Stránka 1 z 1

1.4 Twinport - Netesnosť pod víkom ventilov

Napsal: 03 úno 2020, 11:40
od hefab
Nazdar chlapi :D
Už som objednal nové tesnenie, ale ma napadla jedná vec:
Emulzia, ktorá sa tvorí pri studenom motore, upchá odvetranie kľukovky a potom olej tlačí, kde sa dá :x
Netesnoť pod víkom ventilov  1.4 twinport.png
Emulzia.png

Re: 1.4 Twinport - Netesnosť pod víkom ventilov

Napsal: 03 úno 2020, 22:24
od Alzafir
A ještě to zacpává v klapce ten maličký otvůrek :lol:
Někde se tu kdysi pslo o tom, jak to přes nějaký filtr (možná bez filtru?) zapojit mimo motor, aby to nezasíralo sání.
Anebo jezdit delší vzdálenosti, aby se to odpařilo (jestli to pomůže). Případně pořídit ropáka :mrgreen:

Re: 1.4 Twinport - Netesnosť pod víkom ventilov

Napsal: 04 úno 2020, 09:12
od hefab
Ono to jazdí aj dlhšie trasy, ale ja si myslím, že v tomto počasí tá emulzia vznikne zakaždým a až po pár minútach od štartu sa rozpustí. Niekde som čítal, že ten motor má nejako nedobre navrhnuté odvetranie kľukovky.
Budem to sledovať, že či tlačí olej popod tesnenie víka ventilov aj pri zohriatom motore.
A možno to už ani odsledovať nestihnem, nové tesnenie je už na ceste a je možné, že ho namontujem ešte tento týždeň.
S ropákmi som jazdil 10 rokov, stačilo :mrgreen:

Re: 1.4 Twinport - Netesnosť pod víkom ventilov

Napsal: 04 úno 2020, 11:29
od Astra - R@SAG
Tento motor provozujeme, jezdil jsem mnoho let pouze 4 km do prace a 4 zpět. Tak že velmi krátké tratě. V zimě jsem měl taky emulzi na víčku, ale ne tak hodně :shock: :shock: . Pouze v jedné polovině a to jen trochu. Sledoval jsem to dost často, tak 1x za týden. Pak jak jsem vyjel za město na delší trasu a motor byl zahřáty, tak jsem točil motor i do 5000ot, aby se veškerý tento jev dostal s motoru pryč a je potřeba motor nešetřit a taky více točit.

To co je na víčku podle fotky, je už moc. Možná výměna tesnění víka ventilů pomůže a nebude se emulze dělat tak hodně.

Re: 1.4 Twinport - Netesnosť pod víkom ventilov

Napsal: 06 úno 2020, 13:52
od hefab
Len pre zaujímavosť :D
Emulzia.jpg
Ináč, nepochopil som odvetranie kľukovky :(
Odvetranie je takmer komplet víkom ventilov zablendované :shock:
Blendy 2.jpg
Vačkovky.jpg
Zelenou šípkou je naznačený nevyužitý závitový otvor, cez ktorý by to vedelo odvetrávať, ale ten bol komplet zanesený karbónom :x

Re: 1.4 Twinport - Netesnosť pod víkom ventilov

Napsal: 06 úno 2020, 14:44
od hefab
Ešte ma teraz napadlo, že to odvetráva okolo rozvodovej reťaze, teda že takto je priestor kľukovky spojený s priestorom vačkovky.

Re: 1.4 Twinport - Netesnosť pod víkom ventilov

Napsal: 07 úno 2020, 07:50
od Astra - R@SAG
No hodně zajimavé foto a info o tom odvětrávání. Já to takové neměl a otec jak teď z Astrou jezdí, tak taky ne. Musím ale podotknout, že u současné Astry J s motorem 1.4 Turbo benzín, jsem za 5 let víčko od emulze neměl, tak že zde to odvětrávání funguje perfektně.

No jak to těsnění vyměníš a budeš to sledovat, tak déj vědět, jak to vypadá a zda je tam viditelný rozdíl. Dost by mě to zajímalo.

Re: 1.4 Twinport - Netesnosť pod víkom ventilov

Napsal: 07 úno 2020, 11:15
od hefab
Skompletujem to asi až zajtra, pretože ma zdržala jedna vec:
Pri demontáži veka ventilov mi praskol plastový nátrubok, cez ktorý tečie chladiaca zmes na ohrev škrtiacej klapky :x
Ak by sa to stalo za jazdy, hrozí zadretie motora, Astra nemá kontrolu hladiny vo vyrovnávacej nádobke chladiacej zmesi :x
Stačilo jemne ťuknúť do hadičky a nátrubok sa rozletel na dva kusy :roll:
Ohrev klapky.jpg
Nátrubok.jpg
Pozostatok nátrubku.jpg
Už mám vyrobenú náhradu z kovu :)

Re: 1.4 Twinport - Netesnosť pod víkom ventilov

Napsal: 07 úno 2020, 11:24
od hefab
z14xep.jpg

Re: 1.4 Twinport - Netesnosť pod víkom ventilov

Napsal: 07 úno 2020, 11:51
od Astra - R@SAG
Tak to je klasika, mím o 2 případech kdy to prasklo za jízdy voda vytekla a najednou vyskošila teplota a bylo hotovo. Zadřený motor a praslá hlava. Proto pak scháněli celý motor na výměnu.

Jak jsme se toto dozvěděl, nechal jsem to uhned opravit a tu plastovou trubičku na vodní pumpě udělat kovovou a nechal dodělat palubní PC od Davida zde z fóra a ten mi hlídal i ubytek chladící kapaliny, musel jsem ale vyměnit nádobku pro chladící kapalinu s čidlem ze starších Aster G, co takocou nádobku měly. Nádobka je o něco větčí, než se dávala na 1.4 Twinport a tak jsem musel dolít cca o 0,5lit výce chladící kapaliny.

Re: 1.4 Twinport - Netesnosť pod víkom ventilov

Napsal: 07 úno 2020, 13:10
od hefab
Presne toto som predpokladal, že ak sa to stane za jazdy, tak to motor nemusí prežiť :x
Novšie prevedenie čerpadiel už ten nátrubok majú kovový.
čerpadlo vody.png
nátrubok - náhrada.jpg
Water-Pump-Connector-Pipe-for-Vauxhall-Tigra-Twintop[1].jpg
Water-Pump-Connector-Pipe-for-Vauxhall-Tigra-Twintop[1].jpg (9.63 KiB) Zobrazeno 18243 x

Re: 1.4 Twinport - Netesnosť pod víkom ventilov

Napsal: 07 úno 2020, 13:21
od Astra - R@SAG
Poslal jsem ti SZ :D

Re: 1.4 Twinport - Netesnosť pod víkom ventilov

Napsal: 09 bře 2020, 11:55
od hefab
Poslušne hlásim, že po pretesnení je motor suchý aj po cca 2000 km 8)
2000 km po pretesneni.jpg
Taktiež spotreba oleja klesla, možno až na nulu 8)

Re: 1.4 Twinport - Netesnosť pod víkom ventilov

Napsal: 09 bře 2020, 19:35
od Luboš X17DTL
Máš to ale zmatlané :D
Hlavně, že těsní 8)

Re: 1.4 Twinport - Netesnosť pod víkom ventilov

Napsal: 10 bře 2020, 07:30
od hefab
Áno,
chystám sa to orezať, nech to nejako vyzerá :mrgreen:
Ale sa mi zdá až podozrivé, že všetok olej unikal popod to víko ventilov.
Myslel som si, že to žerie olej cez piestne krúžky, alebo cez semeringy ventilov.
Spotreba oleja bola aj 0,5 litra na 1000 km, podľa štýlu jazdy :x
2000 km po pretesneni 3.jpg