vysoká teplota motoru 1,6 16V X16XEL po kráté jízdě
vysoká teplota motoru 1,6 16V X16XEL po kráté jízdě
Chtěl jsem koupit Astru s motorem 1,6 16V X16XEL, r.v. 1999, po krátké zkušební jízdě do vedlejší vesnice a zpět (cca 4 km) měl motor hned 90stupňů, chvílemi při jízdě i 95 a po zastavení se spustil ventilátor na chladiči, venku nebylo žádné vedro (cca 22 stupňů). Auto jsem nakonec kvuli jiným problémům nekoupil, je takhle vysoká teplota u tohoto motoru normální ?.. abych se poučil a věděl až půjdu prohlížet další kousek, díky za odpovědi.
- Reklama
mam stejná motor a za jízdy teplota nepřesáhne 80°C,až při vysokých venkovních teplotách a stání na místě pomalu leze,až sepne ventilátor.smash píše:jaká je tedy normální provozní teplota tohoto motoru ?MAJK píše:To neni normalni ! Vypada to na seklý termostat!
1,6 16V X16XEL-kombi
r.v 2000 červená metalíza
r.v 2000 červená metalíza
- MAJK
- Příspěvky: 117
- Registrován: 18 zář 2006, 17:54
- Bydliště: v Ostravě u lesa
- Kontaktovat uživatele:
Toť toto je normalní!!xtz píše:mam stejná motor a za jízdy teplota nepřesáhne 80°C,až při vysokých venkovních teplotách a stání na místě pomalu leze,až sepne ventilátor.smash píše:jaká je tedy normální provozní teplota tohoto motoru ?MAJK píše:To neni normalni ! Vypada to na seklý termostat!
ASTRA 1.6 16V X16XEL ELEGANCE CARAVAN
-
- Příspěvky: 802
- Registrován: 27 zář 2006, 20:40
- Bydliště: Kósek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Mám motor Z16XE a teplotu mám něco málo přes 90 a ventilátor jede co chvila
Astra G 2001 Z16XE ČERNÁ METLA
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=2440
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=2440
Mám úplně stejný model který si zkoušel a chová se podobně. Teplota 90 neni nic neobvyklého - v knize Jak na to str.209 je v kapitole kontroly termostatu doslova :
Jakmile voda dosáhne teploty asi +92 st.C( zážehový motor 2,2l: + 82 st.C), musí se termostat začít roztahovat.
Dle mého názoru tudíž pokud Ti ukazatel ukazuje teplotu kolem 90 st.C a teprve potom slyším naběhnout ventilátor je všechno v pořádku. Pokud se pletu tak mě někdo opravte.
Jakmile voda dosáhne teploty asi +92 st.C( zážehový motor 2,2l: + 82 st.C), musí se termostat začít roztahovat.
Dle mého názoru tudíž pokud Ti ukazatel ukazuje teplotu kolem 90 st.C a teprve potom slyším naběhnout ventilátor je všechno v pořádku. Pokud se pletu tak mě někdo opravte.
Astra G-caravan,100 edition,1.6 16V,Jungle Green
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 2810
- Registrován: 21 srp 2006, 15:24
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
No dnes jsem vysledaval, že taky se mi teplota motoru po bězné jízdě vyleze na 85 stup. a pri krátkém zastavení po krátké době ihned vyleze na 90 stup. a sepne ventilátor 1.4 16v Twinport, moc se mi to nelibí, zajedu to asi reklamovat
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Neblázni, jak jsem psal i podle knížky je to normál. Když jsem měl ještě F-kovou astru, spínala mi taky běžně kolem 90st.Astra - R@SAG píše:No dnes jsem vysledaval, že taky se mi teplota motoru po bězné jízdě vyleze na 85 stup. a pri krátkém zastavení po krátké době ihned vyleze na 90 stup. a sepne ventilátor 1.4 16v Twinport, moc se mi to nelibí, zajedu to asi reklamovat
Astra G-caravan,100 edition,1.6 16V,Jungle Green
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 2810
- Registrován: 21 srp 2006, 15:24
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
No ja měl taky eFko, 1.4 8v a tam to bylo v pohodě. Za 6 měs. používání už jsem musel dolévat pres 2 deci vody a to ještě nebyli vedra. No uvidim časem, budu to sledovat.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Podľa mňa je to OK. Horšie by bolo keby sa to nezohrievalo.
Prvý stupeň (oba vetráky v sérii) chladenia by mal zopnúť pri 98 stupňoch, alebo aj skôr ak zapneš klímu, druhý (oba vetráky paralélne s predradným odporom) pri 103 stupňoch a tretí stupeň (oba vetráky paralélne na plné napätie) pri 106 stupňoch.
Prvý stupeň (oba vetráky v sérii) chladenia by mal zopnúť pri 98 stupňoch, alebo aj skôr ak zapneš klímu, druhý (oba vetráky paralélne s predradným odporom) pri 103 stupňoch a tretí stupeň (oba vetráky paralélne na plné napätie) pri 106 stupňoch.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL