Stránka 1 z 24
Termostat
Napsal: 24 říj 2007, 09:13
od alienxx
Prosim vas poradte nekdo jak poznam ze mam spatny termostat? Porad se tady na forech pisete ze mate spatny termostaty a ja chci taky ho mit spatnej
jak to poznam
Napsal: 24 říj 2007, 09:23
od rychlyradim
- za jízdy ti padá při řazané rychlosti bez použití plynu klesá teplota motoru,
- auto se dlouho zahřívá (do 5-ti km by jsi to měl mít zahřáté)
- motor se ti nezahřeje na provozní teplotu 85-90C (každý to má jináč)
Napsal: 24 říj 2007, 16:27
od Sršeň
A si tak nejak. Ja som ho menil pred týždňom a je to teraz super. Asi rok som kua jazdil s pootvoreným termostatom. Stále som si myslel že keď mám diesel že sa motor jednoducho horšie zahrieva a nevenoval som tomu pozornosť.
Ale teraz to je naozaj paráda. Motor sa zohreje omnoho rýchlejšie a drží teplotu na 86-89°C.
Napsal: 25 říj 2007, 09:31
od alienxx
jo tak diky tak to kouknu ale topi mi to krasne takze teplotu mam asi tak nejak v norme ale kazdopadne se na to podivam, jen sem nepochopil co mi pada pri razeni bez pouzoti plynu? Teplota? Ta nepada ani s plynem ...
Napsal: 25 říj 2007, 09:59
od Solik
Vadný termostat se dá poznat i tak, že při teplotě motoru pod nějakých 80 stupňů by měla být trubka od termostatu do chladiče relativně studená. Pokud je horká, tak termostat nedovírá a pouští chladící vodu i u studeného motoru do velkého okruhu (tj. přes chladič).
Napsal: 25 říj 2007, 12:07
od alienxx
tak to dneska vsechno vyzkouisim
uz se tesim
Napsal: 30 říj 2007, 23:02
od alienxx
Tak sem to zkusil a teplotu motoru sem mel celou jizdu 20km malinko nad 80 a kdyz sem jel na 5ku bez plynu z dlouhyho kopce tak to kleslo malinko asi tak na 80. Jinak trubky byli horky vsechny
tak co?
Napsal: 30 říj 2007, 23:04
od alienxx
jo a topi mi to po ranu treba za kilometr jizdy coz je dobry ne?
Napsal: 30 říj 2007, 23:11
od spermin
alienxx píše:jo a topi mi to po ranu treba za kilometr jizdy coz je dobry ne?
Ta teplota je pro optimální chod motoru nízká, ideál je cca 90°C. Doporučuji Ti, změř si teplotu kapaliny
teploměrem, např. na zavařeniny. Taky Ti nemusí těsnit uzávěr plnicího hrdla. Čidlo může měřit špatně.
Napsal: 02 lis 2007, 09:32
od alienxx
no fakt jel sem do Prahy a teplota 80 stupnu vic ani tuk musim si od nekoho pujcit teplomer teda
Napsal: 02 lis 2007, 09:50
od rychlyradim
spermin píše:alienxx píše:jo a topi mi to po ranu treba za kilometr jizdy coz je dobry ne?
Ta teplota je pro optimální chod motoru nízká, ideál je cca 90°C. Doporučuji Ti, změř si teplotu kapaliny
teploměrem, např. na zavařeniny. Taky Ti nemusí těsnit uzávěr plnicího hrdla. Čidlo může měřit špatně.
ale pozor jak kdo má teplotu - asi závisí na typu motoru..já mám stálou 84-87C(x16xel) a při 90C se mi sepínají větráky
Napsal: 04 lis 2007, 10:23
od alienxx
tak to mam asi nejak podobne
Napsal: 04 lis 2007, 14:03
od veski
Pokud mi chyběl cca 0.75 l chladící kapaliny
tak teplota chodila mezi 90 - 92. Teď, když mám kapalinu v pořádku je to taky mezi 84-87C.
Napsal: 04 lis 2007, 19:42
od pansuu
Také jsem dnes měnil termostat. Před tím ukazoval teploměr tak tak 80st. a navíc při jízdě z kopce šla teplota dolu. Teď je to pohoda, teplota těsně pod 90st., ale hlavně už NEKOLÍSÁ...
Napsal: 04 lis 2007, 20:04
od duff74
Solik píše:Vadný termostat se dá poznat i tak, že při teplotě motoru pod nějakých 80 stupňů by měla být trubka od termostatu do chladiče relativně studená. Pokud je horká, tak termostat nedovírá a pouští chladící vodu i u studeného motoru do velkého okruhu (tj. přes chladič).
A je možné, že bych to měl opačně? Levou hadici od termostatu mám teplejší, než tu pravou co je níž položená. Topí mi to tak po kilometru a teploměr se hne po 6-7 km a zastaví se těsně pod 90 st.