Problém se studeným startem
Napsal: 14 bře 2018, 12:18
Dobrý den,vlastním ZAFIRU 1.8 16V 92kW,r.v.2000 a mám tento problém.S autem jezdí manželka a začala si stěžovat,že auto špatně topí a hůř startuje.Moje řešení bylo výměna termostatu ( opravdu se zasekával ) a výměna svíček.Topení již dobrý ale startování čím dál horší.Po startu motor se motor dusil a jel jako na tři válce.Najednou naskočil do otáček,chvíli jel a znovu se začal dusit.Takto to ulělalo cca čtyřikrát,potom normálně naběhl a auto jeznílo bez problébu do doby,než motor zase vychladl,pak se vše opakovalo.
Auto jsem dal známemu na opravu a jeho první info. bylo,že jsem koupil špatný termostat s jinýma čidlama.Použil čidlo z původního termostatu,přepojil to jiným způsobem s tím,že to bude v pořádku.Proběhla zkouška,ale nepomohlo to.Bádal dál a jeho zavěrečný verdikt je,že je asi vadná řídící jednotka( diagnostika mu prý ukazuje spoustu hlášení - neznámá chyba ).
Auto jsem si od něj odvezl a cestou mně teploměr ukazoval nesmyslnou toplotu i přes 100 stupňů a stále jel ventilátor,takže asi problém s čidlama na termostatu.Auto mám odstavené.
Můj dotaz - nevíte jaký odpor mají mít dvě čidla na termostatu a jak mají být zapojená ( do série nebo paralelně ) ?
Zde na fóru jsem četl něco o snímači přisávaného vzduchu,nebo o snímači otáček klikové hřídele.Nevím zda se to může týkat tohoto problému.
Děkuji za každou radu.
Auto jsem dal známemu na opravu a jeho první info. bylo,že jsem koupil špatný termostat s jinýma čidlama.Použil čidlo z původního termostatu,přepojil to jiným způsobem s tím,že to bude v pořádku.Proběhla zkouška,ale nepomohlo to.Bádal dál a jeho zavěrečný verdikt je,že je asi vadná řídící jednotka( diagnostika mu prý ukazuje spoustu hlášení - neznámá chyba ).
Auto jsem si od něj odvezl a cestou mně teploměr ukazoval nesmyslnou toplotu i přes 100 stupňů a stále jel ventilátor,takže asi problém s čidlama na termostatu.Auto mám odstavené.
Můj dotaz - nevíte jaký odpor mají mít dvě čidla na termostatu a jak mají být zapojená ( do série nebo paralelně ) ?
Zde na fóru jsem četl něco o snímači přisávaného vzduchu,nebo o snímači otáček klikové hřídele.Nevím zda se to může týkat tohoto problému.
Děkuji za každou radu.