Náladové X16XEL

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kosa02
Příspěvky: 217
Registrován: 28 čer 2012, 16:59
Bydliště: Dzbel
Kontaktovat uživatele:

Náladové X16XEL

Příspěvek od Kosa02 » 05 čer 2017, 18:49

Dobrý den, po delší době se mi na autě opět vyskytnul menší problém. Auto začalo samo od sebe cukat. Prostě jedu do Brna, 70 km nic a najednou se to na rovince při plynulé jízdě div nezblázní jak to škube, ovšem vždycky jen chvíli a pak je všechno úplně v pořádku. Taky to dělá úplně nahodile.

Dneska ráno sem zastavil, že zaparkuju do řady, auto samo od sebe bez důvodu chcíplo (poprvý v životě samo od sebe).. to škubání začalo asi před měsícem, vyměnil sem svíčky, pal. filtr. Chvíli se zdálo, že je po problému a z ničeho nic zase cukání. Nejdřív to cukalo jen při jízdě na volno, pod plynem nic (a volnoběh stabilní). Následně to začalo pokolísávat i na volnoběh a ode dneška to samo od sebe už i chcípá.
Příjdu odpoledně, nastartuju standardně si to drželo zvýšené otáčky jako obvykle a najednou chcíp, jako když vypnete klíček, ani se s tím nesnažil motor nic dělat mi přišlo.

Chtěl bych se vás zeptat jestli by na to mohlo mít vliv, že rozvody před několika týdny dorazily na "mezní" stáří pro výměnu a zatím sem je neměnil, řemen je podle pohledu a na dotek celkem v pořádku ještě. V jednotce motoru nejsou vůbec žádné chyby, snímač plynového pedálu sem na diagnostice kontroloval a pracuje jak má. Relátko pal. čerpadla sem měl rozdělané a je jako nové. EGR je zaslepený a jeho odpojení nic nezměnilo.

Jediné co, tak mi to vypisovalo v jednotce ABS pravý přední snímač, že je někde přerušený okruh. Svítit to začalo v podobné době jak auto začalo blbnout ale já v tom spojitost nevidím.
Mám podezření na imobilizer a nebo jednotku motoru ale nejdřív bych se chtěl zeptat Vás zkušenějších, než do toho zase začnu vrtat.
Děkuji za případné rady a poznatky.
Astra G X16XEL (1999)

Reklama
 

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Náladové X16XEL

Příspěvek od Alzafir » 05 čer 2017, 20:33

Imobilizér ne, po otočení klíčku v zapalování se jednotka motoru a imobilizéru "domluví" a pak už se spolu nebaví.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
Kosa02
Příspěvky: 217
Registrován: 28 čer 2012, 16:59
Bydliště: Dzbel
Kontaktovat uživatele:

Re: Náladové X16XEL

Příspěvek od Kosa02 » 12 čer 2017, 10:00

Včera se auto po delší době zase projevilo, tentokrát se ale i rozsvítila kontrolka motoru a tím pádem se uložily i chyby do jednotky a sice: P0354, P0353. P0352, P0351 v popisku chyby stojí Ignition malfunction, Voltage Low, a týká se to všech válců.

To je takřka jistě jednotka. Protože v minulosti se mi stalo to samé, ale tehdy mi auto už nešlo ani nastartovat.. pak sem jednotku vyměnil a po dvou letech je to tu zas.
Nemáte někdo z Vás náhodou doma jednotku motoru na X16XEL?
Děkuji
Astra G X16XEL (1999)

Uživatelský avatar
Kosa02
Příspěvky: 217
Registrován: 28 čer 2012, 16:59
Bydliště: Dzbel
Kontaktovat uživatele:

Re: Náladové X16XEL

Příspěvek od Kosa02 » 21 čer 2017, 10:02

Jednotkou to tedy není. Včera jsem ji vyměnil za jinou.. auto jelo suprově. Ráno příjdu a je to tu znovu.
Astra G X16XEL (1999)

Uživatelský avatar
Kosa02
Příspěvky: 217
Registrován: 28 čer 2012, 16:59
Bydliště: Dzbel
Kontaktovat uživatele:

Re: Náladové X16XEL

Příspěvek od Kosa02 » 25 čer 2017, 20:34

Zdá se, že sem na to přišel. Byl to opět konektor k zapalovací liště.
Jednotlivé konektorky se teplem a stářím unavily, nepřitiskávaly se k protikusu v liště a ztrácely kontakt když se motor nějak pohnul. Následně jednotka zjistila chybu a radši odstavila celé vstřikování a zapalování, aby předešla většímu poškození.
Snad moje zjištění, po měsíčním bádání, někomu pomůže :)
Astra G X16XEL (1999)

Odpovědět