Stránka 1 z 1

Podivné škubání motoru, příčina neznámá.

Napsal: 18 pro 2016, 20:56
od Tazik_G_1600_16V
Zdravím dámy a pánové potřebuji poradit se škubající astrou. Jedná se o vozidlo Opel Astra G 1,6 16V 74KW kod motoru X16XEL rok vyroby 1998. prolital jsem spoustu for, stranek na internetu a zrejme tyto motory jsou specificke skubanim. Problem muj jsem resil na jinem foru cca pul roku ale nikdo uz asi ani nevi co mi poradit. Z nejakeho duvodu mi moje astra jednak skubne pri skceleraci v cca 2500 otacek, jedna se o pozvolnejsi i trochu prudsi akceleraci a na to zrejme i navazuje muj problem, kdy mi vozidlo celkove skube pri stagnaci plynoveho pedalu a to v rozmezi otacek 1800 - 3500. Skubnuti pri akceleraci uz delalo i predchozi majitelce. Auto bylo provozovano cca 4 roky predemnou na E85 s pridavnou jednotkou na etanol.

Jedna se o tyto dva problemy: 1) Skubnuti (cuknuti) pri pozvolne akcelarci ve 2500 otacek
2) Neustale cukani v rozmezi 1800 - 3500 otacek pri stagnaci plynoveho pedalu a to v poloze kdy plyn tzv jen lechtam-opru nohu o plynovy pedal a pouze lehoulicce prislapnu aby drzely otacky. Auto pri akceleraci jinak nic, starty jsou ok.

Co uz jsem na cvozidle provedl: Abych vyloucil zavadu kvuli etanolu a jednotce, odpojil jsem od vstriku jednotku, napojil jsem puvodni kabelaz a auto projezdil 3 nadrzemi plne benzinu. i pri jezdeni na benzin se nic nezmenilo. Probehla vymena svicek a vzduchoveho filtru. Opetovne zadna zmena. vzapeti asi dva tydny na to probehla vymena palivoveho filtru. Opet beze zmeny. tehdy auto ovsem cukalo jen v pripade stagnace plynoveho pedalu pri 2500 otacek za minutu. Postupne pote se zavada zhorsila az do teto faze kterou popisuji. Dale jsem provedl vymenu zapalovaci listy (original DELPHI) a rovnou znova vymenu svicek ze svicek brisk na vyrobcem predepsane znacky NGK. Auto vydrzelo cukat pak jen v pri stagnaci plynu a 2500 otacek asi 500 km, pote opetovne zase v rozsahu otacek 1800 - 3500. Po dalsich dedukcich a procitani internetu jsem presel k razantnejsimu reseni. Vycisteni skrtici klapky pomoci stiticiho prostredku a lihu zubnim kartackem, klapka byla vycistena vcetne servomotorku volnobehu (ten druhy nevim jak presne vytahnout tak jsem mu procitil tu dirku co k nemu vede) jinak cela klapka a teleso bylo vycisteno mnou ze bylo dekarbonizovane a vypadalo jak nove. Auto se zlepsilo sice lehce na tah,ale problem opet pretrvaval. Dalsi procitani internetu me primelo k dalsimu kroku. Vycistil jsem EGR ventil cisticem na brzdy (bohuzel je nerozebiratelny), vycistil jsem i ty dve diry co vedou do sani, egr chodi a toci se uplne krasne, to i pred vycistenim, nijak se nesekal. Egr jsem ale zaroven zaslepil pomoci plechu s povrchovou upravou, ktery se na tesneni bezne pouziva. Doslo ke zlepseni ze auto okamzite reagovalo pouze na plyn,ale ma zavada se zlepsila pouze opet jen na cukani pri 2500 otacek. po cca 100km se rozsvitila kontrolka cerpadla z bleskem a po vycteni pameti zavad zde byl napsan prave EGR + lambda sonda - bohata/chuda smes. tak tedy EGR nemuzu mit na motoru zaslepeny. Abych vyloucil chybu lambdy jsem egr nechal zaslepeny , smazal pamet zavad a odpojil lambda sondu. jel jsem auto projet cca 25 km, auto pouze v jednom miste zcukalo, jinak jelo zcela normalne. Pote jsem jeste jednou vycistil egr ventil, vyndal zaslepku, smazal pamet zavad, odpojil lambdu a jel se znova projet. tam uz se auto zaclo chovat hure, ne sice hrozne,ale zavada se vracela k puvodnejsimu stavu skubani 2500 otacek., pote jsem opetovne lambdu pripojil,smazal pamet zavad a auto bylo zase v puvodnim stavu. Auto zaclo jet jak melo, obcas se objevilo jak cuknuti u 2500 otacek tak i to lehke skubani pri stagnaci plynu. Do auta jsem tankoval a jeste jsem na benzince koupil za 200 korun jakesi aditivum tusim ze znacky STP na cisteni vstriků benzinovych motoru,lahvicka mela obsah 200 ml coz jse psane pridavat kazdych 4800 km na plnou nadrz (50-60 litru paliva) Auto vydrzelo s obcasnymi cuky cca 100 km.Zavada se mi opetovne vratilo do uplne puvodniho stavu ktery ted popisuji. Diagnostika je ovsem cista, kontrolky zadne nesviti, auto celkobve pri mnou uvedenych otackach 1800 - 3500 ma jakysi jakoby odpor jakoby me lehce neco pridrzovalo na lane zezadu. Cukani je stylu takove jakoby dopredu dozadu dopredu dozadu. z toho co jsem uz udelal na aute a co to udelalo muzu zcela presne definovat ze nezalezi na otackach motoru,ale dela to pri lechatni plynu-opru nohu a pedal a pouze lehoulinko pritlacim abych udrzel otacky pmotoru. Akcelerace,starty absolutne bezproblemu, volnobeh taktez. prosim nutne o radu co by to mohlo delat, jsem uz vazne bezradny a nevim uz co muze byt vadne :cry: Predem dekuji za odpovedi.

Re: Podivné škubání motoru, příčina neznámá.

Napsal: 18 pro 2016, 21:34
od hant
koukni na SZ (soukromá zpráva)

Re: Podivné škubání motoru, příčina neznámá.

Napsal: 18 pro 2016, 21:38
od Tazik_G_1600_16V
koukl jsem i odepsal.

Re: Podivné škubání motoru, příčina neznámá.

Napsal: 19 pro 2016, 13:53
od Marek Sládek
Ahoj.
Počítám že EGR ventil je stále původní? Pokud je vyčištěnej, ale posílá řídící jednotce chybná data o své skutečné poloze, bude treba zkusit novej, elektricky v pořadku.
Taky bych se zameřil na průchodnost katalyzátoru a výfukového systému.
Mára

Re: Podivné škubání motoru, příčina neznámá.

Napsal: 19 pro 2016, 19:45
od Tazik_G_1600_16V
Ahoj, egrem to tak uplne nebude, auto defakto bez egru delalalo mensi bugr nez bez lambdy, takze to vypada na ni jak psal kolega nad tebou. Novou jsem dnes objednaval a zitra ji vyzvednu. Egr mozna vymenim nekdy,nicmene, je to polozka za 2800 original a tu si bohuzel prozatimne nemuzu dovolit. Nicmene i tak diky za tip egr pripadal v uvahu jako prvni, je vycisteny, chodi krasne, zkousel jsem ho i zavreny prosvitit pres ventilek baterkou zda neprosvita a tesneni pri zavrenem stavu a tesni,protoze neprosvital,takze pak uz by pouze pripadalo v uvahu ze se rozsypalacivka. nicmene auto dotazene z italie kde na udrzbu nedbaji vubec takze teoreticky lambda je jeste original a tim padem ma nalitano 178 000 km, takze jeji vymenou nic nepokazim aspon.

Re: Podivné škubání motoru, příčina neznámá.

Napsal: 19 pro 2016, 21:56
od MAX - CZ
Já to vidím na zakorbonované sací ventily. shodit sání a uvidíš. Provést kompletní vyčištění. Zanesené ventily špatně odvádějí teplo, přehřívají se a vyvolávají detonační zapalování. V krajním případě se můžou ventily přidírat a pružina je nebude stíhat vracet do zavřené polohy což povede ke ztrátě komprese a motor pojede jen na tři válce.

Re: Podivné škubání motoru, příčina neznámá.

Napsal: 19 pro 2016, 22:11
od Tazik_G_1600_16V
Kdyby motor je na tri valce, bylo by to poznat. Skubani je stylu spise jako bych v desetinach ci setinach sekundy slapal rychle na plynovy pedal a poustel ho. Proste lze si predstavit pouze takhle slovy to lze pouze popsat to skubani asi tahlhle: tahnu,netahnut,tahnu netahnu,tahnu netahnu....... Skubani neni pravidelne, po asi treba 15 vterinach skubani prestane treba na 10 sekund a pak zase a tak, kdyz auto treba pak proslapnu ze ho pod plynem nakrmim, tak treba iopet 10 vterin da cukani pokoj. A podle souvislosti mi to spise vychazi ze to souvisi s bohatosti smesi nez ventily. pokud by motor sel na tri valce bylo by to znatelne jiz zvukovym projevem motoru.

Re: Podivné škubání motoru, příčina neznámá.

Napsal: 19 pro 2016, 22:30
od MAX - CZ
To jsem jen napsal pro doplnění, kam až v krajním případě by to mohlo vést, neříkám že ti to dělá teď a je tvůj případ.
Ale to škubání může být tvůj případ způsobený zakarbonovanými sacími ventily.

Re: Podivné škubání motoru, příčina neznámá.

Napsal: 19 pro 2016, 22:41
od Tazik_G_1600_16V
Ano ja to beru a dekuju za postreh samozrejme. prestoze ma spotreba oleje na tento motor je pomerne nizka (cca 0,35-0,5 litru oleje na 1000 km) pokud nezabere vymena lambdy a popripade pak az i EGRu necham zrejme rovno premerit tlaky na valcich. Tam by se meli pokud se nepletu poznat i kdyztak ty ventily. je tak?

Re: Podivné škubání motoru, příčina neznámá.

Napsal: 20 pro 2016, 00:53
od MAX - CZ
pokud by byla nějaká netěsnost, že by ventily nedovíraly tak samozřejmě. Ale doporučil byl rozdělat to sání a mrknout pohledem na ty ventily a nechat je případně přečistit. trochu tomu napovídá i to jak jsi psal že po nalití nějakého aditiva se to na chvilku mírně zlepšilo.

Re: Podivné škubání motoru, příčina neznámá.

Napsal: 20 pro 2016, 06:57
od Tazik_G_1600_16V
Prave nezlepsilo,ale aditivum je na vycisteni vstrikovacu ne ventilu a je fakt ze aditivum v palivu jeste nestehlo vyrazne ani nic udelat,protoze ho mam teprve jeste ted v te 3/4 nadrze co mam v aute

Re: Podivné škubání motoru, příčina neznámá.

Napsal: 20 pro 2016, 08:57
od MAX - CZ
Nevim jaké aditivum, ale Super benzin aditiv VIF čistí právě i ventily. Samozřejmě že pokud jsou už silně zanesené tak to nebude poznat hned a na 100%. A vzhledem k tomu že nemáš přímovstřikový motor tak by ti aditivum na čištění vstřiků mělo čistit i ventily. :wink:

Re: Podivné škubání motoru, příčina neznámá.

Napsal: 22 pro 2016, 20:32
od Tazik_G_1600_16V
Ahojte. tak po vymene lambdy se nic nezmenilo. Jenomze rano mi roznula kontrolka motoru a blesku, auto jsem napichl na diagnostiku a napsalo to EGR-Ventil recirkulace spalin chybny signal. Znovu jsem ho zaslepil a svete div se auto uz ok. Driv totiz psala diagnostika jak egr tak i lambdu. Takze asi bylo vadne obojl. Co do zaslepeni egru tak se chci jeste zeptat,je mozne ze egr chodil,tvaril se normalne ale je v haji treba civka? o kolik se mi zvedne spotreba, ma smysl kupovat nekdy jeste novy? a poznaji to na emisich?Predem dik za odpoved a za pomoc.

Re: Podivné škubání motoru, příčina neznámá.

Napsal: 22 pro 2016, 22:05
od Alzafir
Tazik_G_1600_16V píše:...je mozne ze egr chodil,tvaril se normalne ale je v haji treba civka?...a poznaji to na emisich?...

Možné to není. S vadnou cívkou by nechodil vůbec. Evidentně máš diagnostiku, tak si ho vymontuj a v testu EGRu si ho otevři-zavři. Jsou to krajní polohy a bude chodit. Problém většinou je ve snímači polohy, bývá prodřený.
Na emisích by to mohli a měli poznat. Otázkou je, jestli v tom bordelu co v měření emisí vládne, to vůbec někoho někoho zajímá. Jde jen o to, aby auto prošlo. I proto od příštího roku má platit možnost mazání readiness kódu přímo na STK!!! Zcela jistě se zvednou emise oxidů dusík. U nafťáků se to neměří, u benzínů nevím, to musí potvrdit vlastník s benzínovým motorem.
Mimochodem, měníš díly podle chybových hlášení. Máš kliku, že nemáš váhu vzduchu, protože její špatný signál dokáže zblbnout lambdu, ale právě signál lambdy vyhodnotí jednotka jako špatný. A měnil bys marně dobrý díl.

Re: Podivné škubání motoru, příčina neznámá.

Napsal: 22 pro 2016, 22:11
od Tazik_G_1600_16V
No vahu vzduchu pres live data moji diagnostiky lze zkontrolovat. tak jsem kontroloval i cidlo nasavaneho vzduchu,ale tusim ze u me diagnostiky nelze otestovat funkci egru,vstrikovace sli postupne pri behu motoru vypnout.Ale egr v nabidce nebyl. Jen se ptam ohledne toho egru, vcelku to je docela i fuk jestli je cidlo v haji nebo ta civka,protoze kazdiopadne na vymenu to je tak ci tak. Ale ma cenu za tohle ku.vitko motoru davat 3000 vubec? samozrejme pokud auto neprojde kvuli tomu emisema tak ho asi budu muset koupit alespon jen na emise.