Stránka 1 z 1

Problém se startem 1,4 66kw rv.2000

Napsal: 18 úno 2017, 11:19
od opel007
Prosím o radu mám astru g 1,4.Když ráno nastaruji tak to chytne na brnk,projedu auto cc 3km auto zaparkuji nechám ho cca 1hod v klidu potom chci odjet auto dlouho točí a pak stěží chytne a nepřidájí se otáčky aby motor rychleji chytl.Zkoušel jsem přidat při startu plyn ale je to stejné...Mám nové svíčky lambdu žádnou zavadu to nepíše.Nemuže to dělat nějaké čidlo atd.Děkuji za odpovědi.

Re: Problém se startem 1,4 66kw rv.2000

Napsal: 18 úno 2017, 11:42
od opel007
Když auto po jízdě vypnu a znova nastaruji tak při startu motor chytne perfektně ale jak má delší dobu pauzu tak to začne zlobit.

Re: Problém se startem 1,4 66kw rv.2000

Napsal: 19 úno 2017, 09:58
od Marek Sládek
Ahoj.
Prohřát, zastavit a nechat tak jak popisuješ že by jsi nenastartoval. Zapnout zapalování, ale nestartovat, připojit diagnostiku a zjistit co hlásí v té době čidlo teploty chladící kapaliny, co hlásí čidlo teploty nasávaného vzduchu, připadně čidlo otáček kliky.
Ale nejvíc mi to připomíná chování když je pootevřenej EGR ventil. On normálně může fungovat, ale jak zastavíš, tak vlivem přenosu tepla v materiálu v něm stoupne teplota a zůstane pootevřenej. Pří startu, zapnutí zapalování v EGR cvičně totiž cvakne - nová funkce jakoby samočistění, ale jsou-li saze přimo na dříku EGR ventilu dojde teplem k jejich nabotnání a pak egr nedovře. Přes jeho nedovření však auto když je studené nastartuje, směs pro studený motor nedovřený EGR pokryje, pro teplý již ne.
Pak to blbě staruje a v další jízdě i blbě drží volnoběžné otáčky.
Mára

Re: Problém se startem 1,4 66kw rv.2000

Napsal: 19 úno 2017, 11:05
od opel007
Díky ten egr jsem zaslepil občas se za jízdy oběví diagnostika ale po chvily hned zhasne...Když jsem auto koupil tak nebyl vůbec zapojenej konektor na egr ventilu tak sem ho zapojil a od té doby to blbne...

Re: Problém se startem 1,4 66kw rv.2000

Napsal: 20 úno 2017, 00:10
od Marek Sládek
Ahoj.
No tak jsi si sám odpověděl. EGR je zaslepenej jak? Je dán mimo, nebo je tam vložená nějaká podložka?
Ikdyz je zaslepenej, musí ale fungovat, má totiž kontrolu chodu, hlásí pozici otevření, jinýma slovama, zaslepit se dá EGR ventil který funguje, dalším řešením by byl emulátor EGR ventilů.
Řešení je na snadě, vymontovat EGR, prohlédnout, vyčistit, ověřit jeho pohyblivost, dát zpět a otestovat.
Mára

Re: Problém se startem 1,4 66kw rv.2000

Napsal: 20 úno 2017, 15:00
od opel007
Egr ventil jsem měl rozdělanej,vyčistil jsem ho a blbne jenom někdy,je tam danná podložka jinak je normalně zapojenej...

Re: Problém se startem 1,4 66kw rv.2000

Napsal: 20 úno 2017, 16:33
od Marek Sládek
Ahoj.
A je pořadně vyčištěnej i ten vnitřní prostor pod bambulí, kolem dříku, tam to právě často vázne, kvůli nánosu sazí.
Ta podložka náhodou nebrání správnému vyjíždění jehly EGR ventilu s tou bambulí, já mám EGR kde jehla vyjíždí ven a když jsem dal orinální zaslepující podložku tak to nešlo, muselo se kus odfrézovat.
Mára

Obrázek

Re: Problém se startem 1,4 66kw rv.2000

Napsal: 20 úno 2017, 17:43
od opel007
Tenhle typ egr ventilu mám v autě.
http://www.mroauto.cz/tecdoc-produkt/36 ... id=3670491

Re: Problém se startem 1,4 66kw rv.2000

Napsal: 21 úno 2017, 09:38
od Marek Sládek
Ahoj.
Tak to máš EGR ventil opačnej než já. Tobě jehla zajíždí dovnitř, mě ven. Ten tvůj půjde pořádně vyčistit jen s těží.
Je potřeba pořádně rozpustit bordel uvnitř, a pokud je zaslepen, pak i trošku máznout, neboť teplem to vše vyschne a pak může drhnout dřík sám o sobě.
Podle konektoru je to EGR s kontrolou pozice otevření, tedy hlásí zpátky ŘJ aktuální stav otevření.
Pokud hned nechceš kupovat novej, tak si zkus u někoho v okolí půjčit EGR a otestovat, protože, jak jsem už psal zaslepit jde EGR jen takovej, kterej je jinak 100% funkční po elektrické stránce.
Mára

Můj EGR: http://www.mroauto.cz/tecdoc-produkt/36 ... id=3670488

Re: Problém se startem 1,4 66kw rv.2000

Napsal: 21 úno 2017, 16:52
od opel007
A že to točí dlouho poloteplý nemuže bejt čerpadlo v nádrži ko nebo vstřiky jak se to projevuje.Když přijedu z práce nechám auto cca 15min v klidu a potom motor chytne na brnk ale jak bych ho nechal cca 1hod v klidu tak to dlouho točí a stěží chytne.A když to udělám na dvakrát že to jednou protočím a zhasnu tak to potom chytne normalně...

Re: Problém se startem 1,4 66kw rv.2000

Napsal: 21 úno 2017, 19:17
od milosh

Re: Problém se startem 1,4 66kw rv.2000

Napsal: 23 úno 2017, 19:53
od opel007
Tu samou jsem si udělal s plechu... Egr mi blbne měl jsem ho rozdělanej promazal jsem ho a stejně blbne.Budu muset sehnat jiný.Nemáte někdo funkční na prodej?