Stránka 1 z 2

Olej v chladící kapalině

Napsal: 04 dub 2007, 13:11
od monty
Zdravím,
nedávno jsem se všimnul, že vyrovnávací nádržka chladící kapaliny je zevnitř od něčeho špinavá, napřed jsem si myslel - holt stará, dlouho neměněná kapalina, ale když jsem tam zašmátral prstama, poznal jsem, že to je olejová usazenina.
Mám Astřindu teprva krátce (r.v. 99, 1.6, 16V), najezdil jsem s ní tak 800 km, motorový olej kontroluju a nezdá se, že by nějak ubýval. Nevíte co s tím? Je špatný těsnění pod hlavou, nebo může být závada ještě někde jinde? Setkal jste se s tím už někdo?
Díky

Napsal: 04 dub 2007, 15:49
od din
Ahoj Monty,
ano stretol som sa uz s tym.....nepotesim ta, ked ti poviem, ze je hlava v haji, ze?....samozrejme to je ten najhorsi pripad :idea: skusil by som najprv to tesnenie....a potom sa uvidi
zdar

Napsal: 04 dub 2007, 16:06
od monty
Ajaj, tak to jsi mě fakt nepotěšil :-( No zkusim s tím jezdit a uvidim jestli se to nějak bude zhoršovat...

Napsal: 04 dub 2007, 16:29
od Vavra
Nemusí to být hlava ani těsnění, u aster to hodně dělá chladič oleje, kde to slabě prolíná. Já už to mám asi 2,5roku :lol:

Napsal: 04 dub 2007, 16:34
od din
ak ti nebude vadit, ze sa ti zasvini nadobka od oleja, ktora ide potom straaasne zle vycistit-tak prosim.......pouzi potom pripravok od WURTHu....tym to ide

těsnění

Napsal: 04 dub 2007, 16:54
od milode
Pánové mám obdobný problém.Já pro změnu mám víčko od emulze a dost silně,v motorový části je také vidět dost emulze a ke všemu je emulze i na měrce.Auto se nehřeje,voda ani olej neubývá.Takže je to těsnění nebo není???Nebo to má něco společnýho s tím chladičem oleje....díky

Napsal: 04 dub 2007, 18:08
od Pluhař
¨Mam to tam taky už 50 tkm a nic se neděje.

Napsal: 04 dub 2007, 19:08
od milode
Pluhař píše:¨Mam to tam taky už 50 tkm a nic se neděje.
A máš to jakoby hodně zanesené tou emulzí???

Napsal: 04 dub 2007, 19:19
od Pluhař
nádobka je černá jak bota ,kapalina krásně čirá už těch 50tkm celou dobu co to auto mam už cca 3 roky , je to takovej černej maz a nejde umejt

Napsal: 04 dub 2007, 19:32
od Stach Jan
Možná bys to mohl vymontovat a tu nádobku
protřepat s technickým benzínem. Prý to jde fajn. :?:

Napsal: 04 dub 2007, 20:01
od Pluhař
Dělal jsem to a nejde to , zkusím tohle co psal DIN .......pouzi potom pripravok od WURTHu....tym to ide , jak se jmenuje ten pripravok?

Napsal: 05 dub 2007, 08:32
od monty
Tak emulzi tam nemam, to jsem kontroloval když jsem to auto kupoval, ale je možný, že byla zátka jen vyčištěna a olej vyměněn, ale snad ne :? Jinak tu emulzi jsem měl ve svým starým seátku osum let, tam jsem to bral jako samozřejmost, a kolik jsem s ním najezdil! :-)
Je taky možný, že předchozí majitel to nechal opravit, ale nádobka a všechny chladící kanálky zůstaly zanesené... každopádně to nechávam zatím být (pokud se teda nevyskytne nějaký průsak, že na hladině nádobky by plaval olej...)

Napsal: 05 dub 2007, 09:52
od milode
Ahoj.Informoval jsem se u dobrého servismaníka a ten mi řekl,že emulze se vytváří pokud s autem jen popojíždíš po městě.Prostě se to vyskytuje na krátkých trasách.Dochází ke kondenzaci,jelikož motor se pořádně neohřeje a neodpařují se ty přebytečné látky v oleji (voda atd).Ta se potom vysráží v podobě emulze pod víčkem.Toto platí za předpokladu,že není problém s úbytkem chladící kapaliny nebo oleje.Takže jsem už v klidu a cca 3000 jsou ušetřené. :D :D :D

Tip: Styl muzete aplikovat rychleji na oznacenem textu.

Napsal: 10 dub 2007, 10:10
od monty
Vavra píše:Nemusi to byt hlava ani tesneni, u aster to hodne dela chladic oleje, kde to slabe prolina. Ja uz to mam asi 2,5roku :lol:
...asi ted budu mit blbou otazku, ale kde se ten chladic oleje nachazi, kde ho najdu?

Napsal: 10 dub 2007, 21:02
od din
Pluhař píše:Dělal jsem to a nejde to , zkusím tohle co psal DIN .......pouzi potom pripravok od WURTHu....tym to ide , jak se jmenuje ten pripravok?
co sa tyka toho pripravku, je presne urceny na to....nazov ti poviem az zajtra, lebo si ho nepamatam. Sorry za nazov pripravok - myslim, ze by spravne malo byt prostriedok....tak ako cistiaci, ze :lol: