Kontrolka motoru
Kontrolka motoru
Zdravím,
už nějakou dobu mě zlobí kontrolka motoru. Asi před třemi týdny mi začala sem tam blikat při přidání plynu. Pak se mi zhasla a už se nerozsvítila. Při plynulé jízdě (nebrzdila jsem, jela jsem plynule cca 80km/h) mi najednou vyskočily všechny kontrolky a auto chcíplo, to se mi stalo 2x. Auto jsem odstavila, napíchlo se 2x na diagnostiku a mechanici mi řekli, že se musí vyměnit svíčky, že mi auto jede jen na 3 válce. Že když jsou špatné svíčky, tak mi to může házet zkraty a proto všechny ty problémy Dnes se svíčky vyměnily, ale při zkušební jízdě mi opět kontrolka motoru začala svítit a auto nejede plynule, ale lehce cuká. Bylo mi řečeno, že se musí vyměnit celá lišta. Zkušení chlapi budou určitě vědět, kterou myslím, já to přesně nepojmenuju ... Můžete mi poradit prosím?? Když se vymění ta lišta, přestanou mi problémy, které jsem popisovala? Nebo může být chyba i v něčem jiném?
Děkuji všem za rady!!
Opel Astra combi... 1,6... benzín... 2001
už nějakou dobu mě zlobí kontrolka motoru. Asi před třemi týdny mi začala sem tam blikat při přidání plynu. Pak se mi zhasla a už se nerozsvítila. Při plynulé jízdě (nebrzdila jsem, jela jsem plynule cca 80km/h) mi najednou vyskočily všechny kontrolky a auto chcíplo, to se mi stalo 2x. Auto jsem odstavila, napíchlo se 2x na diagnostiku a mechanici mi řekli, že se musí vyměnit svíčky, že mi auto jede jen na 3 válce. Že když jsou špatné svíčky, tak mi to může házet zkraty a proto všechny ty problémy Dnes se svíčky vyměnily, ale při zkušební jízdě mi opět kontrolka motoru začala svítit a auto nejede plynule, ale lehce cuká. Bylo mi řečeno, že se musí vyměnit celá lišta. Zkušení chlapi budou určitě vědět, kterou myslím, já to přesně nepojmenuju ... Můžete mi poradit prosím?? Když se vymění ta lišta, přestanou mi problémy, které jsem popisovala? Nebo může být chyba i v něčem jiném?
Děkuji všem za rady!!
Opel Astra combi... 1,6... benzín... 2001
- Reklama
Re: Kontrolka motoru
Mal som tento istý problém auto nešlo nad 3500 otáčok a išlo na 3 valce. Ale po výmene sviečok mi auto ide ako má zatiaľ ID výmeny sa to nestalo znovu.
Re: Kontrolka motoru
Měl jsem taky vadnou lištu, ale to se projevilo hned. Porucha P300 a P303 chyba zapalování na 3. válci. Motor šel jen na 3 válce. Ve tvém případě, kdy kontrolka jednou svítí a 2x ne to spíš tipuji na přidřený EGR ventil - poměrně klasická závada. Na téma EGR ventilu je tady na fóru poměrně bohatá diskuze.
Re: Kontrolka motoru
Teoreticky lišta může být, cena cca 1500,- Chlapci by si měli poradit.
Re: Kontrolka motoru
Děkuji za odpovědi Ani jedna věc není zrovna nejlevnější. Ten EGR ventil se prý více kazí u dieslových motorů. Tak zkusí vyměnit tu lištu a uvidíme, snad to už pak bude OK.
Re: Kontrolka motoru
Nechci se vnucovat. Možná už máš novou lištu a motor běží jak má. Ale Znalci před nákupem nové lišty doporučovali, zkusit jinou od kolegy. Z Kopřivnice do F- M není tak daleko. Lištu ti sice neodzkouším ( mám jiný motor), ale s pokusem otestovat EGR ventil bych ti mohl pomct.
Re: Kontrolka motoru
Ona ta lišta bude úplně nová a je domluveno, že pokud se auto pořádně projede (tuším, že je to myšleno i po pár jízdách) a závada se znovu vyskytne, může se vrátit. Pokud by problém přetrvával, byla bych ráda za každou radu a pomoc. Jen jestli by mě to auto do F-M dovezlo
Re: Kontrolka motoru
Teď mně napadá ještě jedna možná závada. Pokud máš motor 1,6 s 16 ventily, může být příčina v zakarbonovaných vodítkách výfukových ventilů - taky velká slabina těchto motorů. Za mně bych hledal závadu v tomto pořadí: 1. EGR ventil, 2. zakarbonované (nedovírající se) ventily, 3. jiná závada (např. ucpaný katalyzátor), 4. vadná lišta.
Re: Kontrolka motoru
Ono je to všechno příliš obecné, chtělo by to vědět chyby, co to vypsalo, když přišli s výměnou svíček, dále chyby po tom, co se svíčky vyměnili a zase to hodilo chybu.
Může toho být víc anebo úplně něco jiného.
Jaká byla teplota motoru, když to chcíplo?
Jak auto jinak startuje a jak se chová po rozjezdu, jde za plynem, cuká?
Pokud to je Z16XE, tam se dá většinou EGR zaslepit, aniž by jednotka zuřila.
A Je jedno , jestli je to benzín nebo nafta, EGR odchází všude.
Může toho být víc anebo úplně něco jiného.
Jaká byla teplota motoru, když to chcíplo?
Jak auto jinak startuje a jak se chová po rozjezdu, jde za plynem, cuká?
Pokud to je Z16XE, tam se dá většinou EGR zaslepit, aniž by jednotka zuřila.
A Je jedno , jestli je to benzín nebo nafta, EGR odchází všude.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Kontrolka motoru
Tak lišta je vyměněná. Dala jsem si zkušební jízdu a ani ne po dvou kilometrech se mi kontrolky rozsvítily a chcíplo to. Přímo před kruháčem a nešlo to nastartovat. Po nastartování jsem dojela zpět k mechanikovi, nechali jsme motor zchladnout a při dalších jízdách už to neudělalo. Auto teď jede krásně, necuká, pěkně táhne, když přidám plyn, při nastartování taky žádný problém, teplotu to drží na těch 90 stupních. Jen ta kontrolka motoru svítí pořád. Prý by to časem mělo zhasnout a když ne, tak se to napíchne na diagnostiku a vymaže se to. Chyby, které to tenkrát vypsalo, si opravdu nepamatuju. Ale vím, že tam bylo napsané něco o 3 válcích. A výměna svíček přišla na řadu jako první.
Re: Kontrolka motoru
To znamená, že to opravené není a zase se to stane.Šari píše:Tak lišta je vyměněná. Dala jsem si zkušební jízdu a ani ne po dvou kilometrech se mi kontrolky rozsvítily a chcíplo to. Přímo před kruháčem a nešlo to nastartovat.
Tak tohle snad ani není možné!!Šari píše: Jen ta kontrolka motoru svítí pořád. Prý by to časem mělo zhasnout a když ne, tak se to napíchne na diagnostiku a vymaže se to.
Svítí kontrolka motoru, takže pořád je něco špatně.
To že kontroka svítí, to znamená, že jednotka vyhodnocuje na nějakém snímači takovou odchylku, co nedojáže nijak korigovat. Proto vyhodí informaci, že se něco děje. Svítí kontrolka.
Sama zhasne, pokud se to něco vrátí do původních hodnot. Sice se může chyba, chyby, vymazat, pokud se však neopraví to, proč kontrolka svítí, bude to svítit zase. Dříve či později.
Mechanika s tímto názorem dál neber vážně, vyměň ho.
Pokud budeš potřebovat, napiš mi do SZ vzkaz, kouknu na to.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Kontrolka motoru
Tak to už opravdu není možné... Vše se opravilo a auto pořád zlobí. Nikdo už si neví rady. Jeden den vše fungovalo, jak má, auto jelo krásně. Včera jsem sotva vyjela, kontrolka motoru začala opět svítit a auto cuká, netáhne, prostě jede totálně na ho*vno.
Re: Kontrolka motoru
Kontrolka svítí a chyba? Jaká?
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Kontrolka motoru
Ano kontrolka svítí. Chyba? Nevím. Na diagnostiku by se to mělo napíchnout zítra.
Re: Kontrolka motoru
Diagnostika motoru je vždycky trochu alchymie a jak si pročítám toto vlákno, tak ten mechanik jde postupem pokus/ omyl. Chyby P300 - 304 vůbec nemusí být o vadných svíčkách nebo liště. Jít na vylučuvání možných závad postupným vměňováním dílů není nejlepší metodou, ale když zákazník (nešťastník) platí, tak proč ne. Vždycky lze říct " bylo to ono, ale je tu špatně ještě něco jiného".