vysoká teplota motoru 1,6 16V X16XEL po kráté jízdě

Odpovědět
smash
Příspěvky: 2
Registrován: 02 čer 2007, 13:18

vysoká teplota motoru 1,6 16V X16XEL po kráté jízdě

Příspěvek od smash » 02 čer 2007, 13:44

Chtěl jsem koupit Astru s motorem 1,6 16V X16XEL, r.v. 1999, po krátké zkušební jízdě do vedlejší vesnice a zpět (cca 4 km) měl motor hned 90stupňů, chvílemi při jízdě i 95 a po zastavení se spustil ventilátor na chladiči, venku nebylo žádné vedro (cca 22 stupňů). Auto jsem nakonec kvuli jiným problémům nekoupil, je takhle vysoká teplota u tohoto motoru normální ?.. abych se poučil a věděl až půjdu prohlížet další kousek, díky za odpovědi.

Reklama
 

Uživatelský avatar
MAJK
Příspěvky: 117
Registrován: 18 zář 2006, 17:54
Bydliště: v Ostravě u lesa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MAJK » 02 čer 2007, 13:54

To neni normalni ! Vypada to na seklý termostat!
ASTRA 1.6 16V X16XEL ELEGANCE CARAVAN

smash
Příspěvky: 2
Registrován: 02 čer 2007, 13:18

Příspěvek od smash » 02 čer 2007, 14:33

MAJK píše:To neni normalni ! Vypada to na seklý termostat!
jaká je tedy normální provozní teplota tohoto motoru ?

xtz
Příspěvky: 35
Registrován: 18 dub 2007, 16:30
Bydliště: kozí vršek

Příspěvek od xtz » 02 čer 2007, 14:54

smash píše:
MAJK píše:To neni normalni ! Vypada to na seklý termostat!
jaká je tedy normální provozní teplota tohoto motoru ?
mam stejná motor a za jízdy teplota nepřesáhne 80°C,až při vysokých venkovních teplotách a stání na místě pomalu leze,až sepne ventilátor.
1,6 16V X16XEL-kombi
r.v 2000 červená metalíza

Uživatelský avatar
MAJK
Příspěvky: 117
Registrován: 18 zář 2006, 17:54
Bydliště: v Ostravě u lesa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MAJK » 02 čer 2007, 14:57

xtz píše:
smash píše:
MAJK píše:To neni normalni ! Vypada to na seklý termostat!
jaká je tedy normální provozní teplota tohoto motoru ?
mam stejná motor a za jízdy teplota nepřesáhne 80°C,až při vysokých venkovních teplotách a stání na místě pomalu leze,až sepne ventilátor.
Toť toto je normalní!! :lol:
ASTRA 1.6 16V X16XEL ELEGANCE CARAVAN

Uživatelský avatar
Sabina
Příspěvky: 57
Registrován: 28 kvě 2007, 20:12
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sabina » 02 čer 2007, 15:55

Me to dela taky...zahreje se na 85-90 aji pri 15stupnich...ale výš to nastesti nejde....
Opel Astra 1,6 16V 11/98

Uživatelský avatar
Karel R
Příspěvky: 79
Registrován: 22 dub 2007, 07:42
Bydliště: Holice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Karel R » 02 čer 2007, 16:06

Mám stejný motor a teplota se pohybuje 80-85C

Marian
Příspěvky: 802
Registrován: 27 zář 2006, 20:40
Bydliště: Kósek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marian » 02 čer 2007, 16:26

Mám motor Z16XE a teplotu mám něco málo přes 90 a ventilátor jede co chvila

Uživatelský avatar
shadow
Příspěvky: 222
Registrován: 07 bře 2006, 13:11
Bydliště: SEVERNÍ ČECHY

Příspěvek od shadow » 02 čer 2007, 18:14

Mám úplně stejný model který si zkoušel a chová se podobně. Teplota 90 neni nic neobvyklého - v knize Jak na to str.209 je v kapitole kontroly termostatu doslova :
Jakmile voda dosáhne teploty asi +92 st.C( zážehový motor 2,2l: + 82 st.C), musí se termostat začít roztahovat.
Dle mého názoru tudíž pokud Ti ukazatel ukazuje teplotu kolem 90 st.C a teprve potom slyším naběhnout ventilátor je všechno v pořádku. Pokud se pletu tak mě někdo opravte.
Astra G-caravan,100 edition,1.6 16V,Jungle Green

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 2810
Registrován: 21 srp 2006, 15:24
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Astra - R@SAG » 02 čer 2007, 18:18

No dnes jsem vysledaval, že taky se mi teplota motoru po bězné jízdě vyleze na 85 stup. a pri krátkém zastavení po krátké době ihned vyleze na 90 stup. a sepne ventilátor :twisted: :twisted: :twisted: 1.4 16v Twinport, moc se mi to nelibí, zajedu to asi reklamovat :evil: :evil: :evil:
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0

Uživatelský avatar
Sabina
Příspěvky: 57
Registrován: 28 kvě 2007, 20:12
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sabina » 02 čer 2007, 18:28

a jeste se mi uz 3x stalo, ze kdyz jsem nastartovala, tak nefungovaly ventilatory...ani klima....celej stredovej panel byl nejak mimo...ale kdyz jsem motor vypla a nastartovala znovu,tak uz to bylo ok....divny ze?naka haluz....
Opel Astra 1,6 16V 11/98

Uživatelský avatar
shadow
Příspěvky: 222
Registrován: 07 bře 2006, 13:11
Bydliště: SEVERNÍ ČECHY

Příspěvek od shadow » 02 čer 2007, 18:51

Astra - R@SAG píše:No dnes jsem vysledaval, že taky se mi teplota motoru po bězné jízdě vyleze na 85 stup. a pri krátkém zastavení po krátké době ihned vyleze na 90 stup. a sepne ventilátor :twisted: :twisted: :twisted: 1.4 16v Twinport, moc se mi to nelibí, zajedu to asi reklamovat :evil: :evil: :evil:
Neblázni, jak jsem psal i podle knížky je to normál. Když jsem měl ještě F-kovou astru, spínala mi taky běžně kolem 90st. :wink:
Astra G-caravan,100 edition,1.6 16V,Jungle Green

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 2810
Registrován: 21 srp 2006, 15:24
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Astra - R@SAG » 02 čer 2007, 19:03

No ja měl taky eFko, 1.4 8v a tam to bylo v pohodě. Za 6 měs. používání už jsem musel dolévat pres 2 deci vody a to ještě nebyli vedra. No uvidim časem, budu to sledovat.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 02 čer 2007, 20:36

Podľa mňa je to OK. Horšie by bolo keby sa to nezohrievalo.
Prvý stupeň (oba vetráky v sérii) chladenia by mal zopnúť pri 98 stupňoch, alebo aj skôr ak zapneš klímu, druhý (oba vetráky paralélne s predradným odporom) pri 103 stupňoch a tretí stupeň (oba vetráky paralélne na plné napätie) pri 106 stupňoch.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Odpovědět