Stránka 1 z 1

Oktanové číslo 100 vs 95

Napsal: 13 led 2016, 18:28
od czthomas
Zdravím Vás,
jelikož si své Astry hýčkám tak do ni tankuji pouze prémiové palivo MaxxMotion a sem tam Natural 95 od Benziny, Ovšem co by mě zajímalo, když mám v technickém průkazu napsán Natural 95 jestli motoru nějak vadí, když by jsem tankoval MaxxMotion 100? Důvod proč o tom přemýšlím, je ten, že OMV ve městě vede pouze Maxxmation 100 v ceně 29.10Kč/l (Maxxmation 95 nemají) a MaxxMation 95 má jedině OMV na dálnici v ceně 33.00Kč/l což je znatelný rozdíl. Čili by mě zajímalo jestli by motoru nějak nevadilo oktanové číslo 100.

Nadále často slýchám, že tankovat do benzínových motorů prémiové paliva nejsou potřeba tankovat pravidelně, ale že stačí je natankovat cca 1x za půl roku. Co je na tom pravdy? Na oficiálních stránkách se zmiňují, že aby prémiové palivo mělo správný účinek je potřeba ho tankovat pravidelně. Co je tedy na tom pravdy?

Re: Oktanové číslo 100 vs 95

Napsal: 13 led 2016, 19:43
od kratales
Občas jsem vzal N98 nebo N100. Nyní už 3 roky kombinace Benzina + VIF a maximální spokojenost. Projevilo se to zejména ve snížení spotřeby a snížení hluku motoru. Rapidně mi však klesla spotřeba při "dynamičtější" jízdě po dálnici. Dle velkého testu Světa motorů VIF zlepšuje všechny parametry benzínu a přitom žádnou nezhoršuje. Z obyčejného benzínu tedy dělá benzin prémiový. Naopak u "prémiových" benzinů testy moc slavné nejsou.

Re: Oktanové číslo 100 vs 95

Napsal: 13 led 2016, 21:33
od czthomas
Super, dám tedy na Tvoji radu a budu tankovat N95 a k tomu budu přidám Aditiva VIF. Jen se pro jistotu zeptám na to ředění jelikož já a matematika to není moc fajn. :D když se to má ředit 1:1000 tak tzn: 1l = 1ml aditiva?

Nebo je to prostě tak, že když moje nádrž má 52l tak vždy když tankuji tam mám nalít 52ml? Vždy tankuji do plné nádrže a začínám tankovat když klesnu pod čtvrtku nádrže.

Re: Oktanové číslo 100 vs 95

Napsal: 13 led 2016, 23:51
od MAX - CZ
co se týká oktanů, tak benzín s vyšším oktanovým číslem určitě neublíží, ale také ničemu nepomůže. pokud nedojde k úpravě řídící jednotky, tak se nijak potenciál více oktanů v benzínu neprojeví.
100 oktanový benzín má tu výhodu, že do něj nepřidávají biosložku, takže třeba když zazimuji motrku s plnou nádrží, tak na jaře bez problému nastartuju. Neodseparuje se biosložka, která by přes zimu zalepila vstřiky.
Takže více oktanů neuškodí, ale ani nijak nepomůže.
druhá otázka jsou aditiva. Do nafty i do benzínu používám aditivum. Aditivum by mělo zlepšovat vlastnosti paliv. Zejména čistící vlaatnosti. U nafty také zvýšení mazivosti, snížení pěnění a zlepšení tekutosti při nízkých teplotách.
Z osobní zkušenosti dlouhodobého používání doporučuji. aditivum si přimíchávám sám, mám jistotu že tam opravdu je a navíc to vyjde podstatně levněji. v přepočtu na litr to dělá nějakých 0,40 Kč. U benzínky to je minimálně 1,50 Kč i více na litr. Navíc na benzínce nikdy není jistota kolik aditiva je v tankovaném palivu. Většinou si to pumpaři míchají sami, navíc ne u každé pumpy je dostatečný odběr a nikdy nevíte, jak dlouho tam to palivo je uskladněné.
Poměr je napsaný na obale. Správně by se to mělo rozmíchat třeba v kanystru s palivem dát do nádrže a dotankovat. Jinak stačí prostě před tankováním aby se o promíchalo, to je podmínka. Třeba u VIFu je v uzávěru 20ml odměrka, tzn na 20 litrů paliva. 1:1000 je minimální poměr, teď v zimě dávám toho aditiva trochu víc, zhruba odměrku na 15 litrů.

Re: Oktanové číslo 100 vs 95

Napsal: 14 led 2016, 00:29
od czthomas
Velice Vám děkuji za názory a celkem se mi ty aditiva zamlouvají. Čili kašlu na nějaký MaxxMotion 95 či sto a budu brát čistě N95 a přidávat aditiva od VIF což jak je zmíněno vyjde levněji. U nás na OMV rozdíl 6Kč/l což je znatelný rozdíl a v případě mé peněženky použití aditiv byla velká úleva. Doufám, že i Astra pojede jak má a časem se i sníží spotřeba. ;)

Re: Oktanové číslo 100 vs 95

Napsal: 14 led 2016, 08:14
od MAX - CZ
Žádný závratný snížení spotřeby nečekej. O tom to není. To snížení je řádově v jednotkách procent, tzn. 0,1 max. 0,2 l/100km. To je jen mýtus, ty v podstatě žádné snížení spotře by nepoznáš v běžném provozu. Zákon zachování energie platí vždy a všude. Ani jakékoliv "zázračné" aditivum ti nepomůže, leda že by si auto tlačil :-D
Ani nečekej že z nějakého opravdu nekvalitního paliva ti přimíchání aditiva udělá prémiové nebo racingové palivo. O tom jsem se už taky přesvědčil. Základem je tankování běžného, ale kvalitního paliva.
Jde hlavně o ochranu motoru, udržení v čistém stavu, snížení namáhání a opotřebení apod. To poznáš dlouhodobě, že se ti motor odvděčí vyšší spolehlivostí a výdrží 8)

Re: Oktanové číslo 100 vs 95

Napsal: 14 led 2016, 09:26
od kratales
Pro mě je jedinný relevantní zdroj je velký test ze světa motorů a hromada dalších testů. Nemohu potvrdit, o kolik mi slezla spotřeba vlivem VIFu, protože jsem vyjel cca. 2 nádrže s VIFem + vyměnil vzduchový filtr a dal nové svíčky a tím vším jsem se dostal dolů o 1l/100km. Předtím jsem měl FoFo a tam mi používání VIFu dost pomohlo a auto se začalo po pár vyjetých nádržích chovat o dost kultivovaněji a spotřeba mi také šla trochu dolů (zejména při městském provozu), ale to auto mělo dle Cebie minimálně 300k najeto, bylo několikrát zbořeno, z toho jednou totálka a já ho koupil jako nebourané se 135k najeto, takže tomu by pomohlo všechno :D

Jinak doporučuji stáhnout ten test benzínů ze světa motorů, kde uvádějí, že při přidání VIFu byl průměrný benzín na úrovni premiového benzínu a o dost předčil i Maxx Motion.

Jinak já dávkuji +-, mezi 1-2ml na 1 litr, podle toho jak se strefím :D

//Hodil jsem na ulozto ten test:

Kód: Vybrat vše

http://ulozto.cz/xi29NeQ6/test-benzinu-n95-pdf
Viz.:

Kód: Vybrat vše

Na aditiva do paliv neexistuje žádná norma a málokdy zaznamenáváme, že by fungovala. Výrobek značky VIF je výjimkou - vylepšil mazivost standardního benzinu od stanice EuroOIL na úroveň nejlepších paliv v testu a nezhoršil žádný jiný parametr. Dávkovali jsme dle doporučení výrobce 1ml na 1l. Aditivace jednoho litru pak vyjde zhruba na 50 haléřů.
Kdysi jsem někde viděl i porovnání dvou stejných aut se stejnou motorizací a stejným nájezdem (šlo o nějaká služební auta) a do jednoho byl přidáván VIF a do druhého ne. Při rozebrání motoru bylo auto s VIFem krásně čisté a naopak druhé bylo plné úsad. Pak je logické, že to musí mít nějaký účinek na životnost motoru a o něco málo nižší spotřebu.

Re: Oktanové číslo 100 vs 95

Napsal: 14 led 2016, 12:15
od czthomas
Děkuji za odpovědi. Je jasné, že když budu tankovat levná, nekvalitní paliva že tak i tak se motor bude ničit i přes aditiva. Tankuji výhradně a pouze ve značkových čerpacích stanicích a to OMV a Benzina.

Také děkuji za článek že světa motoru, od příštího tankování přidávám aditiva VIF a budu tankovat N95.

Re: Oktanové číslo 100 vs 95

Napsal: 14 led 2016, 13:59
od Astra - R@SAG
Táké tankuji N95 a už řadu let používám VIF, naprostá spokojenost. Dokonce bych řekl, že na Astře G 1.4 16v Twinport ten tozdíl nebyl až tak znát N-95 + VIF, jak momentálně na nové generaci motoru 1.4 Turbo benzín v Astře J, tam to je bych ještě znatelnější. 2 nádrže jsem nedal VIF a Astra J a EURO5 to hned nanzamená a tak VIF určitě ano a i ušetříš, protože 500ml VIF stojí od 190 - 225kč a dává se 20ml na 20litrů benzínu.

Re: Oktanové číslo 100 vs 95

Napsal: 14 led 2016, 17:14
od 22 ToMik
dneska jsem koupil VIF do benzínu, 500ml za 180,- - vzal jsem dvě plechovky a budu to už používat, slyším na to jen chválu, tak i kdyby to ničemu nepomohlo, aspoň pro ten pocit za těch "pár" peněz... ale věřím tomu, že to alespoň vyčistí bordel a za čas se ukáže... naleju to na jaře i do motorky... jinak ale ohledně kvality paliva nevím, bral jsem kdysi jen u "velkých" pump u "velkých" silnic a stálo mě to celkem tři benzínový čerpadla (denny potvrdí), od té doby beru tam, kudy právě jedeme (když to není JZD pumpa - ale u JZD naši berou 8let do Citroen Evasion a pak občas i u Ona a to auto 120 000km bez problému)... ale tomu Vifu věřím

Re: Oktanové číslo 100 vs 95

Napsal: 14 led 2016, 17:26
od czthomas
Bohužel s tou kvalitou PHM je to u nás dost špatné a snažím se tankovat pouze u jedné čerpací stanice... Velice špatné zkušenosti mám s levným benzínem od Alberta. Po dvou natankovaných nádrží se spotřeba vzrostla o necelých 2l/100km a to má ocenění SGS. Poté, co jsem to zjistil jsem začal tankovat Maxxmotion 95 od OMV a spotřeba se vrátila do normálu. Otázka je, jestli to byla náhoda a nebo ne, jelikož jsem jezdil vždy stejně a zhorší se to až na tankování dvou nádrží od Alberta. Od té doby pouze značkové čerpací stanice.

Nyní, po výše doporučení budu tankovat natural 95 a ručně to míchat s aditivi jak bylo doporučeno.
1. Ušetřím, jelikož zejména omv má na prémiová paliva vysokou marži.
2. Mám na 100% jistotu že je tam to aditivum je a nikdo mě neokrádá.

Re: Oktanové číslo 100 vs 95

Napsal: 14 led 2016, 17:32
od kratales
Zkrátka to nechce od VIFu očekávat nějaké magické účinky, ale minimálně výborně kompenzuje nekvalitu PHM, která u nás je.