Stránka 1 z 4

cukání motoru podruhé 1.8 16v

Napsal: 26 úno 2007, 11:51
od Urbis
Mám následující problem. Pokud auto nastartuji studené a vyjedu, tak nemám problém. Ale pokud nastartuji, vyjedu, někde zastavím a potom nastartuji znovu, tak asi 3 minuty motor pri akcelerování cuká, nebo snižuje výkon, musím sešlápnout spojku a přidat tak na 3500 ot a pustit spojku a potom je to ok. Nad 3000 ot. to nedělá.po zahrati je vše ok. Na počítači není žádná závada. Filtry, svíčky, Lambda sonda měněny. Potřeboval bych vědět, jestli se s tím někdo nesetkal.

Popřípadě kontakt na nějakou slušnou diagnostiku motorů v Brně.

Auto je Opel Zafira 1999 1.8 16V. Spotřeba je asi 8.8 litrů benzínu. Najeto asi 104000km.

Napsal: 26 úno 2007, 19:50
od Trdlo
Pravděpodobně zasviněná škrtící klapka a krokovej motorek. Zkus to vyčistit. :wink:

Napsal: 26 úno 2007, 20:52
od fanuc
Mne to tak mierne cuká tiež. ale nieje to také zlé a robí to len sem tam. Až sa to zhorší tak potom sa budem tým zaoberať.Ale keď na niečo prídeš tak napíš.

Napsal: 26 úno 2007, 20:58
od Trdlo
Nemoc opla a nejen jeho. Problémy cukání - 99% vždy stačí vyčistit klapka, krokáč a egr. 8) Zkuste a uvidíte.

Napsal: 02 bře 2007, 08:06
od Urbis
Tak jsem včera odmontoval škrtící klapku a egr. Egr byl čistý, ale na škrtící klapce byl nános asi 3 mm, tak jsem ji odmontoval úplně. Byla tam ucpaná tryska a zanešená dírka od té nejmenší hadičky. Narovnal jsem i packy a podíval se i na krokový motorek. Bylo tam čisto a potenciometr vypadal dobře, nevydřeně, tak jsem do něj nevrtal.Tak jsem vše vyčistil a složil a uvidí se. :roll:

Váha vzduchu vypadala čistě a jelikož nemám na ní sprej, tak jsem neměl odvahu do ní vrtat.

Otázka je: Musí se nějak nastavovat škrtící klapka po vyčištění ? :?: Jen jsem připojil baterii a po nastartování to nechal klapat asi 5 minut na volnoběh.

Před čištěním po nastartování vylétly otáčky asi na 2000 a za pár sekund spadly pod 1000, teď studený vylétnou na 3000 na chvilku potom spadnou asi na 1500 a za pár sekund pod 1000. :?:

Napsal: 02 bře 2007, 20:19
od Urbis
Tak jsem to otestoval. :? Ráno jsem to studené nastartoval a v pohodě. Ale během dne, když jsem to nastartoval studené, tak to cukalo ještě víc jak před tím. Teď to cuká studené asi dvě minuty ale katastrofálně, pak to ustane a motor jede úplně v pohodě. Jde za plynem úplně klidně. A můžu ho i vypnout natočit znouvu a vše bez problému.

Asi to bude ta klapka. Ale jak se dá zkalibrovat ŘJ ??? Byla hodně zanešená a myslím, že teď je ŘJ nastavená na jiné hodnoty. :?:

Prosím poraďte :(

Napsal: 02 bře 2007, 20:27
od AstraDTI
Je potreba na delsi dobu vypojit baterku - dojde pak k vymazani kratkodobejch i dlouhodobejch trimu. Pokud to takhle nevymazes, tak se po case adaptuje RJ sama , nicmene pri takovyhle skokovy zmene bych doporucil ty trimy vynulovat (adaptuje se to v podstate ihned). Je pak potreba chvili nechat bezet na volnobeh aby se nastavily aditivni trimy (ty zajistuji spravny volnobeh), pak projet nejlepe v celem spektru uzivanejch rezimu aby se nastavila multiplikativni cast trimu. Takhle to aspon funguje u motronicu.

Napsal: 02 bře 2007, 23:45
od jirka h
Já myslím, že by to chtělo na diagnostiku a čidlo po čidle zkontrolovat na osciloskopu včetně zapalování. Popřípadě smazat chyby a udělat "starý start"

Napsal: 03 bře 2007, 10:23
od pepca
Trdlo píše:Nemoc opla a nejen jeho. Problémy cukání - 99% vždy stačí vyčistit klapka, krokáč a egr. 8) Zkuste a uvidíte.
:wink: zdravím,tak EGR,krokáč,to vím kde je ale omlouvám se škrtící klapka aby se dala čistit?? :oops: :oops: nemáte fotečku :oops:

Napsal: 03 bře 2007, 11:23
od Arwy
Obrázek

Napsal: 03 bře 2007, 12:07
od pepca
:shock: :shock: díky,pokusím se v tom zorientovat a nalézt v které části to je vyfoceno, :wink: jestli jsem koukal dobře,je to tam co vedou plastové trubky ke krabici filtru,tedy opačně,od krabice filtru půjdu až na to místo co jsi fotil :oops: :oops: ??se vážně omlouvám,jsem to opravdu tak dobře neprohlížel,krokáč jsem vyndaval,agr též,tak snad to je někde v těchto místech,asi by pomohla fotka více z dálky aby byl vidět prostor který jsi označil,ale pokusím se to nalézt,sundám dekl a podívám se,díky za nápovědu. :wink:

Napsal: 03 bře 2007, 12:33
od A.P.
dnes jsem dělal něco na autě a mimochodem jsem taky čistil klapku. A výsledek je dost znatelné zlepšení v plynulosti jízdy . motor už necuká

Napsal: 03 bře 2007, 12:40
od pepca
A.P. píše:dnes jsem dělal něco na autě a mimochodem jsem taky čistil klapku. A výsledek je dost znatelné zlepšení v plynulosti jízdy . motor už necuká
:wink: můžeš popsat co jsi s tou klapkou přesně dělal?celou nějak rozebral nebo co? :oops:

Napsal: 03 bře 2007, 13:11
od A.P.
no vlastně se odstrojil kryt vzduchového filtru (mimochodem ten byl taky pěkný humus) a odkrytá klapka se vyčistila za pomocí nějakého spreje . ( nevím dělal to kámoš já tam jenom okouněl) Nicméně tato drobná oprava fakt pomohla.

Napsal: 03 bře 2007, 14:13
od Arwy
pepca píše::shock: :shock: díky,pokusím se v tom zorientovat a nalézt v které části to je vyfoceno, :wink: jestli jsem koukal dobře,je to tam co vedou plastové trubky ke krabici filtru,tedy opačně,od krabice filtru půjdu až na to místo co jsi fotil :oops: :oops: ??se vážně omlouvám,jsem to opravdu tak dobře neprohlížel,krokáč jsem vyndaval,agr též,tak snad to je někde v těchto místech,asi by pomohla fotka více z dálky aby byl vidět prostor který jsi označil,ale pokusím se to nalézt,sundám dekl a podívám se,díky za nápovědu. :wink:
Klapka je v tom telese, na ktorom je priskrutkovaný krokáč. Ten ovláda klapku pri voľnobehu.