Stránka 1 z 1

Z16XEP - zhasinani motoru, chuda palivova zmes

Napsal: 26 říj 2015, 13:30
od husky
Ahojte, potreboval by som poradiť s problémom.
Zozačiatku bol problém s miernym trhaním motora pri stálych otáčkach cca 2000 a občas to pri neutrály zhaslo úplne. Teraz je problém už hneď po naštartovaní, kedy motor hneď zhasne, no po rozbehnutí sa po výraznejšom cuknutí spamätá, otáčky na neutrály sa zvýšia na cca 1200 a auto sa správa relatívne normálne, teda keď má svoj deň tak ani necuká, výkon motora je OK a pri zohriatom motore klesnú otáčky cca na 800.

Pri diagnostike sa už vystriedali rôzne chyby (samozrejme svieti kontrolka motora), cez EGR, zapaľovanie - výpadky, zapaľovanie valca 4 - výpadky...a samozrejme máva obdobie, kedy nevypisuje nič.
Online diagnostika však píše chybu chudej zmesi. Katalyzátor je už rozsypaný, tak že obe lambdy dávajú približne rovnaké hodnoty, od začiatku, čo som to auto kúpil(malo cca 140K, teraz má vyše 220K), má zvýšenú spotrebu oleja, teda 1l na 1000km a svietiacej kontroly motora ma nezbavili v žiadnom servise.

Už boli vymenené lambdy, vyčistená škrtiaca klapka, vymenený detonačný senzor, zapaľovacia lišta, vyčistený EGR ventil, vymenené sviečky, palivový filter...a stále rovnaké príznaky.

Napadá vás v čom by mohol byť problém? Môže byť problém s ECU?

Astra G, Z16XEP, 2005

Re: Z16XEP - zhasinani motoru, chuda palivova zmes

Napsal: 26 říj 2015, 14:13
od jerry mouse
Akou diagnostikou si meral? Maš možnosť si niekde v tvojom okoli požičať RJ z imobilizerom a čipom na vyskušanie, doplň si do podpisu miesto bydliska! Vysypany kat vie robiť tiež problemy, ktorý je kaput ten prvy alebo druhy, u prveho by to nemalo robiť rošadu horšie je ked je druhy kaput, vtedy pomôže oddialiť druhu sondu nadstavcom aby nebola v priamom zasahu zvyšenej teploty!

Re: Z16XEP - zhasinani motoru, chuda palivova zmes

Napsal: 06 lis 2015, 19:37
od jp1
podobný problém u mě vyřešilo vyčištění sacího potrubí, hlavně kanálků od egr ventilu a vyměna řídící jednotky :-(