Stránka 1 z 1

Únik chladící kapaliny pod motor

Napsal: 31 srp 2017, 11:51
od monty.roman
Ahoj pánové, dneska ráno po příjezdu do práce mě čekalo překvápko - po chvíli stání se pod motorem objevila louže. pár kapek jsem našel i v dráze, kudy jsem couval. ochutnal jsem a je to chladivo. loužička je u kola na straně řidiče. hadice od expanzky jsou suché, na termostat jsem nedosáhl. chladivo už ubylo pod minimum, takže patrně již několik dní mizí. všiml jsem si až teď, jelikož jsem stál z kopce a loužička stekla za kolo.

chvíli jsem to sledoval a při vypnutém motoru skoro nic neodkáplo. po nastartování kape zhruba ve frekvenci 1 kapka co 5 vteřin.

napadla mě vodní pumpa, která je ale na opačné straně motoru. nebo termostat.

co myslíte?

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Napsal: 31 srp 2017, 12:53
od Marťasek
tak myslím že tam toho může být hafol.. pumpa ale určitě ne ta je na druhé straně.

Je na tobě to najít s PC ti nikdo moc neporadí snad jen základy a ty se musíš ohnout pod auto :mrgreen:

Na straně řidiče je nádržka - dolij vodu a sleduj..
Nádržka - možný úniky se špatného spoje gum hadiček (ty origo sponky časem povolují a je třeba je raději nahradit klasikýma)
zteřelé hadičky... to samé.

Jinak co jsem tak vypozoroval tak tyhle motory měli problém s Y hadicí co se nachází mezi blokem a stěnou kabiny - je tam strašně blbě schovaná a je slepená se dvou kusů - a to lepidlo se působením "fridexu" či jiné sračky rozleptá a začne to ve spoji téci - tohle sem už řešil u 4 těchto motorů za 5 let!

https://www.doopla.cz/dily/hadice-x18xe ... -1639.html

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Napsal: 31 srp 2017, 13:40
od monty.roman
Jasný, to vím, spíš jsem jen chtěl vědět, na co všechno se připravit. Hned z práce s tím jedu na zvedák, tak uvidíme víc. Naštěstí jsem tady ve firmě sehnal destilku na dolití :mrgreen:

A nepatrnej únik bude asi i při stání (nebo se fridex neodpařuje)..ten flek tam je od rána :?

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Napsal: 31 srp 2017, 20:01
od monty.roman
Tak jsme našli místo úniku vody...nebyla to vodní pumpa, nebyl to termostat ani Y hadice. Na bloku motoru u na straně u expanzky je součástí držáku ŘJ motoru nějaká hliníková hadicová spojka nebo něco podobného a v místě, kam se nasazuje hadice, vyžrala chladící kapalina milimetrovou dírku, kterou tekla voda.

Zalepili jsme to prozatím dvousložkovým lepidlem a budu shánět tu věc.
Přidávám fotky (první fotka je místo, kde se to nachází a druhá fotka je ten držák).

Neválí se to náhodou někomu doma?

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Napsal: 01 zář 2017, 19:34
od monty.roman
Tak co kluci, nikdo neví? Zatím jsem zjistil že jde o nějakou spojku hadic, ze který jde na druhý straně jiná hadice za blokem motoru. Tohle asi jako aftermarket neseženu a v okolí nikdo nic z X18XE1 nerozprodává.

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Napsal: 02 zář 2017, 10:37
od Marťasek
Obejdi vrakoviště v okolí - nebo pošli dotaz s touto fotkou na http://bazar.automedik.cz

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Napsal: 02 zář 2017, 13:25
od monty.roman
Za toho automedika díky, o tom jsem nevěděl. Vrakoviště v okolí bohužel žádný není, poslední zavřeli před dvěma roky :( takže uvidíme jestli seženu. Jeden člověk z vectra clubu slíbil že se poptá, prý kamarád má X18XE1 na díly ale neví zda i s tímhle bazmekem :roll:

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Napsal: 04 zář 2017, 08:56
od monty.roman
tak jsem zjistil, že ta příruba není žádná hadicová spojka, ale je to výstup nebo vstup vody do motoru přes kraj sacího potrubí, takže bude výměna.

v kolečku je ta příruba a červenou tečkou označené místo úniku:
Obrázek

a otázka dne: dá se vyndat celé sací potrubí aniž by musel motor ven?

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Napsal: 04 zář 2017, 12:35
od Marťasek
a to jako nejde zalepit? v 21 století todle to? Proč to hned rozebírat...

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Napsal: 04 zář 2017, 13:18
od monty.roman
což o to, zalepený to teď je dvousložkovým epoxidem (tekutej kov) ale bojím se že to nebude moc trvalý řešení, už jen kvůli tomu, že se ten spoj často ohřívá klidně k těm 100-110 stupňům, což je limit odolnosti u toho lepidla, a zároveň myslíme, že až tam na zimu přijde chladící kapalina místo destilky, zevnitř to lepidlo rozežere.

prvně jsme to plánovali zabodovat COčkem ale ta dírka je těsně u sacího potrubí.
Obrázek
navíc by se to kvůli blbýmu přístupu a aby nedostala pecku řídící jednotka + jiná elektronika, stejně asi muselo vyndat z auta a vařit venku, tak to už se pak může rovnou vyměnit.