Únik chladící kapaliny pod motor

Odpovědět
Uživatelský avatar
monty.roman
Příspěvky: 473
Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
Bydliště: Chrudim/Slatiňany

Únik chladící kapaliny pod motor

Příspěvek od monty.roman » 31 srp 2017, 11:51

Ahoj pánové, dneska ráno po příjezdu do práce mě čekalo překvápko - po chvíli stání se pod motorem objevila louže. pár kapek jsem našel i v dráze, kudy jsem couval. ochutnal jsem a je to chladivo. loužička je u kola na straně řidiče. hadice od expanzky jsou suché, na termostat jsem nedosáhl. chladivo už ubylo pod minimum, takže patrně již několik dní mizí. všiml jsem si až teď, jelikož jsem stál z kopce a loužička stekla za kolo.

chvíli jsem to sledoval a při vypnutém motoru skoro nic neodkáplo. po nastartování kape zhruba ve frekvenci 1 kapka co 5 vteřin.

napadla mě vodní pumpa, která je ale na opačné straně motoru. nebo termostat.

co myslíte?
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ

Reklama
 

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Příspěvek od Marťasek » 31 srp 2017, 12:53

tak myslím že tam toho může být hafol.. pumpa ale určitě ne ta je na druhé straně.

Je na tobě to najít s PC ti nikdo moc neporadí snad jen základy a ty se musíš ohnout pod auto :mrgreen:

Na straně řidiče je nádržka - dolij vodu a sleduj..
Nádržka - možný úniky se špatného spoje gum hadiček (ty origo sponky časem povolují a je třeba je raději nahradit klasikýma)
zteřelé hadičky... to samé.

Jinak co jsem tak vypozoroval tak tyhle motory měli problém s Y hadicí co se nachází mezi blokem a stěnou kabiny - je tam strašně blbě schovaná a je slepená se dvou kusů - a to lepidlo se působením "fridexu" či jiné sračky rozleptá a začne to ve spoji téci - tohle sem už řešil u 4 těchto motorů za 5 let!

https://www.doopla.cz/dily/hadice-x18xe ... -1639.html
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Uživatelský avatar
monty.roman
Příspěvky: 473
Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
Bydliště: Chrudim/Slatiňany

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Příspěvek od monty.roman » 31 srp 2017, 13:40

Jasný, to vím, spíš jsem jen chtěl vědět, na co všechno se připravit. Hned z práce s tím jedu na zvedák, tak uvidíme víc. Naštěstí jsem tady ve firmě sehnal destilku na dolití :mrgreen:

A nepatrnej únik bude asi i při stání (nebo se fridex neodpařuje)..ten flek tam je od rána :?
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ

Uživatelský avatar
monty.roman
Příspěvky: 473
Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
Bydliště: Chrudim/Slatiňany

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Příspěvek od monty.roman » 31 srp 2017, 20:01

Tak jsme našli místo úniku vody...nebyla to vodní pumpa, nebyl to termostat ani Y hadice. Na bloku motoru u na straně u expanzky je součástí držáku ŘJ motoru nějaká hliníková hadicová spojka nebo něco podobného a v místě, kam se nasazuje hadice, vyžrala chladící kapalina milimetrovou dírku, kterou tekla voda.

Zalepili jsme to prozatím dvousložkovým lepidlem a budu shánět tu věc.
Přidávám fotky (první fotka je místo, kde se to nachází a druhá fotka je ten držák).

Neválí se to náhodou někomu doma?
Přílohy
IMG_20170831_173131-600x692.jpg
IMG_20170831_171210-800x606.jpg
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ

Uživatelský avatar
monty.roman
Příspěvky: 473
Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
Bydliště: Chrudim/Slatiňany

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Příspěvek od monty.roman » 01 zář 2017, 19:34

Tak co kluci, nikdo neví? Zatím jsem zjistil že jde o nějakou spojku hadic, ze který jde na druhý straně jiná hadice za blokem motoru. Tohle asi jako aftermarket neseženu a v okolí nikdo nic z X18XE1 nerozprodává.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Příspěvek od Marťasek » 02 zář 2017, 10:37

Obejdi vrakoviště v okolí - nebo pošli dotaz s touto fotkou na http://bazar.automedik.cz
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Uživatelský avatar
monty.roman
Příspěvky: 473
Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
Bydliště: Chrudim/Slatiňany

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Příspěvek od monty.roman » 02 zář 2017, 13:25

Za toho automedika díky, o tom jsem nevěděl. Vrakoviště v okolí bohužel žádný není, poslední zavřeli před dvěma roky :( takže uvidíme jestli seženu. Jeden člověk z vectra clubu slíbil že se poptá, prý kamarád má X18XE1 na díly ale neví zda i s tímhle bazmekem :roll:
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ

Uživatelský avatar
monty.roman
Příspěvky: 473
Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
Bydliště: Chrudim/Slatiňany

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Příspěvek od monty.roman » 04 zář 2017, 08:56

tak jsem zjistil, že ta příruba není žádná hadicová spojka, ale je to výstup nebo vstup vody do motoru přes kraj sacího potrubí, takže bude výměna.

v kolečku je ta příruba a červenou tečkou označené místo úniku:
Obrázek

a otázka dne: dá se vyndat celé sací potrubí aniž by musel motor ven?
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Příspěvek od Marťasek » 04 zář 2017, 12:35

a to jako nejde zalepit? v 21 století todle to? Proč to hned rozebírat...
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Uživatelský avatar
monty.roman
Příspěvky: 473
Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
Bydliště: Chrudim/Slatiňany

Re: Únik chladící kapaliny pod motor

Příspěvek od monty.roman » 04 zář 2017, 13:18

což o to, zalepený to teď je dvousložkovým epoxidem (tekutej kov) ale bojím se že to nebude moc trvalý řešení, už jen kvůli tomu, že se ten spoj často ohřívá klidně k těm 100-110 stupňům, což je limit odolnosti u toho lepidla, a zároveň myslíme, že až tam na zimu přijde chladící kapalina místo destilky, zevnitř to lepidlo rozežere.

prvně jsme to plánovali zabodovat COčkem ale ta dírka je těsně u sacího potrubí.
Obrázek
navíc by se to kvůli blbýmu přístupu a aby nedostala pecku řídící jednotka + jiná elektronika, stejně asi muselo vyndat z auta a vařit venku, tak to už se pak může rovnou vyměnit.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ

Odpovědět