Špatné startování při zahřatém motoru
Napsal: 09 říj 2014, 09:23
Zdravím, něco jsem si tady na fóru už přečetl, ale přesto bych rád znal vaše názory k mému problému.Předem se omlouvám, je to trošku kompelxnější problém, proto ho tu rozepíšu aby jste znaly všechny návaznosti spojené se současnou závadou.
Již 4 rokem jezdím v 1,6 16V a až do loňska vyjma klasických mechaníckých závad jsem s autem neměl vážnější problémy. Rok předtím mi sice odešla hrazda zapalování, ale po výměně auto jezdilo. Loni začalo auto chcípat za jízdy, až při jedné cestě když to zdechlo jsem motor už nenatočil.Od té doby mám pocit že se jedná o nekonečný problém. Protože mi to zdechlo kousek od rodičů manželky, nechal jsem se odtáhnout tam, abych nemusel tahat auto 50 km do mého bydliště. Nechal jsem si doporučit místní servis, což byla 1.chyba. Po 14 denním bádání, přišli s tím že auto nejede, protože odešel KAT.Jejich doměnku obhajovali tím že se hodně přehřívá a svíčky jsou po chvilce špinavé. Já jako laik jsem neměl důvod tomu nevěřit. Takže vykopali Kat, něco zrobili s lambda sondou a auto se rozjelo. Tvrdili že potom stačí pouze vyměnit tu lambdu, která byla taky vadná. Ale auto nemělo tah, začlo se cukat.Druhou chybou bylo že jsem se nechal zlákat vidinou levnější ceny do servisu známého mého otce, který dle mého názoru to auto rozdupal ještě více. Po 3 týdnech a vypláclých cca 20.000,- za opravu (výměna řídíci jednotky, úprava hlavy, výměna svíček, lambda sondy, vyčištění ventilů, nějakého těsnění...) jsem předpokládal že auto je v pořádku.Po 14 denním ježdění a úklidu vadných dilů (vyhození do sběrny) se problém objevil znova, za jízdy v 100 Km rychlosti zničeho nic zase zhasl motor, nicméně bez problému jsem znovu nastartoval. Cestu jsem odjel, ale auto pro změnu začlo cukat. Okamžitě jsem tedy auto v servise reklamoval, nevím co přesně tam udělali, ale po cestě ze servisu auto opět zdechlo. Následně byl problém se startem, že to nechtělo za studena startovat. Opět tedy reklamace a výměna v rámci reklamace škrtící klapky. Samozřejmě díly jako řídící jednotka, nebo škrtící klapka nebyly funglovky. Od té doby (cca 11/2013) auto jezdilo, semtam to cukalo sice stále, ale už jsem s tím člověkem neměl sílu cokoliv řešit. Letos v létě jsem zjistil že mi nejede klimatizace (protože opravy probíhaly na podzim, klímu jsem už nepoužíval). Zajel jsem již do servisu kde jsem jezdil předtím doplnit klímu a zjistilo se že náplň tam je, ale nesepne motorek. Po bádání servisáka a vysvětlení co vše na tom autě už bylo provedeno, rozhodl se přezkoumat řídící jednotku. Jak se zjistilo, v tom předchozím servise mi do auta narvali řídící jednotku z Vectry. Nakonec jsem se se servisákem domluvil a abych neplatil znova za něco co jsem už jednou zaplatil, znova jsem reklamoval auto u předchozího servisu. Ač byla závada od začátku jasná a výměna snadná - vyměnit kus za kus, auto jsem neviděl 4 týdny. Ten servisák to měl totiž někde z vrakáče, na vrakáči ten typ zrovna neměli, ale tvrdili že to nějak opraví. Z toho vrakáče to dali ještě nějakému týpkovi který ty jednotky údajně nějak opravuje a oprava se táhla.Totálně nasraný jsem si vymanil vracení peněz, vyzvednutí auta a výměnu jsem si zajistil sám. Ještě před výměnou ale auto přestalo cukat, nicméně objevil se další problém, při zahřatém motoru auto nestartuje, aniž bych tomu nepomohl přidáním plynu. Za studena - tzn. třeba ráno auto chytne téměř hnedka, bez plynu. Ani výměna řídící jednotky za správnou nepomohla. Na tam ten servis jsem už neměl nervy, dal jsem to tedy do toho ověřeného, ale na nic nepřišli. Zkoušeli vyměnit svíčky, vyměnili altík, protože vykazoval menší napětí než by měl, znova zkusili škrtící klapku i řídící jednotku, teplotní čidla, lambda sondu a stále se děje to samé. jako poctivý servis mi samozřejmě vyjma toho altíku nic nenaúčtovali, protože na závadu nepřišli. Do toho jsem si už předtím všiml že mi nějak ubývá olej, nicméně jaxe tady všude píše, u toho typu motoru je to prý normální. V servise mi řekli že ubytek oleje je způsobený zapečenými pístními kroužky, což jsem se tu taky někde dočetl že tomu tak může být. Předběžně oprava 15-20000,- a že to může být příčinou i toho špatného startování. Ještě abych podotkl, ne jen že to špatně startuje když je auto zahřaté, ale když parkuji pomalu nebo vjíždím někde krokem na 1, tak motor zase chcípne, pokud nestojím na spojce. Investice do toho je jedna věc a záruka že překroužkování vyřeší tyto problémy je druhá.V tom servise mi totiž řekli že neví jestli tohle vyřeší můj problém, ale problém s úbytkem oleje prý určitě. Jaký máte na to názor vy? Setkali jste se někdo s podobným problémem, nebo myslíte že nemá smysl vrážet do toho překroužkování? Nalítané to má něco přes 100.000 teprve (samozřejmě otázka je jak poctivých).
Již 4 rokem jezdím v 1,6 16V a až do loňska vyjma klasických mechaníckých závad jsem s autem neměl vážnější problémy. Rok předtím mi sice odešla hrazda zapalování, ale po výměně auto jezdilo. Loni začalo auto chcípat za jízdy, až při jedné cestě když to zdechlo jsem motor už nenatočil.Od té doby mám pocit že se jedná o nekonečný problém. Protože mi to zdechlo kousek od rodičů manželky, nechal jsem se odtáhnout tam, abych nemusel tahat auto 50 km do mého bydliště. Nechal jsem si doporučit místní servis, což byla 1.chyba. Po 14 denním bádání, přišli s tím že auto nejede, protože odešel KAT.Jejich doměnku obhajovali tím že se hodně přehřívá a svíčky jsou po chvilce špinavé. Já jako laik jsem neměl důvod tomu nevěřit. Takže vykopali Kat, něco zrobili s lambda sondou a auto se rozjelo. Tvrdili že potom stačí pouze vyměnit tu lambdu, která byla taky vadná. Ale auto nemělo tah, začlo se cukat.Druhou chybou bylo že jsem se nechal zlákat vidinou levnější ceny do servisu známého mého otce, který dle mého názoru to auto rozdupal ještě více. Po 3 týdnech a vypláclých cca 20.000,- za opravu (výměna řídíci jednotky, úprava hlavy, výměna svíček, lambda sondy, vyčištění ventilů, nějakého těsnění...) jsem předpokládal že auto je v pořádku.Po 14 denním ježdění a úklidu vadných dilů (vyhození do sběrny) se problém objevil znova, za jízdy v 100 Km rychlosti zničeho nic zase zhasl motor, nicméně bez problému jsem znovu nastartoval. Cestu jsem odjel, ale auto pro změnu začlo cukat. Okamžitě jsem tedy auto v servise reklamoval, nevím co přesně tam udělali, ale po cestě ze servisu auto opět zdechlo. Následně byl problém se startem, že to nechtělo za studena startovat. Opět tedy reklamace a výměna v rámci reklamace škrtící klapky. Samozřejmě díly jako řídící jednotka, nebo škrtící klapka nebyly funglovky. Od té doby (cca 11/2013) auto jezdilo, semtam to cukalo sice stále, ale už jsem s tím člověkem neměl sílu cokoliv řešit. Letos v létě jsem zjistil že mi nejede klimatizace (protože opravy probíhaly na podzim, klímu jsem už nepoužíval). Zajel jsem již do servisu kde jsem jezdil předtím doplnit klímu a zjistilo se že náplň tam je, ale nesepne motorek. Po bádání servisáka a vysvětlení co vše na tom autě už bylo provedeno, rozhodl se přezkoumat řídící jednotku. Jak se zjistilo, v tom předchozím servise mi do auta narvali řídící jednotku z Vectry. Nakonec jsem se se servisákem domluvil a abych neplatil znova za něco co jsem už jednou zaplatil, znova jsem reklamoval auto u předchozího servisu. Ač byla závada od začátku jasná a výměna snadná - vyměnit kus za kus, auto jsem neviděl 4 týdny. Ten servisák to měl totiž někde z vrakáče, na vrakáči ten typ zrovna neměli, ale tvrdili že to nějak opraví. Z toho vrakáče to dali ještě nějakému týpkovi který ty jednotky údajně nějak opravuje a oprava se táhla.Totálně nasraný jsem si vymanil vracení peněz, vyzvednutí auta a výměnu jsem si zajistil sám. Ještě před výměnou ale auto přestalo cukat, nicméně objevil se další problém, při zahřatém motoru auto nestartuje, aniž bych tomu nepomohl přidáním plynu. Za studena - tzn. třeba ráno auto chytne téměř hnedka, bez plynu. Ani výměna řídící jednotky za správnou nepomohla. Na tam ten servis jsem už neměl nervy, dal jsem to tedy do toho ověřeného, ale na nic nepřišli. Zkoušeli vyměnit svíčky, vyměnili altík, protože vykazoval menší napětí než by měl, znova zkusili škrtící klapku i řídící jednotku, teplotní čidla, lambda sondu a stále se děje to samé. jako poctivý servis mi samozřejmě vyjma toho altíku nic nenaúčtovali, protože na závadu nepřišli. Do toho jsem si už předtím všiml že mi nějak ubývá olej, nicméně jaxe tady všude píše, u toho typu motoru je to prý normální. V servise mi řekli že ubytek oleje je způsobený zapečenými pístními kroužky, což jsem se tu taky někde dočetl že tomu tak může být. Předběžně oprava 15-20000,- a že to může být příčinou i toho špatného startování. Ještě abych podotkl, ne jen že to špatně startuje když je auto zahřaté, ale když parkuji pomalu nebo vjíždím někde krokem na 1, tak motor zase chcípne, pokud nestojím na spojce. Investice do toho je jedna věc a záruka že překroužkování vyřeší tyto problémy je druhá.V tom servise mi totiž řekli že neví jestli tohle vyřeší můj problém, ale problém s úbytkem oleje prý určitě. Jaký máte na to názor vy? Setkali jste se někdo s podobným problémem, nebo myslíte že nemá smysl vrážet do toho překroužkování? Nalítané to má něco přes 100.000 teprve (samozřejmě otázka je jak poctivých).