Stránka 1 z 1

Špatné startování při zahřatém motoru

Napsal: 09 říj 2014, 09:23
od maxtons
Zdravím, něco jsem si tady na fóru už přečetl, ale přesto bych rád znal vaše názory k mému problému.Předem se omlouvám, je to trošku kompelxnější problém, proto ho tu rozepíšu aby jste znaly všechny návaznosti spojené se současnou závadou.
Již 4 rokem jezdím v 1,6 16V a až do loňska vyjma klasických mechaníckých závad jsem s autem neměl vážnější problémy. Rok předtím mi sice odešla hrazda zapalování, ale po výměně auto jezdilo. Loni začalo auto chcípat za jízdy, až při jedné cestě když to zdechlo jsem motor už nenatočil.Od té doby mám pocit že se jedná o nekonečný problém. Protože mi to zdechlo kousek od rodičů manželky, nechal jsem se odtáhnout tam, abych nemusel tahat auto 50 km do mého bydliště. Nechal jsem si doporučit místní servis, což byla 1.chyba. Po 14 denním bádání, přišli s tím že auto nejede, protože odešel KAT.Jejich doměnku obhajovali tím že se hodně přehřívá a svíčky jsou po chvilce špinavé. Já jako laik jsem neměl důvod tomu nevěřit. Takže vykopali Kat, něco zrobili s lambda sondou a auto se rozjelo. Tvrdili že potom stačí pouze vyměnit tu lambdu, která byla taky vadná. Ale auto nemělo tah, začlo se cukat.Druhou chybou bylo že jsem se nechal zlákat vidinou levnější ceny do servisu známého mého otce, který dle mého názoru to auto rozdupal ještě více. Po 3 týdnech a vypláclých cca 20.000,- za opravu (výměna řídíci jednotky, úprava hlavy, výměna svíček, lambda sondy, vyčištění ventilů, nějakého těsnění...) jsem předpokládal že auto je v pořádku.Po 14 denním ježdění a úklidu vadných dilů (vyhození do sběrny) se problém objevil znova, za jízdy v 100 Km rychlosti zničeho nic zase zhasl motor, nicméně bez problému jsem znovu nastartoval. Cestu jsem odjel, ale auto pro změnu začlo cukat. Okamžitě jsem tedy auto v servise reklamoval, nevím co přesně tam udělali, ale po cestě ze servisu auto opět zdechlo. Následně byl problém se startem, že to nechtělo za studena startovat. Opět tedy reklamace a výměna v rámci reklamace škrtící klapky. Samozřejmě díly jako řídící jednotka, nebo škrtící klapka nebyly funglovky. Od té doby (cca 11/2013) auto jezdilo, semtam to cukalo sice stále, ale už jsem s tím člověkem neměl sílu cokoliv řešit. Letos v létě jsem zjistil že mi nejede klimatizace (protože opravy probíhaly na podzim, klímu jsem už nepoužíval). Zajel jsem již do servisu kde jsem jezdil předtím doplnit klímu a zjistilo se že náplň tam je, ale nesepne motorek. Po bádání servisáka a vysvětlení co vše na tom autě už bylo provedeno, rozhodl se přezkoumat řídící jednotku. Jak se zjistilo, v tom předchozím servise mi do auta narvali řídící jednotku z Vectry. Nakonec jsem se se servisákem domluvil a abych neplatil znova za něco co jsem už jednou zaplatil, znova jsem reklamoval auto u předchozího servisu. Ač byla závada od začátku jasná a výměna snadná - vyměnit kus za kus, auto jsem neviděl 4 týdny. Ten servisák to měl totiž někde z vrakáče, na vrakáči ten typ zrovna neměli, ale tvrdili že to nějak opraví. Z toho vrakáče to dali ještě nějakému týpkovi který ty jednotky údajně nějak opravuje a oprava se táhla.Totálně nasraný jsem si vymanil vracení peněz, vyzvednutí auta a výměnu jsem si zajistil sám. Ještě před výměnou ale auto přestalo cukat, nicméně objevil se další problém, při zahřatém motoru auto nestartuje, aniž bych tomu nepomohl přidáním plynu. Za studena - tzn. třeba ráno auto chytne téměř hnedka, bez plynu. Ani výměna řídící jednotky za správnou nepomohla. Na tam ten servis jsem už neměl nervy, dal jsem to tedy do toho ověřeného, ale na nic nepřišli. Zkoušeli vyměnit svíčky, vyměnili altík, protože vykazoval menší napětí než by měl, znova zkusili škrtící klapku i řídící jednotku, teplotní čidla, lambda sondu a stále se děje to samé. jako poctivý servis mi samozřejmě vyjma toho altíku nic nenaúčtovali, protože na závadu nepřišli. Do toho jsem si už předtím všiml že mi nějak ubývá olej, nicméně jaxe tady všude píše, u toho typu motoru je to prý normální. V servise mi řekli že ubytek oleje je způsobený zapečenými pístními kroužky, což jsem se tu taky někde dočetl že tomu tak může být. Předběžně oprava 15-20000,- a že to může být příčinou i toho špatného startování. Ještě abych podotkl, ne jen že to špatně startuje když je auto zahřaté, ale když parkuji pomalu nebo vjíždím někde krokem na 1, tak motor zase chcípne, pokud nestojím na spojce. Investice do toho je jedna věc a záruka že překroužkování vyřeší tyto problémy je druhá.V tom servise mi totiž řekli že neví jestli tohle vyřeší můj problém, ale problém s úbytkem oleje prý určitě. Jaký máte na to názor vy? Setkali jste se někdo s podobným problémem, nebo myslíte že nemá smysl vrážet do toho překroužkování? Nalítané to má něco přes 100.000 teprve (samozřejmě otázka je jak poctivých).

Re: Špatné startování při zahřatém motoru

Napsal: 09 říj 2014, 09:33
od p.somik
V první řadě určitě napíchnout na diagnostiku a live data, nepíšeš odkud jsi,ideální si to dej do profilu, typ motoru pak do podpisu, ať to nemusíš psát stále znovu.
Nejlépe bych to ale viděl na odborníky jako Denny, RomanK, nebo Bundeles. Problém je, čím víc se do toho hrabalo, tím víc problémů se může objevit.
Pokud máš problém s kroužky, je skoro poloviční GO asi nutností. Máš vysledované, kolik to papá oleje?
Svíčky tam máš takové, jaké doporučuje výrobce ?
V první řadě bych se zaměřil na čidlo teploty, jestli je skutečně OK a jaké tam má být

Re: Špatné startování při zahřatém motoru

Napsal: 09 říj 2014, 11:41
od maxtons
Jsem z Ovy a typ motoru teď z hlavy nevím, doplním to odpoledne do podpisu.
Problém s kroužky je doměnka automechanika, právě z důvodu ubytku oleje.
Nicméně píše tu spousta lidí že ubytek u těch 1,6 16V je běžná, tak polemizuji nad tím jestli to tak je, protože toho úbytku jsem si začal všímat v loni, po těch opravách, kdy byla i nějak upravována hlava - možná napíšu blbost, ale tehdy ten mechanik mluvil o nějaké drážce pro lepší odvod tepla.Dle laického názoru, když čistil ventily, upravoval hlavu, tak by musel vidět zda jsou i připečené kroužky, ale možná se mýlím, stále podotykám, jsem jenom uživatel.

Ubytek vysledovaný přesně nemám, protože tím že to furt lítalo po servisech.Ale před 3 týdny jsem si napsal po dolití jaký je stav tacháče, takže se mrknu jaký tam je ubytek po kolika km.
Co se týče svíček, vím že tam jsou boshky, ale jestli se jedná o přesný typ doporučený výrobcem nevím, protože ani nevím jaký tam má být.

Diagnostika neukazuje samozřejmě vůbec nic, jestli je to myšleno takto. Měli to napíchlé před cca 14 dny kdy jsem to do toho servisu dával.

Re: Špatné startování při zahřatém motoru

Napsal: 09 říj 2014, 12:03
od jerry mouse
Ked nevieš kod motora tak napiš aspon rok vyroby! Toto čo ti tvrdia o spotrebe oleja a problemoch motora su hotove kokotiny borcov čo o tom hovno vedia, nám naša Xel-ka žrala asi 1l oleja na 800km a auto išlo stale perfektne, a to ma najazdeno 230tkm a možno že aj viac! Zasadnou velkou chybou bolo že si auto zveril kadeakym pačmajstrom ktorý nemaju ani potuchy o skútočnom probleme a dalšou chybou bolo že si tu neprišiel hned ked začali prvé problemi, hold za chyby sa musi platiť. Skúsil si napriklad odpojiť EGR ventil odpojenim konektora, je to praca na 3.sec. mne to dost pomohlo!

Re: Špatné startování při zahřatém motoru

Napsal: 09 říj 2014, 13:36
od maxtons
Jak jsem se tu snažil naznačit - motor auta je pro mě trošku španělská vesnice, takže vůbec netuším který konektor je od toho EGR ventilu. Rok výroby auta je 2003. A je mi jasné že za chyby se platí, taky jsem si to už zaplatil a proto jsem přišel s tímto příspěvkem aspoň teď abych nemusel platit další šílené prachy za něco co s tím vůbec nemusí souviset.

Re: Špatné startování při zahřatém motoru

Napsal: 09 říj 2014, 14:17
od p.somik
Pokud jsi z Ostravy, není problém vyzkoušet nahrát live data z diagnostiky a snad to něco napoví. Ohledně oleje možná by pomohla i výměna za jiný (5w40 na 10w40).Ale nevím, jaký tam máš. když tak písni do sz a můžeme se domluvit, diagnostiku vozím sebou :D

Re: Špatné startování při zahřatém motoru

Napsal: 09 říj 2014, 15:30
od Alzafir
Velká spotřeba oleje určitě nezpůsobí zastavení motoru :o .
Tam můžou být jiné důvody, např ventily, přidírání, to má ale zase jiné doprovodné efekty.
Mám pár věcí, co se dá ověřit, ale ne po netu, kdyžtak napiš do SZ, můžem se domluvit...co s tím.

Re: Špatné startování při zahřatém motoru

Napsal: 09 říj 2014, 18:03
od maxtons
Takže doplňuji - motor Z16XE a cose týče té spotřeby oleje: Najeto 330 Km a z rysky už ubyl jeden dílek.Nevím kolik to je v přepočtu na decilitry

Re: Špatné startování při zahřatém motoru

Napsal: 09 říj 2014, 18:13
od p.somik
Od max do min je 1 L, takže by to mělo být 0,2 litru, což je dost na 330 km

Re: Špatné startování při zahřatém motoru

Napsal: 11 říj 2014, 20:38
od Alzafir
Záhada vyřešena 8)
Sice jsem nejdřív podezříval MAP, když to chtělo zdechat po startu, tak se jeho hodnota neměnila, ale nakonec to byl ERG.
Nepomohlo jeho odpojení, on zůstával i po odpojení konektoru v mezipoloze, ani zavřený, ani otevřený. Přitom pístek nedrhnul....Majitel asi bude jedním ze šťastných, po zaslepení nejspíš nebude kontrolka svítit, jednoka neřešila ani odpojený konektor.