Problém se studeným startem
Problém se studeným startem
Dobrý den,vlastním ZAFIRU 1.8 16V 92kW,r.v.2000 a mám tento problém.S autem jezdí manželka a začala si stěžovat,že auto špatně topí a hůř startuje.Moje řešení bylo výměna termostatu ( opravdu se zasekával ) a výměna svíček.Topení již dobrý ale startování čím dál horší.Po startu motor se motor dusil a jel jako na tři válce.Najednou naskočil do otáček,chvíli jel a znovu se začal dusit.Takto to ulělalo cca čtyřikrát,potom normálně naběhl a auto jeznílo bez problébu do doby,než motor zase vychladl,pak se vše opakovalo.
Auto jsem dal známemu na opravu a jeho první info. bylo,že jsem koupil špatný termostat s jinýma čidlama.Použil čidlo z původního termostatu,přepojil to jiným způsobem s tím,že to bude v pořádku.Proběhla zkouška,ale nepomohlo to.Bádal dál a jeho zavěrečný verdikt je,že je asi vadná řídící jednotka( diagnostika mu prý ukazuje spoustu hlášení - neznámá chyba ).
Auto jsem si od něj odvezl a cestou mně teploměr ukazoval nesmyslnou toplotu i přes 100 stupňů a stále jel ventilátor,takže asi problém s čidlama na termostatu.Auto mám odstavené.
Můj dotaz - nevíte jaký odpor mají mít dvě čidla na termostatu a jak mají být zapojená ( do série nebo paralelně ) ?
Zde na fóru jsem četl něco o snímači přisávaného vzduchu,nebo o snímači otáček klikové hřídele.Nevím zda se to může týkat tohoto problému.
Děkuji za každou radu.
Auto jsem dal známemu na opravu a jeho první info. bylo,že jsem koupil špatný termostat s jinýma čidlama.Použil čidlo z původního termostatu,přepojil to jiným způsobem s tím,že to bude v pořádku.Proběhla zkouška,ale nepomohlo to.Bádal dál a jeho zavěrečný verdikt je,že je asi vadná řídící jednotka( diagnostika mu prý ukazuje spoustu hlášení - neznámá chyba ).
Auto jsem si od něj odvezl a cestou mně teploměr ukazoval nesmyslnou toplotu i přes 100 stupňů a stále jel ventilátor,takže asi problém s čidlama na termostatu.Auto mám odstavené.
Můj dotaz - nevíte jaký odpor mají mít dvě čidla na termostatu a jak mají být zapojená ( do série nebo paralelně ) ?
Zde na fóru jsem četl něco o snímači přisávaného vzduchu,nebo o snímači otáček klikové hřídele.Nevím zda se to může týkat tohoto problému.
Děkuji za každou radu.
- Reklama
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém se studeným startem
Závada se zjišťuje těžko a na dálku a bez vypsaných chyb snad jen hádáním..
1,Tedy pokud tam byly chyby tak bych je vymazal když nevíš co bylo nebo nebylo před tím než to začlo haprovat, Odpojil baterii tak na dvě - tři hodiny (reset řj) a zkusil jaké chyby se po nastartování objeví a s toho pak vycházel dál.
2, termostat určitě má ty čidla napojené nezávisle jedno je na saharu na budík je to menší (aspoň si myslím že je to tak ) Pokud ti jde pořád sahara tak je špatné to čidlo nebo jak píšeš - (jak mohl něco jinak přepojit to nechápu?! Jako jestli tam něco bastlit tak raději vyměň mechanika a čidla dej a zapoj jak mají správně být!...)
3, Překontroloval bych podtlakové hadičky hlavně tu vzadu vlevo jak jde do klapky - v tom gumovém L kolínku bývá zteřelé a přisává to vzduch. Klapka je vyčištěná?
4, Podobné problémy mě před nedávnem dělali ucpané trysky - studený start problémy po ohřátí to bylo OK - pak se to ale začalo posupně zhoršovat.
Začal bych asi tím bodem jedna a + kontrola všech hadiček a elektriky
1,Tedy pokud tam byly chyby tak bych je vymazal když nevíš co bylo nebo nebylo před tím než to začlo haprovat, Odpojil baterii tak na dvě - tři hodiny (reset řj) a zkusil jaké chyby se po nastartování objeví a s toho pak vycházel dál.
2, termostat určitě má ty čidla napojené nezávisle jedno je na saharu na budík je to menší (aspoň si myslím že je to tak ) Pokud ti jde pořád sahara tak je špatné to čidlo nebo jak píšeš - (jak mohl něco jinak přepojit to nechápu?! Jako jestli tam něco bastlit tak raději vyměň mechanika a čidla dej a zapoj jak mají správně být!...)
3, Překontroloval bych podtlakové hadičky hlavně tu vzadu vlevo jak jde do klapky - v tom gumovém L kolínku bývá zteřelé a přisává to vzduch. Klapka je vyčištěná?
4, Podobné problémy mě před nedávnem dělali ucpané trysky - studený start problémy po ohřátí to bylo OK - pak se to ale začalo posupně zhoršovat.
Začal bych asi tím bodem jedna a + kontrola všech hadiček a elektriky
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Problém se studeným startem
Co se týká chybových hlášení,všechny chyby vymazal a potom se mu objevovalo jenom hlášní neznamá chyba a na palubce kontrolka porucha motoru.
Čidla jou nyní zapojena paralelně k sobě,do řídící jednotky vedou jenom dva vodiče,takže nezávisle být nemohou.
Dle mého lického názoru napřed musím dát do pořádku čidla ze kterých si řj.bere signál a pak bádat dál.
Čidla jou nyní zapojena paralelně k sobě,do řídící jednotky vedou jenom dva vodiče,takže nezávisle být nemohou.
Dle mého lického názoru napřed musím dát do pořádku čidla ze kterých si řj.bere signál a pak bádat dál.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Problém se studeným startem
Napiš označení motoru, protože například v schématu pro ŘJ motoru Z18XE je použito pouze jedno čidlo teploty vody. ŘJ chlazení si bere hodnotu z tohoto čidla přes ŘJ motoru. A pokud jsi pověsil teplotní odporová čidla paralelně na sebe, tak výsledná hodnota odporů bude silně zkreslená (poloviční) a jednotka neví, co s tím. Zkus jedno čidlo odpojit a nechat zapojené jen jedno. Nejlepší by bylo, sledovat měřákem, jak se na nezapojeném čidle mění hodnota v závislosti na teplotě vody.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Problém se studeným startem
Já bych začal diagnostikou přijatelnou pro opla, jestli mu to píše neznámá chyba, pak to není relevatní databáze chyb. Máš aspoň číslo chyby?
Může to být i váhou vzduchu.
Nejdřív to chce zjistit, tu chybu!!
Může to být i váhou vzduchu.
Nejdřív to chce zjistit, tu chybu!!
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Problém se studeným startem
Označení motoru je Z18XE,takže pokud podle schématu má být jedno čidlo,zřejmě někdo dříve termostat s jedním čidlem předělal za termostat se dvěma ( jsem třetí majitel,dovoz z německa ) a asi proto to paralelní zapojení.
Potřeboval bych hodnotu odporu čidla pro tento motor.
Potřeboval bych hodnotu odporu čidla pro tento motor.
Re: Problém se studeným startem
Na diagnostice taky zkontroluj před nastartováním u studeného motoru, jakou hlásí čidlo teplotu. Setkal sem se s tím, že u studeného motoru (reálných 6°C), hlásilo čidlo teplotu 48°C a samozřejmě to dělalo podobný bordel.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz