Podivné škubání motoru, příčina neznámá.
Napsal: 18 pro 2016, 20:56
Zdravím dámy a pánové potřebuji poradit se škubající astrou. Jedná se o vozidlo Opel Astra G 1,6 16V 74KW kod motoru X16XEL rok vyroby 1998. prolital jsem spoustu for, stranek na internetu a zrejme tyto motory jsou specificke skubanim. Problem muj jsem resil na jinem foru cca pul roku ale nikdo uz asi ani nevi co mi poradit. Z nejakeho duvodu mi moje astra jednak skubne pri skceleraci v cca 2500 otacek, jedna se o pozvolnejsi i trochu prudsi akceleraci a na to zrejme i navazuje muj problem, kdy mi vozidlo celkove skube pri stagnaci plynoveho pedalu a to v rozmezi otacek 1800 - 3500. Skubnuti pri akceleraci uz delalo i predchozi majitelce. Auto bylo provozovano cca 4 roky predemnou na E85 s pridavnou jednotkou na etanol.
Jedna se o tyto dva problemy: 1) Skubnuti (cuknuti) pri pozvolne akcelarci ve 2500 otacek
2) Neustale cukani v rozmezi 1800 - 3500 otacek pri stagnaci plynoveho pedalu a to v poloze kdy plyn tzv jen lechtam-opru nohu o plynovy pedal a pouze lehoulicce prislapnu aby drzely otacky. Auto pri akceleraci jinak nic, starty jsou ok.
Co uz jsem na cvozidle provedl: Abych vyloucil zavadu kvuli etanolu a jednotce, odpojil jsem od vstriku jednotku, napojil jsem puvodni kabelaz a auto projezdil 3 nadrzemi plne benzinu. i pri jezdeni na benzin se nic nezmenilo. Probehla vymena svicek a vzduchoveho filtru. Opetovne zadna zmena. vzapeti asi dva tydny na to probehla vymena palivoveho filtru. Opet beze zmeny. tehdy auto ovsem cukalo jen v pripade stagnace plynoveho pedalu pri 2500 otacek za minutu. Postupne pote se zavada zhorsila az do teto faze kterou popisuji. Dale jsem provedl vymenu zapalovaci listy (original DELPHI) a rovnou znova vymenu svicek ze svicek brisk na vyrobcem predepsane znacky NGK. Auto vydrzelo cukat pak jen v pri stagnaci plynu a 2500 otacek asi 500 km, pote opetovne zase v rozsahu otacek 1800 - 3500. Po dalsich dedukcich a procitani internetu jsem presel k razantnejsimu reseni. Vycisteni skrtici klapky pomoci stiticiho prostredku a lihu zubnim kartackem, klapka byla vycistena vcetne servomotorku volnobehu (ten druhy nevim jak presne vytahnout tak jsem mu procitil tu dirku co k nemu vede) jinak cela klapka a teleso bylo vycisteno mnou ze bylo dekarbonizovane a vypadalo jak nove. Auto se zlepsilo sice lehce na tah,ale problem opet pretrvaval. Dalsi procitani internetu me primelo k dalsimu kroku. Vycistil jsem EGR ventil cisticem na brzdy (bohuzel je nerozebiratelny), vycistil jsem i ty dve diry co vedou do sani, egr chodi a toci se uplne krasne, to i pred vycistenim, nijak se nesekal. Egr jsem ale zaroven zaslepil pomoci plechu s povrchovou upravou, ktery se na tesneni bezne pouziva. Doslo ke zlepseni ze auto okamzite reagovalo pouze na plyn,ale ma zavada se zlepsila pouze opet jen na cukani pri 2500 otacek. po cca 100km se rozsvitila kontrolka cerpadla z bleskem a po vycteni pameti zavad zde byl napsan prave EGR + lambda sonda - bohata/chuda smes. tak tedy EGR nemuzu mit na motoru zaslepeny. Abych vyloucil chybu lambdy jsem egr nechal zaslepeny , smazal pamet zavad a odpojil lambda sondu. jel jsem auto projet cca 25 km, auto pouze v jednom miste zcukalo, jinak jelo zcela normalne. Pote jsem jeste jednou vycistil egr ventil, vyndal zaslepku, smazal pamet zavad, odpojil lambdu a jel se znova projet. tam uz se auto zaclo chovat hure, ne sice hrozne,ale zavada se vracela k puvodnejsimu stavu skubani 2500 otacek., pote jsem opetovne lambdu pripojil,smazal pamet zavad a auto bylo zase v puvodnim stavu. Auto zaclo jet jak melo, obcas se objevilo jak cuknuti u 2500 otacek tak i to lehke skubani pri stagnaci plynu. Do auta jsem tankoval a jeste jsem na benzince koupil za 200 korun jakesi aditivum tusim ze znacky STP na cisteni vstriků benzinovych motoru,lahvicka mela obsah 200 ml coz jse psane pridavat kazdych 4800 km na plnou nadrz (50-60 litru paliva) Auto vydrzelo s obcasnymi cuky cca 100 km.Zavada se mi opetovne vratilo do uplne puvodniho stavu ktery ted popisuji. Diagnostika je ovsem cista, kontrolky zadne nesviti, auto celkobve pri mnou uvedenych otackach 1800 - 3500 ma jakysi jakoby odpor jakoby me lehce neco pridrzovalo na lane zezadu. Cukani je stylu takove jakoby dopredu dozadu dopredu dozadu. z toho co jsem uz udelal na aute a co to udelalo muzu zcela presne definovat ze nezalezi na otackach motoru,ale dela to pri lechatni plynu-opru nohu a pedal a pouze lehoulinko pritlacim abych udrzel otacky pmotoru. Akcelerace,starty absolutne bezproblemu, volnobeh taktez. prosim nutne o radu co by to mohlo delat, jsem uz vazne bezradny a nevim uz co muze byt vadne Predem dekuji za odpovedi.
Jedna se o tyto dva problemy: 1) Skubnuti (cuknuti) pri pozvolne akcelarci ve 2500 otacek
2) Neustale cukani v rozmezi 1800 - 3500 otacek pri stagnaci plynoveho pedalu a to v poloze kdy plyn tzv jen lechtam-opru nohu o plynovy pedal a pouze lehoulicce prislapnu aby drzely otacky. Auto pri akceleraci jinak nic, starty jsou ok.
Co uz jsem na cvozidle provedl: Abych vyloucil zavadu kvuli etanolu a jednotce, odpojil jsem od vstriku jednotku, napojil jsem puvodni kabelaz a auto projezdil 3 nadrzemi plne benzinu. i pri jezdeni na benzin se nic nezmenilo. Probehla vymena svicek a vzduchoveho filtru. Opetovne zadna zmena. vzapeti asi dva tydny na to probehla vymena palivoveho filtru. Opet beze zmeny. tehdy auto ovsem cukalo jen v pripade stagnace plynoveho pedalu pri 2500 otacek za minutu. Postupne pote se zavada zhorsila az do teto faze kterou popisuji. Dale jsem provedl vymenu zapalovaci listy (original DELPHI) a rovnou znova vymenu svicek ze svicek brisk na vyrobcem predepsane znacky NGK. Auto vydrzelo cukat pak jen v pri stagnaci plynu a 2500 otacek asi 500 km, pote opetovne zase v rozsahu otacek 1800 - 3500. Po dalsich dedukcich a procitani internetu jsem presel k razantnejsimu reseni. Vycisteni skrtici klapky pomoci stiticiho prostredku a lihu zubnim kartackem, klapka byla vycistena vcetne servomotorku volnobehu (ten druhy nevim jak presne vytahnout tak jsem mu procitil tu dirku co k nemu vede) jinak cela klapka a teleso bylo vycisteno mnou ze bylo dekarbonizovane a vypadalo jak nove. Auto se zlepsilo sice lehce na tah,ale problem opet pretrvaval. Dalsi procitani internetu me primelo k dalsimu kroku. Vycistil jsem EGR ventil cisticem na brzdy (bohuzel je nerozebiratelny), vycistil jsem i ty dve diry co vedou do sani, egr chodi a toci se uplne krasne, to i pred vycistenim, nijak se nesekal. Egr jsem ale zaroven zaslepil pomoci plechu s povrchovou upravou, ktery se na tesneni bezne pouziva. Doslo ke zlepseni ze auto okamzite reagovalo pouze na plyn,ale ma zavada se zlepsila pouze opet jen na cukani pri 2500 otacek. po cca 100km se rozsvitila kontrolka cerpadla z bleskem a po vycteni pameti zavad zde byl napsan prave EGR + lambda sonda - bohata/chuda smes. tak tedy EGR nemuzu mit na motoru zaslepeny. Abych vyloucil chybu lambdy jsem egr nechal zaslepeny , smazal pamet zavad a odpojil lambda sondu. jel jsem auto projet cca 25 km, auto pouze v jednom miste zcukalo, jinak jelo zcela normalne. Pote jsem jeste jednou vycistil egr ventil, vyndal zaslepku, smazal pamet zavad, odpojil lambdu a jel se znova projet. tam uz se auto zaclo chovat hure, ne sice hrozne,ale zavada se vracela k puvodnejsimu stavu skubani 2500 otacek., pote jsem opetovne lambdu pripojil,smazal pamet zavad a auto bylo zase v puvodnim stavu. Auto zaclo jet jak melo, obcas se objevilo jak cuknuti u 2500 otacek tak i to lehke skubani pri stagnaci plynu. Do auta jsem tankoval a jeste jsem na benzince koupil za 200 korun jakesi aditivum tusim ze znacky STP na cisteni vstriků benzinovych motoru,lahvicka mela obsah 200 ml coz jse psane pridavat kazdych 4800 km na plnou nadrz (50-60 litru paliva) Auto vydrzelo s obcasnymi cuky cca 100 km.Zavada se mi opetovne vratilo do uplne puvodniho stavu ktery ted popisuji. Diagnostika je ovsem cista, kontrolky zadne nesviti, auto celkobve pri mnou uvedenych otackach 1800 - 3500 ma jakysi jakoby odpor jakoby me lehce neco pridrzovalo na lane zezadu. Cukani je stylu takove jakoby dopredu dozadu dopredu dozadu. z toho co jsem uz udelal na aute a co to udelalo muzu zcela presne definovat ze nezalezi na otackach motoru,ale dela to pri lechatni plynu-opru nohu a pedal a pouze lehoulinko pritlacim abych udrzel otacky pmotoru. Akcelerace,starty absolutne bezproblemu, volnobeh taktez. prosim nutne o radu co by to mohlo delat, jsem uz vazne bezradny a nevim uz co muze byt vadne Predem dekuji za odpovedi.