Stránka 1 z 1

Správný tlak klimatizace

Napsal: 08 pro 2014, 14:53
od stejsky89
Zdravím,

dokázal by někdo říct, jaký je správný pracovní tlak klimatizace u motoru 1,6 16V, X16XEL, r. 1999. Op-com mi hodil tato data z jednotky chlazení. Tlak je dle mne nízký. Klima mi nefunguje, hlásí mi to poruchu 00057 - A/C Cutoff Request a P1530 A/C Request Line Voltage Low.

Díky.

Re: Správný tlak klimatizace

Napsal: 08 pro 2014, 15:29
od denny
Máš to nějaké prázdné.2bary jsou málo.Naplněná má asi tak 6,5.

Re: Správný tlak klimatizace

Napsal: 08 pro 2014, 18:11
od jerry mouse
Chladič klimy ten čo je vpredu je ešte origo, alebo si ho už menil?

Re: Správný tlak klimatizace

Napsal: 08 pro 2014, 18:55
od stejsky89
Chladič byl měněný 2,5 roku zpět. Spolu s ním proběhlo tlakování + plnění. Doteď nebyl problém. Je 2,5 roku normální doba k tomu, aby mohl zmizet tlak? Kontroloval jsem pojistky pod volantem - OK, v motorovým prostoru - OK (žádný náznaky spálení nebo koroze). Cívka na kompresoru byla měněná též 2,5 roku zpět - zkoušel jsem ji teď externě připojit na 12V a spíná.

Mám tedy nechat doplnit klimu a doufat, že to bude tímto?

Díky.

Re: Správný tlak klimatizace

Napsal: 08 pro 2014, 19:54
od denny
Prázdnou klimatizaci bys měl asi nechat doplnit,protože bez náplnê nepojede.

Re: Správný tlak klimatizace

Napsal: 08 pro 2014, 20:58
od stejsky89
Tak to samozřejmě. Jen jestli to je možný během 2,5 roku takovej únik.

Re: Správný tlak klimatizace

Napsal: 08 pro 2014, 21:22
od denny
Klimatizaci bys měl servisovat každý rok.Únik 15% chladiva nemusí znamenat nic,ale to,jak to uteklo tobě není zcela standartní a někde je chyba.Proto si do oběhu dávám fluorescent a klientům řeknu,kde to utíká.Jsou to sice nepříjemné zprávy ,ale aspoň jim neříkám "hmmmm,někde vám to uteklo".

Re: Správný tlak klimatizace

Napsal: 19 led 2015, 18:23
od Screwface
Zdravim,měl by sis to nechat z vakuovat natlačit dusikem aspon na 15bar a propěnit zakladni spoje ventily a tesneni u kompresoru, to jsou nejčastější místa uniku,pokud nic nenajdeš tak natlačit zakladni napln R134 a přidat barvivo,ono se to začas někde ukaže.U starších aut jsou spoje vyklepane to je normální.pracovni tlak je na saní kolem 2bar a na vytlaku 10-15 bar.podle teplot. ve velkém horku i jen 1 na saní a až 25 na vytlaku