Nizké otáčky - volnoběh
Nizké otáčky - volnoběh
Předem se omlouvám za dotaz, ikdyž je tady podobných spousty, opravdu jsem hledal, ale už nevím jak dál
K mému problému, 2.2i 16V Z22SE, plus LPG - začaly mi různě blbnout otáčky, při sešlápnutí spojky na 2 - 2,5tis vylítly, při zastavení zase moc nízké na volnoběh, kolikrát pomohlo vypnout motor a znova nastartovat.
Tak jsem četl, forum a zkusil následující
odpojil EGR (jenom konektor) otáčky nahoru již nešly, jelikož jsem se dočetl, že EGR je spojen s klapkou, tak vyndal a vyčistil i tutu. Při vyndání nebyla zavřená, byla kousek nahnutá, nevím zda to tak má být. Zanesená byla. Vyčištěno, reset ECU.
Motor naskočil v pohodě, zvýšil otáčky na cca 1100 (studený start) a postupně klesal. Po zahřátí spadl zase odhadem tak na 600 otáček.
Motor i před tím nechcípal, neškubal apod. Teď jde poslechově ještě lehčeji, ale jak klesne volnoběh nízko, tak motor houpe s celým autem, jinak reaguje jak má. EGR, odpojen (předpokládám že je uzavřen a tudíž jako by byl zaslepen)
co mám ještě udělat pro to, aby se zvýšily otáčky volnoběhu u zahřátého vozu.
Díky za nasměrování k dalšímu postupu
Info: motor má 270000km, LPG od 150000km, EGR od 150tis nikdy nečištěno, stejně jako klapka, ta až teď (se přiznám ), žádná chyba nesvítila ni nesvítí na palubce, diagnostiku nemám. Vše zkoušeno jak na benzínu, s LPG se chová stejně
K mému problému, 2.2i 16V Z22SE, plus LPG - začaly mi různě blbnout otáčky, při sešlápnutí spojky na 2 - 2,5tis vylítly, při zastavení zase moc nízké na volnoběh, kolikrát pomohlo vypnout motor a znova nastartovat.
Tak jsem četl, forum a zkusil následující
odpojil EGR (jenom konektor) otáčky nahoru již nešly, jelikož jsem se dočetl, že EGR je spojen s klapkou, tak vyndal a vyčistil i tutu. Při vyndání nebyla zavřená, byla kousek nahnutá, nevím zda to tak má být. Zanesená byla. Vyčištěno, reset ECU.
Motor naskočil v pohodě, zvýšil otáčky na cca 1100 (studený start) a postupně klesal. Po zahřátí spadl zase odhadem tak na 600 otáček.
Motor i před tím nechcípal, neškubal apod. Teď jde poslechově ještě lehčeji, ale jak klesne volnoběh nízko, tak motor houpe s celým autem, jinak reaguje jak má. EGR, odpojen (předpokládám že je uzavřen a tudíž jako by byl zaslepen)
co mám ještě udělat pro to, aby se zvýšily otáčky volnoběhu u zahřátého vozu.
Díky za nasměrování k dalšímu postupu
Info: motor má 270000km, LPG od 150000km, EGR od 150tis nikdy nečištěno, stejně jako klapka, ta až teď (se přiznám ), žádná chyba nesvítila ni nesvítí na palubce, diagnostiku nemám. Vše zkoušeno jak na benzínu, s LPG se chová stejně
Opel Zafira 2.2i r.v. 2001 (Z22SE) - LPG
- Reklama
Re: Nizké otáčky - volnoběh
Cez OpCom sa dá pozrieť, či súhlasia aktuálne otáčky motora so žiadanými. Ak nie, je tam problém Možno snímač otáčok pri zohriatí dáva nedôverihodné hodnoty.
Cez OpCom sa dajú voľnobežné otáčky zdvihnúť, ale asi len o max plus 50.
Takže to potrebuješ napojiť na diagnostiku
Cez OpCom sa dajú voľnobežné otáčky zdvihnúť, ale asi len o max plus 50.
Takže to potrebuješ napojiť na diagnostiku
Astra G 1.4 Twinport
Re: Nizké otáčky - volnoběh
ok budu shanet kam, nebo sise ke komu na diagnostiku
Opel Zafira 2.2i r.v. 2001 (Z22SE) - LPG
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nizké otáčky - volnoběh
Krokový motorek volnoběhu? -
vzadu na klapce jsou všechny hadičky v pořádku? nejsou prasklé zteřelé kolínka, nepřisává se tam někde vzduch?
Podobný problém sem měl tehdá když mě zteřela hadička co vede z podtlakového ventilu odvětrání nádrže přes to aktivní uhlí... (ten ventil je přidělaný aspoň tedy u mého motoru na deklu od filtru vzduchu zezadu u příčky a vede dozadu do klapky)
V klapce jsi vyčistil i tu malou 1mm dírku co je na boku?
vzadu na klapce jsou všechny hadičky v pořádku? nejsou prasklé zteřelé kolínka, nepřisává se tam někde vzduch?
Podobný problém sem měl tehdá když mě zteřela hadička co vede z podtlakového ventilu odvětrání nádrže přes to aktivní uhlí... (ten ventil je přidělaný aspoň tedy u mého motoru na deklu od filtru vzduchu zezadu u příčky a vede dozadu do klapky)
V klapce jsi vyčistil i tu malou 1mm dírku co je na boku?
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Nizké otáčky - volnoběh
Jojo zezadu boxu vzduchoveho filtru je nejake cidlo a od nej jde hadicka, na tomto konci ok, nejak nevim kam jde, druhy konec se jeste podivam. Zadne 1mm dirky jsem si nevsimnul, ta je cca kde? primo uvnitr?
Jinak k tej hadici, zdalo se mi, ze vede do nejake chumlu a pak nekam k LPG vstrikum, tak to jeste proverim.
Nejaky obrazek, kde by mela byt ta dirka?
diky
ps: napr: tady jsem nasel obrazek z obou stran moji klapky, kde by mela byt cca ta dirka?
https://www.proxyparts.com/car-parts-st ... d/5401772/
s2: tak jsem zkouknul tu hadici podtlkau, vypada v pohode i na kolínku u bloku motoru, zjevne zadna dira, u toho cidla u vzduchu je napojena nejakou gumou, ta je trochu zpuchrela, ale nevypada ze b byla nekde praskla apod. jak bych poznal, ze to nekde saje falesny vzduch? jak velky je tam vlastne podtlak? slysel bych to, cítil bych to rukou? protoze nic takoveho nepocituji
Jinak k tej hadici, zdalo se mi, ze vede do nejake chumlu a pak nekam k LPG vstrikum, tak to jeste proverim.
Nejaky obrazek, kde by mela byt ta dirka?
diky
ps: napr: tady jsem nasel obrazek z obou stran moji klapky, kde by mela byt cca ta dirka?
https://www.proxyparts.com/car-parts-st ... d/5401772/
s2: tak jsem zkouknul tu hadici podtlkau, vypada v pohode i na kolínku u bloku motoru, zjevne zadna dira, u toho cidla u vzduchu je napojena nejakou gumou, ta je trochu zpuchrela, ale nevypada ze b byla nekde praskla apod. jak bych poznal, ze to nekde saje falesny vzduch? jak velky je tam vlastne podtlak? slysel bych to, cítil bych to rukou? protoze nic takoveho nepocituji
Opel Zafira 2.2i r.v. 2001 (Z22SE) - LPG
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nizké otáčky - volnoběh
nevím zda tu dírku ty tam budeš mít, ale myslím si že ano a to by mohl být onen problém...
ta dírka je od toho odvětrání viz červená šipka (pozor tohle je má klapka z Z18XE) Klapka je focena vzhůru nohama tedy se díváš na podstavec...
https://www.astra-g.cz/jak-vycistit-klapku-vzduchu/
ta dírka je od toho odvětrání viz červená šipka (pozor tohle je má klapka z Z18XE) Klapka je focena vzhůru nohama tedy se díváš na podstavec...
https://www.astra-g.cz/jak-vycistit-klapku-vzduchu/
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Nizké otáčky - volnoběh
Aha, kouknu o víkendu ještě jednou, ale já na klapce žádné hadičky nemám, viz obrázek. je to pouze klapka a motorek, leda že by vyustovala do toho postraniho mista, viz obrazek pohled zespodu. Jinak ke klapce nic pripojeno není. Takže žádný prostor pro dírku, no o víkendu ještě jednou rozeberu a dám vědět.
Opel Zafira 2.2i r.v. 2001 (Z22SE) - LPG
Re: Nizké otáčky - volnoběh
Tak jsem dnes ještě jednou rozebral. Opravdu v klapce není žádná dírka. Až z bloku motoru pod klapkou je dírka na kterou je napojena ta hadice co vede k čidlu u vzduchového boxu ( podtlak?) ta byla v pohodě průchozí.
ještě jsem zkusil přes elm diagnostiku v mobilu a ta ukazovala 650 až 700 otáček, což by mělo být asi dobré, ale pocitově by to chtělo víc. Jinak vše na motoru šlape, nebudu to asi řešit, stejně už nevím co dál. Ta diagnostika přes mobil kromě odpojeného EGR neukázala žádnou chybu.
ještě jsem zkusil přes elm diagnostiku v mobilu a ta ukazovala 650 až 700 otáček, což by mělo být asi dobré, ale pocitově by to chtělo víc. Jinak vše na motoru šlape, nebudu to asi řešit, stejně už nevím co dál. Ta diagnostika přes mobil kromě odpojeného EGR neukázala žádnou chybu.
Opel Zafira 2.2i r.v. 2001 (Z22SE) - LPG
Re: Nizké otáčky - volnoběh
Ja doporučujem cez OpCom skontrolovať žiadané a aktuálne otáčky, prípadne si ich zvýšiť o tých + 50.
OpCom dnes stojí cca 11 €
OpCom dnes stojí cca 11 €
Astra G 1.4 Twinport
Re: Nizké otáčky - volnoběh
Tak Egr vycisteny, je uzavreny, ale odpojeny v konektoru zapojen obvod pro simulovani egr a funkcni.
Klapka vycistena, novy vzduchovy filtr. Zkontrolovan podtlak k ventilu od nadrze, kdyz jsem hadicku zaslepil, tak beze zmeny, neni slyset, ze by byl prisavan falesny vzduch.
Dokud auto jede a dam volnobeh, tak drzi krasne, jakmile se kola zastavi, volnobeh pada dolu, co by mohlo byt jeste spatne, kdyz to ma vliv, jestli auto jede nebo stoji.
Diky
Klapka vycistena, novy vzduchovy filtr. Zkontrolovan podtlak k ventilu od nadrze, kdyz jsem hadicku zaslepil, tak beze zmeny, neni slyset, ze by byl prisavan falesny vzduch.
Dokud auto jede a dam volnobeh, tak drzi krasne, jakmile se kola zastavi, volnobeh pada dolu, co by mohlo byt jeste spatne, kdyz to ma vliv, jestli auto jede nebo stoji.
Diky
Opel Zafira 2.2i r.v. 2001 (Z22SE) - LPG