Astra G 1,4 - cukani motoru
Astra G 1,4 - cukani motoru
Ahoj,
mam benzinovou astru G (2001), motor 1,4. Posledni dobou zacala cukat. Stava se to pouze kdyz jedu bez pridavani - mam nohu jen lehce na plynu (drzim rychlost), pripadne ubiram. Volnobeh nebo akcelerace uplne v klidu. Nejvic znatelny je to na 2ku a 3ku.
V servisu se cistil EGR ventil, klapka, je novej vzduchovej a palivovej filtr, novy svicky - nic nepomohlo.
Obcas se rano stane ze po nastartovani nez se motor zahreje tak otacky pri razeni nejdou dolu..zarve to jako kdyz mate nohu na plynu, ale po cca 5 min jizdy zase v pohode.
Ceka nas ted dovolena - potrebuju ujet cca 650 km tam a 650 km zpatky po dalnicich....da se s tim bezpecne odjet?
Pripadne pokud by nekdo mel rady co by to mohlo byt.
Diky moc.
mam benzinovou astru G (2001), motor 1,4. Posledni dobou zacala cukat. Stava se to pouze kdyz jedu bez pridavani - mam nohu jen lehce na plynu (drzim rychlost), pripadne ubiram. Volnobeh nebo akcelerace uplne v klidu. Nejvic znatelny je to na 2ku a 3ku.
V servisu se cistil EGR ventil, klapka, je novej vzduchovej a palivovej filtr, novy svicky - nic nepomohlo.
Obcas se rano stane ze po nastartovani nez se motor zahreje tak otacky pri razeni nejdou dolu..zarve to jako kdyz mate nohu na plynu, ale po cca 5 min jizdy zase v pohode.
Ceka nas ted dovolena - potrebuju ujet cca 650 km tam a 650 km zpatky po dalnicich....da se s tim bezpecne odjet?
Pripadne pokud by nekdo mel rady co by to mohlo byt.
Diky moc.
- Reklama
Re: Astra G 1,4 - cukani motoru
Občas mi to taky tak cuká ale jen chvilku a jak se zahřeje tak už je to v pohodě..najezdil jsem 21000 km bez problému, to vůbec neřeším jestli to cukne nebo ne 

______
X14XE
Z20LET OPC II
______
X14XE
Z20LET OPC II
______
Re: Astra G 1,4 - cukani motoru
Taky mi dělá něco podobného.
Když jedu s volným plynem auto mi zhruba co 20 vteřin zacuká.
Podle diagnostiky to byla chyba P0130 - Open circuit něco. Kontrolka se vždy po příiání nebo ubrání plynu zhasne. A když jedu lehce, tak mi aktuální spotřeba skáče. Místo aby jsem tam měl 4l/100km. Tak mám 5,5l/km pak to pomalu padá na 3,5l/km, auto sebou zasuká a pomalů stoupá na 5,5l/100km a pořád dokola.
Když jsem se díval na lambdu. Tak mi stoupalo a klesalo napětí od 200mV do 850mV. Když mi kleslo napětí na lambdě při 250mV auto začalo škubat a jednotka vyřadila hodnoty z lambda sondy a zhruba sekundu jela na hodnoty dle ECU. Dělá mi to na plyn i benzin.
Při volnoběhu mi běhá hodnota 200mV - 850mV. Klasická sinusojda. Zase při 250mV se auto zaškube. Zjistil jsem, že ten cyklus 200mV-850mV-200mV netrvá zhruba jednu vteřinu ale cca 22 vteřin. Tudíž asi pomalá lambda. Už přesluhuje je původní a má 216tkm za sebou.
U mě EGR vylučuji protože tento problém mi to dělá jak při otevřeném EGR, tak zavřeném EGR.
Svíčky a palivový filtr má 16tkm. Olejový a vzduchový filtr má 6tkm. EGR a klapa je vyčištěná asi zhruba 14tkm.
Pokud Ti to dělá zhruba to stejné, tak jsem objednal novou originál Lambdu. Můžu dát vědět jak jsem dopadl.
Když jedu s volným plynem auto mi zhruba co 20 vteřin zacuká.
Podle diagnostiky to byla chyba P0130 - Open circuit něco. Kontrolka se vždy po příiání nebo ubrání plynu zhasne. A když jedu lehce, tak mi aktuální spotřeba skáče. Místo aby jsem tam měl 4l/100km. Tak mám 5,5l/km pak to pomalu padá na 3,5l/km, auto sebou zasuká a pomalů stoupá na 5,5l/100km a pořád dokola.
Když jsem se díval na lambdu. Tak mi stoupalo a klesalo napětí od 200mV do 850mV. Když mi kleslo napětí na lambdě při 250mV auto začalo škubat a jednotka vyřadila hodnoty z lambda sondy a zhruba sekundu jela na hodnoty dle ECU. Dělá mi to na plyn i benzin.
Při volnoběhu mi běhá hodnota 200mV - 850mV. Klasická sinusojda. Zase při 250mV se auto zaškube. Zjistil jsem, že ten cyklus 200mV-850mV-200mV netrvá zhruba jednu vteřinu ale cca 22 vteřin. Tudíž asi pomalá lambda. Už přesluhuje je původní a má 216tkm za sebou.
U mě EGR vylučuji protože tento problém mi to dělá jak při otevřeném EGR, tak zavřeném EGR.
Svíčky a palivový filtr má 16tkm. Olejový a vzduchový filtr má 6tkm. EGR a klapa je vyčištěná asi zhruba 14tkm.
Pokud Ti to dělá zhruba to stejné, tak jsem objednal novou originál Lambdu. Můžu dát vědět jak jsem dopadl.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Astra G 1,4 - cukani motoru
To by bylo super...dej vedet jestli ti to pomohlo..dik moc
Re: Astra G 1,4 - cukani motoru
OK dám vědět. Dneska jsem si to chtěl sundat své pomocí a nešlo. By jsem v servisu, tam to zkoušeli a taky nejde. Budou muset sundat svody a použít autogen 

Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Astra G 1,4 - cukani motoru
lambdu nejdříve dotáhni cca o 1/5 Ot a potom povol.
vhodný je dvojpákový klíč (tvar T)
vhodný je dvojpákový klíč (tvar T)
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Astra G 1,4 - cukani motoru
Zdar chlapi, připojím se se svým problémem: Astra G 1,4 16v 2004 - začala blbnout tím stylem, že nad 3-mi tisící otáček cuk, problikne check motoru a přestane jet. Za jízdy stačilo pustit plyn a snížit točky a motor se chytl po sekundě dvou, při testu na volnoběh zdechl, pokud jsem se ho nesnažil udržet, většinou stačilo dvakrát prošlápnout plyn. Následný start v pohodě. Tak jsem zkusil vyměnit svíčky a lištu, kterou měl můj mechanik z doby minulé ve skladě neudanou, vyčistil klapku a dva týdny pokoj. EGR nemám z výroby. Ale dnes opět ten sám problém. Podotýkám, že nejsem žádný závodník, do třech tisíc toček se dá jezdit, ale občas potřebuju trochu více protočit motor, zvláště do kopců. Vypozoroval jsem, že těsně než nebo v ten sám okamžik, kdy dojde k tomu odstavení motoru, vyletí rafika otáček nahoru. Že by čidlo toček? Prosím o nějaké Vaše vyjádření, případně návrhy nebo rady zkušenějších. Dík. P.S. Má nalítáno cca 170 000.
Re: Astra G 1,4 - cukani motoru
No právě že nic. Sice jsem to nedělal dvojpáčkovým. Měl jsem z práce půjčený kvalitní očkoplochý klíč č.22 a mnou osvědčený odrezovač od Wurthu. Očko jsem nasadil tak,že jsem cvaknul kabel. Použil jsem klič a lehce ohlou trubku.Měl jsem páku zhruba jeden metr. Za studena nic a s rozehřatýma svodama nic (lamda u 1.6 je hned za svodama), tam i zpět nic. Klič se ohýbal (pružil) a začínaly se sjíždět hrany matice na lamdě a ještě jsem klepal do klíče kladivem.
Tak můj oblíbený servis měl už zavřeno, další servis mě veme až za týden, tak jsem zašel do jednoho s nevalnou pověstí. A říkali, že to nejde povolit, že jim přeskakuje klíč na lambdy a musí sundat svody a autogenem rozehřát. Tak jdu zítra ráno do mého oblíbeného servisu a tam si nějak poradí.
Akorát jsem se nadýchal odrezovače, jak se svodu vypaloval a spálil si ruku o horký klíč
Tak můj oblíbený servis měl už zavřeno, další servis mě veme až za týden, tak jsem zašel do jednoho s nevalnou pověstí. A říkali, že to nejde povolit, že jim přeskakuje klíč na lambdy a musí sundat svody a autogenem rozehřát. Tak jdu zítra ráno do mého oblíbeného servisu a tam si nějak poradí.
Akorát jsem se nadýchal odrezovače, jak se svodu vypaloval a spálil si ruku o horký klíč

Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Astra G 1,4 - cukani motoru
to T bje dost důležité, součástku rovnoměrně točíš, né páčíš, já to dělal očkovým klíčem s Francouzákem
lambdu jsem zlomil a potom povoloval.
jinak to zkus za tepla, studena druhý den.
lambdu jsem zlomil a potom povoloval.
jinak to zkus za tepla, studena druhý den.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Astra G 1,4 - cukani motoru
Tak mám po instalaci Lambdy.
Stálo mě to 834Kč. Museli ji sundat zespodu auta s tím, že sundali i filtr oleje kvůli místa. Bylo to tak zapečené, že ze starý lambdy nic nezbylo a muselo udělat nový závit ve svodech.
Jinak auro neškube. Při prudkém rozjezdu a následném rychlém přeřazení a šlápnutí po plynu auto také neškube.
Díval jsem se na diagnostiku, tak lambda hází hodnoty jako splašená. A dnes jel po dálnici, tak spotřeba byla zhruba o litr nižší.
Pokud je chyba v lambdě, tak se to pozná tak, že se ta lambda jednoduše odpojí. Tím to škubání přejde, ale spotřeba bude vyšší.
Stálo mě to 834Kč. Museli ji sundat zespodu auta s tím, že sundali i filtr oleje kvůli místa. Bylo to tak zapečené, že ze starý lambdy nic nezbylo a muselo udělat nový závit ve svodech.
Jinak auro neškube. Při prudkém rozjezdu a následném rychlém přeřazení a šlápnutí po plynu auto také neškube.
Díval jsem se na diagnostiku, tak lambda hází hodnoty jako splašená. A dnes jel po dálnici, tak spotřeba byla zhruba o litr nižší.
Pokud je chyba v lambdě, tak se to pozná tak, že se ta lambda jednoduše odpojí. Tím to škubání přejde, ale spotřeba bude vyšší.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Astra G 1,4 - cukani motoru
zdar potrebuji poradit potrebuji sehnat nekde egr ventil novy nechci mam astru1.6 rv2002nemate nekdo prosim nikde na vrakacu nemuu sehnat