochu delší jízdě zkusí , jestli není příliš rožhavený. Jak ty plyny proudí jen několika dírkama, tak se to nadměrně zahřívá. Zkoušel jste někdo nějaký ten univerzální katalyzátor?
Jinak myslím Bosal má v nabídce kompletní výfuk včetně katalyzátoru
na Astru myslím za 18 000 tisíc. Což je sice darda, ale pro toho, kdo má třeba výfuk zralý na výměnu a stejně by topil spoutu prachů, to zase nemusí být tak špatná volba... Já když vyměnil katalyzátor na svý bejvalý feldě, tak to pak bylo jiný auto.