Stránka 1 z 2
Vibrace motoru - 1.6 16v Twinport v Astra Classic
Napsal: 06 úno 2008, 17:06
od Tygr
Zdravím, milí diskutující,
měl bych prosbu o radu. Koupil jsem nový Opel Astra Classic Caravan s motorem 1.6. Už v počátku však motor po zahřátí a na volnoběh vibruje. Je to těžko popsatelné, nicméně podle mého to normální stav není. Nevím, jestli to spolu souvisí, ale opět při volnoběhu dochází k chvilkovému poklesu otáček, čímž se vibrace zvýší. A poslední problém je horší startování při teplotách kolem nuly, což podle mého není žádný velký mráz. Někdy musím startér držet i cca 3-4 sekundy.
Asi po 300 najetých km jsem byl u dealera, ale tam mi řekli, že je to normální a po 6 nádržích to bude ok. Myslel jsem si opak, ale jelikož nejsem expert, vzal jsem to jako fakt a odešel. Nicméně nyní po dvou měsících, když mám najeto přes 5000km to ok není.
Nemáte někdo podobnou zkušenost, případně nevíte, čím by to mohlo být?
Moje stará Astra, ani Astra rodičů to nedělají.
Díky předem za názory.
Re: Vibrace motoru - 1.6 Twinport v Astra Classic
Napsal: 06 úno 2008, 17:14
od gErda
- vibrace na volnobeh by mohlo zpusobyt, ze to jede treba na 3 valce
- pokles otacek na volnobeh by mohla bejt skrici klapka - vycistit a pomuze to
- vyjet 6 nadrzi a je to v poho, k smichu, radsi nic nedodavam
- a se startovanim to vidim tak akorat na slabou baterku, pri nule by to mel ostartovat okamzite, kor benzin,
mas 1.6 16V ??
Napsal: 06 úno 2008, 17:19
od Tygr
Zapomněl jsem zmínit, že se jedná o nové auto od dealera Opel.
Takže slabá baterka, zanesené součástky apod, je krajně nepravděpodobné.
3 válce také myslím, že ne. Dokud se neohřeje, je to košer, o motoru ani nevím. Jakmile se ohřeje, otáčky klesnou na cca 760ot/min, tak to začne vibrovat. Když přidám plyn, je to ok.
Napsal: 06 úno 2008, 17:33
od gErda
kolik ma najeto auto? a oznaceni motoru?
Napsal: 06 úno 2008, 17:38
od Tygr
Teď mám najeto 5235 km.
Motor dle techničáku je Z16XEP 76kW/103k
Napsal: 06 úno 2008, 17:42
od Maranelo
no s tymi novymi autami je to asi tak, že ruku do ohna za to ze tam mas vsetky suciastky nove by som nedal. Moze to byt aj lamba sonda. Uz som zazil velakrat ked si mechanici chcu privyrobit tak menia suciastky na aute v servise z nových aut ktore su na predajni alebo v sklade. To co popisujes normalne neni a urcite je bud nieco zle zapojene ale tomu neverim alebo je nieco v tahu. Skôr sa priklanam k názoru ze zajdi to opla, nech sa ti s tym mechanik prevezie a nech sa ti na to pozru.
Napsal: 06 úno 2008, 17:43
od gErda
takze 1.6 16V , jasny, ted me napada, kontroloval si za tech 5 tis. km hladinu oleje?
klesaj ty otacky obcas i tak ze to az chcipne?
Napsal: 06 úno 2008, 17:45
od gErda
navic jestli je to novy tak je to v garanci ne? tak by to melo bejt soucasti garance, proste jim to omlatit o hlavu
Napsal: 06 úno 2008, 19:00
od Tygr
Hladinu jsem nekontroloval, to je pravda, udělám to ráno. Jsem zvyklý ze "staré" Astry (1,6 8V), že to olej nežere, takže si budu muset na častější kontroly navyknout. Ale prý toto Z16XEP to má již vyřešeno, takže spotřeba oleje by nijak výrazný být neměla. Ale vzhledem k tomu, že ty vibrace tam jsou od počátku, neměl by stav oleje být důvod.
Nechcípe to, prostě jen klesnou otáčky k cca 600, zavibruje to více a jdou zpátky nad 750.
Zkusím zajet do servisu a uvidíme. Chtěl jsem hlavně vědět, jestli prostě nejsem moc přísný (mysím ale, že ne
)
Podám pochopitelně zprávu...
Napsal: 06 úno 2008, 19:10
od rychlyradim
taky bych se nedivil kdyby to třeba byla lambdasonda...např. naši si koupili zcela nový Renault Megane 1.6 16V a po ujetí 2500 Km jim lambda odešla tak nevím nevím s těmi novými auty...
Napsal: 06 úno 2008, 19:18
od Maranelo
rychlyradim píše:taky bych se nedivil kdyby to třeba byla lambdasonda...např. naši si koupili zcela nový Renault Megane 1.6 16V a po ujetí 2500 Km jim lambda odešla tak nevím nevím s těmi novými auty...
Tak tak, kurva hajzlici su v niektorych servisoch. Ja som zazil na vlastne oci ako prisiel mlady sracko do servisu /nebol to origo servis/ ze ci mu nevymenia lambdu. Oni ze ano ci ju maju kupit. On ze nie ze mu kamos vymontuje z novej octavie co je na salone vylozena. Podotykam ze bol s tymi v servise kamarat inac by to asi tak verejne nerozkrikoval. Taktiez poznam par chalanou ktory robia v origo wv servise a predavaju oleje a filtre ktore by sa mali "akoze" menit pri garančke. Kamoš taktiez kupil Pasata a 3 roky bol servis robeni vo WV o čom svedcila aj servisna knizka. Ked dal auto skontrolovat svojmu mechanikovy tak pelovy filter a naftovy tam boli este z fabriky. Pritom podla servisky bol naftovy meneni kazdych 15tis a pelovy pred kazdou zimou co malo byt akoze 3krat. takze to je asi tak s origo servisom. upalit ich
Napsal: 06 úno 2008, 19:49
od gErda
kazdopadne pokud je fungl nova garance to vyresi
Napsal: 06 úno 2008, 20:12
od Defender
No mně to teď začíná dělat taky, otáčky mezi 700-800 a (studený) auto je takový celkem neklidný, ale u mne je to jasný, zatím přetahuju výměnu oleje asi o 4-5t km.
Takže bych, bez ohledu na to co ti říkaj a píšou v servisce, vyměnil olej za nějakou kvalitu, polo, nebo plnou syntetiku a uvidíš. Já tam cpu Magnatec 10w40, ale moje má nalítáno 186t
Napsal: 06 úno 2008, 20:24
od Charlie
Ten olej bych určitě zkontroloval, to že je to nové nemusí znamenat, že ho tam vbylo při koupi dost. Lambda sonda by se měla projevit zvýšenou spotřebou benzínu, nebo by aspoň měla hodit chybu, i když je fakt, že mě chybu neházela, ale zasejc to žralo jednou tolik (12litrů).
Napsal: 06 úno 2008, 22:48
od Maranelo
Ale jedno je iste. ked sa nove auto serie tak to cloveka poriadne nastve. a hlavne ked ma nabehane len 5000km.