Stránka 1 z 2

Z18XE studeny start - kolisavy volnobeh

Napsal: 20 čer 2015, 15:10
od henry_sk
Zdravím,
mám problem s voľnobežnými otáčkami motora Z18XE 92kW bex EGR.

Keď ho za studena naštartujem tak otáčky rôzne lietajú. Najprv vyletia na 1300, za chvilku padnú na 500, ale kym chcípne ich vytiahne aj na 1500. Toto lietanie trva počas celého sytiča - cca od 30sekúnd po 1 minútu, podla teploty vzduchu. Potom klesnú na cca 800 a držia ako pribité.

Štartovanie teplého motora je OK. Evidentne ide iba o štart studeného motora. Robí to aj pri 30 stupnovom vedre.

Ďalej, ak sa chcem pohnúť počas toho lietania, po stlačení plynového pedálu akoby ho išlo zadusiť a klesnú otáčky takmer k zdochnutiu motora. Musím počkať na tých 800 - až akoby po vypnutí sytiča sa autom pohnem.

Inak štartuje na brnk. Bola daná dole a vyčistená elektronická klapka sania, nebola až tak špinavá. Iba bola zapchatá tá najtenšia dierka - prepchatá ihlou. Všetky hadice na klapke držia. Menený filter sania a sviečky. Nič z toho nepomohlo.

Chyby RJ nehlási žiadne. Snažil som sa stiahnuť Live Data cez OPCOM, ale na nič zvláštne som neprišiel. Čidlá teploty hlásili normálne hodnoty. Ostatné neviem posúdiť - na nete som nenašiel popis ako tie hodnoty interpretovať.

Ďakujem za pomoc.

Re: Z18XE studeny start - kolisavy volnobeh

Napsal: 20 čer 2015, 16:53
od Vectra11
Ukaž ty data

Re: Z18XE studeny start - kolisavy volnobeh

Napsal: 21 čer 2015, 09:02
od Alzafir
Tohle umí i slabá váha vzduchu, zkus se s někým domluvit a vyměnit. Na zkoušku. Anebo pošli data.

Re: Z18XE studeny start - kolisavy volnobeh

Napsal: 19 srp 2015, 12:47
od Shrek
Koukám, že to bude asi častá závada, mám to samé, po čase mi vyskočily P0170, P0110 a P0100. Vymažu je, závady zmizí, kontrolka zhasne. Nastartuju, zase to chvíli kolísá, ujedu třeba 50km a nic. Pak se zničehonic rozsvítí kontrolka a zase jsou tam závady. Motor jede, táhne, vše v pohodě.
Nenašel by se někdo, kdo by byl ochotný půjčit váhu vzduchu na vyzkoušení, prosím?

Re: Z18XE studeny start - kolisavy volnobeh

Napsal: 19 srp 2015, 14:20
od HerryCZ
Zdar kolisani a chcipani po startu u Z18XE jsem taky resil a byla to vaha vzduchu. Nektery z tech zminovanych kodu ( P0170, P0110 a P0100) mi tusim udelala ECU.

Re: Z18XE studeny start - kolisavy volnobeh

Napsal: 19 srp 2015, 14:24
od Shrek
ECU bych raději řešil až jako poslední možnost. Když nastartuju, nechám ty otáčky cca minutu ustálit a odpojím váhu, tak se vůbec nic neděje a šlape to furt stejně. :-)

Re: Z18XE studeny start - kolisavy volnobeh

Napsal: 19 srp 2015, 15:30
od Alzafir
U těchto jednotek odcházelo napájení 12V na váhu. Ověř si, jestli tam máš 12V, případně i 5V a kostru ( bohužel teď nemám schema). Poslední drát je výstup z váhy pro ECU.
Jestli to budeš mít, je to váhou.

Re: Z18XE studeny start - kolisavy volnobeh

Napsal: 19 srp 2015, 17:12
od Shrek
Díky moc, Aleši, za radu. Sice jsem od fochu, ale co se elektriky týče, maximálně tak vyměnit žárovku. Pak to nechávám našemu dráteníkovi, který je zrovna na dovolený. Proto jsem velmi šťastný za Tvou radu. Ještě jednou díky. 8)

Re: Z18XE studeny start - kolisavy volnobeh

Napsal: 19 srp 2015, 21:25
od harvej
Stejný motor i rok výroby a ten,samy problém výměna váhy a motor jede jako drak. :)

Re: Z18XE studeny start - kolisavy volnobeh

Napsal: 19 srp 2015, 21:44
od Shrek
Zítra v práci poměřim, objednaná nová VDO Siemens váha, tak se uvidí. :-D

Edit: Místo Siemens poslali Magnetti Marelli, tak snad zítra. na štekru naměřeno (při motoru v běhu) 14V a 4,91V. Takže předpokládám, že to by mělo být v cajku...

Re: Z18XE studeny start - kolisavy volnobeh

Napsal: 08 říj 2015, 23:28
od henry_sk
Ospravedlňujem sa, nemal som zapnuté sledovanie témy a myslel som, že mi nikto neodpovedal.
Problém zostáva aj po výmene sviečok.

Pripájam Livedata a prosím o analýzu... Ďakujem.

Re: Z18XE studeny start - kolisavy volnobeh

Napsal: 10 říj 2015, 09:49
od henry_sk
Kym mi niekto kukne tie livedata, dam sem moje postrehy:

Vsetko pocas COLD START, teploty 10-14 °C Intake a Coolant:

O2 - Lambdy som vylucil, v OPEN LOOP nevplyvaju na zmes - dokazane odpojenim prvej, bez zlepsenia
MAF - vylucil by som, kedze pri odpojenej vahe sa priebeh nezlepsil
Skrtiaca klapka - cista, pri odpojenom sacom potrubi vizualne a hmatom plynule reguluje bez zadrhavania, pri praci vydava bzucanie a jemne sa chveje
Snimac teploty - bol nedavno meneny spolu s termostatom, ukazuje spravne, totozne s teplomerom v MAF, vyskusany start s jeho odpojenim bez zlepsenia
Sviecky - nove, bez zmeny oproti starym
Zapalovacia lista - pri vymene sviecok vizualne skontrolovana, gumy su pruzne a ciste, pocas startu ale z vyfuku fest citit nespaleny benzin

takze mam stale podozrenie na zapalovaci system, len v livedata nevidim polozku Missfire

Po cca 1 minute po starte ale stale plati, ze jazda je OK, vykon bez vynechavania, negeneruje chyby.

Re: Z18XE studeny start - kolisavy volnobeh

Napsal: 10 říj 2015, 11:26
od Vectra11
OpCom už nějakou dobu nepoužívám, nevím jestli tam není položka "vymazat autoadaptace", tím bys hned věděl zda je to způsobeno ovlivněním řj špatnou směsí nebo ne.

Re: Z18XE studeny start - kolisavy volnobeh

Napsal: 10 říj 2015, 13:02
od henry_sk
nasiel som navod na

Performing the Throttle Body Adaptation
- Choose the engine
- Click on the [Special function] button.
- Click on the [Reset learned values] button.
- Click on the [Start] button.

vseobecne mam problem najst komplexny navod na opcom... aj s vysvetlenim a interpretaciou livedata

Re: Z18XE studeny start - kolisavy volnobeh

Napsal: 10 říj 2015, 19:48
od HerryCZ
henry_sk píše:Kym mi niekto kukne tie livedata, dam sem moje postrehy:

Vsetko pocas COLD START, teploty 10-14 °C Intake a Coolant:

O2 - Lambdy som vylucil, v OPEN LOOP nevplyvaju na zmes - dokazane odpojenim prvej, bez zlepsenia
MAF - vylucil by som, kedze pri odpojenej vahe sa priebeh nezlepsil
Skrtiaca klapka - cista, pri odpojenom sacom potrubi vizualne a hmatom plynule reguluje bez zadrhavania, pri praci vydava bzucanie a jemne sa chveje
Snimac teploty - bol nedavno meneny spolu s termostatom, ukazuje spravne, totozne s teplomerom v MAF, vyskusany start s jeho odpojenim bez zlepsenia
Sviecky - nove, bez zmeny oproti starym
Zapalovacia lista - pri vymene sviecok vizualne skontrolovana, gumy su pruzne a ciste, pocas startu ale z vyfuku fest citit nespaleny benzin

takze mam stale podozrenie na zapalovaci system, len v livedata nevidim polozku Missfire

Po cca 1 minute po starte ale stale plati, ze jazda je OK, vykon bez vynechavania, negeneruje chyby.
Hoi,

popisu ti presne, jak se chovalo moje auto. Kdyz teplota klesla pod 15°C tak cca 40 sekund po startu jsem mel nerovny volnobeh, a auto nemelo vykon, dokonce chcipalo. Po tech cca 40 sekundach zvedl motor otacky o cca 200 nahoru a zpet a od te doby motor fungoval bez problemu. Nasledny start jiz bez vad. Samozrejme do uplneho vychladnuti motoru. Zkusil jsem si pujcit druhou vahu vzduchu a najednou problem byl pryc. Clen, od ktereho jsi si vahu pujcoval, tak rikal, ze mu auto skace jako koza a to po celou dobu (teplota motoru nemela vliv). Nicmene pokud touto cestou vulucujes vse, tak by na vine mohla byt RJ motoru. Zkus pohybat tema dvema konektorama co do ni vedou.