Stránka 1 z 1
ZAFIRA a 2000,1,6 16V 74KW
Napsal: 19 led 2016, 16:48
od dajcek
Zdravím,dočetl jsem se tady nějakých rad a jelikož jsem měl auto 2x u automechanika(dvou rúzných) a prostě neví čím to je,obracím se na vás.
Závada: při plynulé jízdě auto škube,když se snažíte udržet rychlost"50" nebo i vyšší ,prostě škube,ale při přidávání plynu jede fajn.Teďka v těch mrazech jede docela slušně než se kapku zahřeje pak je to to samé.Startuje v pohodě za tepla i studena.
Zafira byla na diagnostice a objevila se pouze lambda :vyfuk bohaty či chudý. Mechanik rozebral poměřil a konstatoval,že je sice bohatší,ale dobrá. Vyměněno:palivový filtr,zapalovací lišta,svíčky.EGR vytažen vyčištěn proměřen-dobrý.
Mě samému přijde jako by to šlo od zadu než od motoru,jakoby se občas ucpal výfuk,ale sám jsem naprostý lajk a čerstvý řidič, tudíž můj názor je irelevantní.
Už nevím co s tím. Nechci si dělat ostudu s prodáváním takového auta a navíc by mi kupujícího bylo líto.Do doby než to začalo dělat jsem byl absolutně spokojený.Chtěl bych ho opravit...PORADÍTE NĚKDO PROSÍM?
Re: ZAFIRA a 2000,1,6 16V 74KW
Napsal: 19 led 2016, 19:39
od jerry mouse
Koľko to ma nalietano kilometrov, aka je značka tej zap.lišty, Egr určite ok? Bolo to auto u opel servismanov alebo u multi-uni majstrov?
Re: ZAFIRA a 2000,1,6 16V 74KW
Napsal: 19 led 2016, 20:13
od luigy87
Jestli Ti pomůže, tak mi něco podobného dělalo u studeného motoru. Mám auto na plyn. Vždy na benzin za studena. Při stabilním plynu a rychlosti mi auto poškubávalo. Měl jsem tam levný benzin. Měl jsem podezření na zalepené střiky.
Tak jsem koupil u OMW ten nejdrahší benzín a dál tam VIF. Pojezdil pár desítek kilometrů na benzin a od té doby klid. A raději dávám do benzinu VIF.
Minulý rok mi auto poškubávalo v pravidelných intervalech. Při stabilní rychlosti. Auto jelo chvilku pak chvilku škubalo, rozsvítila se kontrolka, Pak jelo normálně a kontrolka zhasla a pořád dokola.
Byla tam chyba lamba senzoru (byla pomalá). Sice hodnoty ukazovala. Ale když jsem si vyjel hodnoty z OPComu od lamda sondy do grafu, tak místo toho aby cyklus sinusojdy byl cca 200ms, tak byla 2vteřiny.
Re: ZAFIRA a 2000,1,6 16V 74KW
Napsal: 20 led 2016, 13:50
od dajcek
Auto ma 225000 km,bylo u mechaniku ne Opel,tak mi řekli,egr ok,klapka ok,lambda ok,a ta lista je Dolphi tuším
Re: ZAFIRA a 2000,1,6 16V 74KW
Napsal: 20 led 2016, 17:01
od kratales
Úplně přesně to co popisuješ mi dělala lambda. Koupil jsem od Bosche a od té doby mám klid.
Re: ZAFIRA a 2000,1,6 16V 74KW
Napsal: 21 led 2016, 17:18
od dajcek
mam taky podezreni ze to jde od vyfuku ale byla zmerenaa ze je smes bohatsi ale ze pry to je dobre
Re: ZAFIRA a 2000,1,6 16V 74KW
Napsal: 25 led 2016, 13:50
od dajcek
vymennim lambdu sam? kde ji najdu?a musim auto zvednout? dik
Re: ZAFIRA a 2000,1,6 16V 74KW
Napsal: 25 led 2016, 14:22
od neaom
Toreticky ju vymenis ale rataj s tym, ze bude zapecena a riadne. U mna to skoncilo tak, ze som radsej namontoval druhe zvody, do nich novu lambdu a tu staru lambdu som zo zvodov vytlkal kladivom vo zveraku.
Auto kvoli tomu dvihat nemusis, lambdu mas vpredu este pred motorom. Idu od nej 4 kable. Ked sa postavis pred auto, tak by mala z potrubia trcat vpravo. Moze byt, ze mas na zvodoch hlinikovy tepelny kryt, ale mala by zpod neho trcat.
Re: ZAFIRA a 2000,1,6 16V 74KW
Napsal: 25 led 2016, 14:27
od luigy87
Záleží jak ji ta máš hodně přípálenou ke svodu. U 1.6 by si ji měla být hned jak končí svody. Taky jsem chtěl ušetřit, ale nepodařilo se mi to. Stříkal jsem olej, odrezovač, nechal vychladnout motor, tůroval motor a nic. Když jsem to dal do servisu, tak ji zkoušeli dostat autogenem, při demotáži se jim rozpadla, tak ji nemohli ani pořádně chytit. Tím se poškodil závit na svodech, který museli udělat nový.
Dá se tam dostat od kapoty, ale ze spodu je lepší přístup.
Re: ZAFIRA a 2000,1,6 16V 74KW
Napsal: 25 led 2016, 16:11
od Vectra11
Pokud nevíš kde lambda je, tak se do toho raději nepouštěj ani kdybys ji našel.