Stránka 1 z 2

1,6 55kw - Vysoké otáčky

Napsal: 24 bře 2017, 20:59
od xtechnik
Zdar chlapi, zlobil mi EGR (po zahřátí lítaly otáčky a většinou to chcíplo). Nějakou dobu jsem jezdil s odpojeným, následně jsem ho vyndal, vyčistil, chybu už nehlásí. Od té doby ale po nastartování drží motor skoro 3tis otáček a ani za nic neklesnou.. Na diagnostice vymazané závady, zástává jen jedna, viz příloha. Napadá někoho, co to může způsobovat? Vím, že možností je více, spíše mě zajímají zkušenosti, co se nejvíc kazí, co je nejčastější příčina tohoto..?
Přemýšlíme o výměně krokového motorku
Díky za rady

Re: 1,6 55kw - Vysoké otáčky

Napsal: 24 bře 2017, 22:11
od zdena
Ten krokový motůrek bych taky viděl jak možný zdroj problému. Odpoj baterku, vyndej ho (motorek přeci) :mrgreen: pořádně ho prostříkej čističem brzd a následně třeba WDčkem. Zkus ho rozhýbat půjde ztuha vytahovat a zatahovat (pozor ať ti nevyjede celá ta hřídelka!!!) za stálého čištění a promazávání.
Až se ti bude zdát že chodí dobře, pak hřídelku zasuň do cca první třetiny maximálního výsuvu, zašroubuj zpět a připoj baterku. Nastartuj a nech cca 10 min na volnoběh ať se pořádně srovnají otáčky volnoběhu. Dobrý by bylo i pak auto projet a zahřát.
Ještě bych doporučil zkontrolovat ty hnědé kolínka podtlaku u tělesa vstřikovače, umí přisávat falešný vzduch...

Re: 1,6 55kw - Vysoké otáčky

Napsal: 24 bře 2017, 22:14
od xtechnik
Hadičky podtlaku jsou vyměněny, krokáč kolega čistil..
Začalo to ale z ničeho nic, jen se řešil ten EGR, proto mě to docela na**alo, když se nikdo v ničem jiném nehrabal :/

Re: 1,6 55kw - Vysoké otáčky

Napsal: 25 bře 2017, 07:23
od zdena
A nepřisává ti to kolem toho egru? Nebo nezůstává viset otevřený?

Re: 1,6 55kw - Vysoké otáčky

Napsal: 25 bře 2017, 10:41
od xtechnik
zdena píše:A nepřisává ti to kolem toho egru? Nebo nezůstává viset otevřený?
Viset podle mě nezůstává, pokud je odpojený, dělá to úplně to stejné a ještě nedávno jsem s odpojeným bez problému jezdil.. Kolem něj bych řekl že to přisávat nebude, usazený a dotažený je správně, zkoušeli jsme i sundat a znovu nasadit..

Re: 1,6 55kw - Vysoké otáčky

Napsal: 25 bře 2017, 12:07
od Marek Sládek
Ahoj.
Co čidla teploty chladící kapaliny a nasávaného vzduchu, dávají správné hodnoty?
Jak se hrabalo u EGRu, neodpojila se nějaká kabeláž, konektor, na který se zapomělo.
Edit:
Může to být i stále vadný EGR, on sice může být čistý, ale vadný bude po elektrické stránce. Pokud má vice vodičů v konektoru, pak i hlásí zpět svou polohu do ŘJ a to může být KO, nebo taky údajně častá porucha některých ŘJ, uklapaný drátek a studený spoj.

Mára

Re: 1,6 55kw - Vysoké otáčky

Napsal: 25 bře 2017, 14:06
od xtechnik
Ahoj, díky za tip, ale asi dva měsíce to jezdilo s odpojeným egrem a teď když ho odpojím, tak žádná změna, proto si myslím, že ho můžu vyloučit.
Co se týká kabeláže, žádná nezavazela, takže se nic neodpojovalo..
Už jsem z toho v pasti. U auta budu až v úterý, takže te´d koupím krokový motorek, vyměním a uvidím, co to udělá..

Re: 1,6 55kw - Vysoké otáčky

Napsal: 25 bře 2017, 17:46
od zdena
Pokud ti to jezdilo normálně bez/s odpojeným EGR aniž by svítila kontrolka motoru, tak je něco špatně. Mě EGR zlobil taky, koupil jsem nový a zaslepil neprůchozím těsněním. Tím chci říct, že EGR musí být funkční i když je zaslepený.

Re: 1,6 55kw - Vysoké otáčky

Napsal: 25 bře 2017, 19:01
od xtechnik
Jezdilo to s odpojeným, kontrolka samozřejmě svítila. Aktuálně to s připojeným dělá to stejné co s odpojeným. S připojeným to hlásí pouze chybu viz první příspěvek a fotka.. S odpojeným samozřejmě navíc k tomtu chybu egru..

Re: 1,6 55kw - Vysoké otáčky

Napsal: 25 bře 2017, 20:08
od luigy87
Já jsem měl třeba takhle vysoké otáčky, když ni krokový motorek upadnul od klapy.

Re: 1,6 55kw - Vysoké otáčky

Napsal: 25 bře 2017, 20:40
od zdena
Nechybí ti třeba ten těsnicí kroužek na krokáči?

Re: 1,6 55kw - Vysoké otáčky

Napsal: 25 bře 2017, 21:14
od vasekpetr1
Marek Sládek píše:Ahoj.
Co čidla teploty chladící kapaliny a nasávaného vzduchu, dávají správné hodnoty?
Kde má motor X16SZR čidlo nasávaného vzduchu? Pokud si dobře pamatuji, tak má pouze ventil na čelníku, který mixuje studený vstupní a teplý vzduch od výfukového potrubí. Ten ventil je ovládaný podtlakem přes bimetal v sání pod škrtící klapkou a to jsou ty známé problematické hadičky u klapky.

Re: 1,6 55kw - Vysoké otáčky

Napsal: 26 bře 2017, 09:52
od Alzafir
Není to s EGRem na volnoběhu tak, že když si ho otevřeš v testu akčních členů, tak motor skoro zdechne?
Nevidím důvod spojovat EGR a vysoké otáčky. Tohle je něco mezi kabeláží a jednotkou motoru (KO?)
A ještě hodně obecně, snímač teploty chlazení, i kdyby byl mimo, tak se hlavně posouvá předstih. Zlehka se může posunout množství vstřikovaného benzínu, trochu to pochopitelně zvedne otáčky, ale ne na 3000. To je zásadní chyba, za kterou nemůžou běžné informační snímače.

Re: 1,6 55kw - Vysoké otáčky

Napsal: 26 bře 2017, 12:56
od Marek Sládek
Ahoj.
Ano, ano.
Dělal jsi základní nastavení škrtíci klapky, motorku volnoběhu po odpojení baterky?
Odpojit baterku, poté zapojit, zapnout zapalování, ale nestartovat, nechat cca 30 vteřin, pak vypnout zapalování a teprve nyní zkusit nastartovat.
Mára

Re: 1,6 55kw - Vysoké otáčky

Napsal: 01 dub 2017, 15:04
od xtechnik
Znovu vyčištěn krokáč a škrtící klapka a vše jede jak má.