Stránka 1 z 1

vysoká teplota motoru 1,6 16V X16XEL po kráté jízdě

Napsal: 02 čer 2007, 13:44
od smash
Chtěl jsem koupit Astru s motorem 1,6 16V X16XEL, r.v. 1999, po krátké zkušební jízdě do vedlejší vesnice a zpět (cca 4 km) měl motor hned 90stupňů, chvílemi při jízdě i 95 a po zastavení se spustil ventilátor na chladiči, venku nebylo žádné vedro (cca 22 stupňů). Auto jsem nakonec kvuli jiným problémům nekoupil, je takhle vysoká teplota u tohoto motoru normální ?.. abych se poučil a věděl až půjdu prohlížet další kousek, díky za odpovědi.

Napsal: 02 čer 2007, 13:54
od MAJK
To neni normalni ! Vypada to na seklý termostat!

Napsal: 02 čer 2007, 14:33
od smash
MAJK píše:To neni normalni ! Vypada to na seklý termostat!
jaká je tedy normální provozní teplota tohoto motoru ?

Napsal: 02 čer 2007, 14:54
od xtz
smash píše:
MAJK píše:To neni normalni ! Vypada to na seklý termostat!
jaká je tedy normální provozní teplota tohoto motoru ?
mam stejná motor a za jízdy teplota nepřesáhne 80°C,až při vysokých venkovních teplotách a stání na místě pomalu leze,až sepne ventilátor.

Napsal: 02 čer 2007, 14:57
od MAJK
xtz píše:
smash píše:
MAJK píše:To neni normalni ! Vypada to na seklý termostat!
jaká je tedy normální provozní teplota tohoto motoru ?
mam stejná motor a za jízdy teplota nepřesáhne 80°C,až při vysokých venkovních teplotách a stání na místě pomalu leze,až sepne ventilátor.
Toť toto je normalní!! :lol:

Napsal: 02 čer 2007, 15:55
od Sabina
Me to dela taky...zahreje se na 85-90 aji pri 15stupnich...ale výš to nastesti nejde....

Napsal: 02 čer 2007, 16:06
od Karel R
Mám stejný motor a teplota se pohybuje 80-85C

Napsal: 02 čer 2007, 16:26
od Marian
Mám motor Z16XE a teplotu mám něco málo přes 90 a ventilátor jede co chvila

Napsal: 02 čer 2007, 18:14
od shadow
Mám úplně stejný model který si zkoušel a chová se podobně. Teplota 90 neni nic neobvyklého - v knize Jak na to str.209 je v kapitole kontroly termostatu doslova :
Jakmile voda dosáhne teploty asi +92 st.C( zážehový motor 2,2l: + 82 st.C), musí se termostat začít roztahovat.
Dle mého názoru tudíž pokud Ti ukazatel ukazuje teplotu kolem 90 st.C a teprve potom slyším naběhnout ventilátor je všechno v pořádku. Pokud se pletu tak mě někdo opravte.

Napsal: 02 čer 2007, 18:18
od Astra - R@SAG
No dnes jsem vysledaval, že taky se mi teplota motoru po bězné jízdě vyleze na 85 stup. a pri krátkém zastavení po krátké době ihned vyleze na 90 stup. a sepne ventilátor :twisted: :twisted: :twisted: 1.4 16v Twinport, moc se mi to nelibí, zajedu to asi reklamovat :evil: :evil: :evil:

Napsal: 02 čer 2007, 18:28
od Sabina
a jeste se mi uz 3x stalo, ze kdyz jsem nastartovala, tak nefungovaly ventilatory...ani klima....celej stredovej panel byl nejak mimo...ale kdyz jsem motor vypla a nastartovala znovu,tak uz to bylo ok....divny ze?naka haluz....

Napsal: 02 čer 2007, 18:51
od shadow
Astra - R@SAG píše:No dnes jsem vysledaval, že taky se mi teplota motoru po bězné jízdě vyleze na 85 stup. a pri krátkém zastavení po krátké době ihned vyleze na 90 stup. a sepne ventilátor :twisted: :twisted: :twisted: 1.4 16v Twinport, moc se mi to nelibí, zajedu to asi reklamovat :evil: :evil: :evil:
Neblázni, jak jsem psal i podle knížky je to normál. Když jsem měl ještě F-kovou astru, spínala mi taky běžně kolem 90st. :wink:

Napsal: 02 čer 2007, 19:03
od Astra - R@SAG
No ja měl taky eFko, 1.4 8v a tam to bylo v pohodě. Za 6 měs. používání už jsem musel dolévat pres 2 deci vody a to ještě nebyli vedra. No uvidim časem, budu to sledovat.

Napsal: 02 čer 2007, 20:36
od Arwy
Podľa mňa je to OK. Horšie by bolo keby sa to nezohrievalo.
Prvý stupeň (oba vetráky v sérii) chladenia by mal zopnúť pri 98 stupňoch, alebo aj skôr ak zapneš klímu, druhý (oba vetráky paralélne s predradným odporom) pri 103 stupňoch a tretí stupeň (oba vetráky paralélne na plné napätie) pri 106 stupňoch.