Stránka 1 z 1

Astra G /r.2008 Opakovaně svítí žlutá kontrolka emisí

Napsal: 15 črc 2016, 17:30
od Charley
Prosím o pomoc s "rozklíčováním" diagnostiky:
Asi již 3x se mi během měsíce rozsvítila žlutá kontrolka emisí - vždy při režimu pomalé jízdy bez plynu neb s min.plynem a to vždy následně po krátkém zastavení (na volnoběh, nebo stop+do 5min.start). Zhasla po 100 až 200km. Pak několik set km nesvítila. Motor stále běží bezvadně na plný výkon ve všech režimech, spotřeba stejná jak dříve. (Mám Z16XEP Twinport Ecotec - najeto 148000km (nové rozvody 146000, nové svíčky + vzduch.filtr+paliv.filtr 125000, nový zapal.modul 100000).
Diagnostika ukázala tyto chyby:

1. P0 300 – Nedokonalé spalování – náhodný válec/více válců
2. P0 300 – Nedokonalé spalování – jeden válec
3. P0 301 – Nedokonalé spalování – 1.válec
4. P0 302 – Nedokonalé spalování – 2.válec
5. P0 303 – Nedokonalé spalování – 3.válec
6. P0 304 – Nedokonalé spalování – 4.válec
Servis netuší..... NASMĚRUJE MNE NĚKDO, PLEASE ????? DĚKUJI MOC :wink:

Re: Astra G /r.2008 Opakovaně svítí žlutá kontrolka emisí

Napsal: 06 zář 2016, 08:25
od mira
Mám stejný problém na tom samém motoru.
Na německém webu jsem našel následující příspěvek:

Die Fehlercodes P0300 und P0301-304 beziehen sich definitiv auf einen Verbrennungsaussetzer. Das kann ein Zündproblem sein oder auch etwas anderes. Es muss garkein Zylinder vollständig ausfallen, sondern es reicht, wenn einer nur mit 80% mitläuft. Die Software ist so empfindlich, dass das erkannt wird und dann dieser Fehler gesetzt wird.
Das kann zB auch ein eingelaufenes Auslassventil sein, so dass das Ventilspiel zu gering ist. Bei 150.000 KM werden bei diesem Motor die Ventile eingestellt. Dafür müssen die Nockenwellen und der Zahnriemen raus, ist ne teure Angelegenheit. Prüfen und messen kann man das aber einfach so mit abgebautem Ventildeckel. Bei Gas-Autos ist das übrigens ein gängiges Problem mit diesem Fehlercode, weil da die Additive fehlen und die Verbrennung heißer abläuft.

Es besteht noch die Möglichkeit, dass die AGR-Kanäle im Saugrohr zugekokt sind. Das Steuergerät rechnet mit der AGR-Menge und spritzt entsprechend Kraftstoff ein. Wenn die Kanäle nun zu sind, dann stimmt das Gemisch auch nicht mehr und jeder Zylinder läuft ungleich mit. Das merkt man selbst beim Fahren nicht, sondern nur die Software. Aus diesem Grund kann man auch das AGR nicht einfach verschließen, denn das würde die Software nach einiger Zeit über das Gemisch merken. Das AGR setzt dabei keinen Fehlercode, des das arbeitet ja weiter vor sich hin.
Diese Kanäle ind im Saugrohrunterteil, also die Drosselklappe weg, das obere Saugrohr ausbauen und dann das untere mit den Einspritzventilen ausbauen. Dahinter sind die 5mm dünnen Kanäle.

Zu den Kerzen. Bei uns in der Werkstatt werden bei solchen Problemen immer die Originalen Kerzen und Zündmodul verwendet (natürlich verwenden wir sonst auch öfters Zubehör). Zubehör ist sicher teilweise genauso hochwertig (zumindestens einige Hersteller), aber wir als Werkstatt sind nunmal in der Haftung. Wenn solch ein Problemfall mit mehreren Reparaturversuchen, wie bei Dir, vor die Schiedstelle geht, dann können wir gleich einpacken und alles bezahlen, wenn wir keine Originalteile verbaut haben.

Ne zcela textu rozumím, ale stručně vyjádřeno jsou možné následující příčiny:
1. Malá vůle na výfukových ventilech.
2. Zapečený kanál k AGR ventilu (zaslepení ventilu nedoporučuje). Zde existuje jednoduchý test. Nastartovat a přes Opel - com otevřít AGR ventil. Pokud motor běží dál beze změny, je kanál zapečený (ucpaný).
3. Špatné svíčky. Mimo jiné opotřebenými svíčkami, špatnou vzdáleností elektrod vysvětluje i poruchu zapalovacího modulu.

Re: Astra G /r.2008 Opakovaně svítí žlutá kontrolka emisí

Napsal: 26 zář 2016, 20:28
od mira
Může mi někdo fundovaný vysvětlit následující příznaky?
Motor Z16XEP.
Měnil jsem zapalovací lištu - vadná na 3. válci. Po výměně za novou se mi začaly objevovat chyby zapalování P301 - 304 aniž jsem zaznamenal nějaké příznaky na chodu motoru.
Zaslepil jsem EGR ventil a nastala změna. Místo P 301-4 se objevuje chyba P170 - špatné složení směsi. Tomu bych rozuměl, je zaslepený EGR ventil. Čemu ale nerozumím je toto: při volnoběžných otáčkách jsem přes OP- com opakovaně otevřel EGR ventil a motor okamžitě zhasnul. Samotný ventil to způsobit nemohl, je zaslepený. Udělala to z nějakého důvodu řídící jednotka?

Re: Astra G /r.2008 Opakovaně svítí žlutá kontrolka emisí

Napsal: 08 říj 2016, 14:10
od Charley
Děkuji Vám Miro, za užitečné info. Problém s kontrolkou emisí zatím vyřešen ("klasicky") takto: (1) Motor jsem preventivně protáhl na dálnici - ca. 50km/stále 4-5500rpm, a zejména (2) opakovaně nakoupil Shell V-Power 95 - ca. 4 nádrže. Již po prvním natankování kontrolka zhasla. Od července ujeto 3300km a dosud OK. Dále beru N95, ale jen u velkých firem (např.ÖMV).
Pokud se za čas zase kontrolka rozsvítí, zkusím stejný postup. Selže-li znovu, pak určitě (dle rad z německého webu) nechám dát nové svíčky a zkontrolovat vůli ventilů, plus zkontrolovat AGR. Znovu díky :wink: