hydroštely, neustálé klepání
hydroštely, neustálé klepání
Čau všichni,
řeším problém s klepání hydraulických zdvihátek u motoru 1.6 8V 55kw (X16SZR). Klepání začalo pravděpodobně kvůli starému oleji (neměnil se asi 20 000 - 25 000km). Nejdříve jsem použil aditivum na vyčištění LIQUI MOLY Hydro-Stössel-Additiv 1009. Po jeho použití mi přišel problém ještě horší . koupil jsem tedy nová zdvihátka značky INA a když byly dole rozvody, pokusili jsme se také vyčistit (odkarbonizovat) motor. Zdvihátka utichla a vše vypadalo OK, ale cca po 3 000km se klapání začalo objevovat znova. Nenapadá vás čím to může být? Může být ještě nějaký jiný problém, který by zněl podobně jako zdvihátka?
Pokud by bylo potřeba vyměnit nějaké části motoru, mám možnost použít díly z 1.6 16V 74kw (X16XEL) po repasi. Jaký je rozdíl mezi 8V a 16V´, jen počet ventilů?
díky
Dominik
řeším problém s klepání hydraulických zdvihátek u motoru 1.6 8V 55kw (X16SZR). Klepání začalo pravděpodobně kvůli starému oleji (neměnil se asi 20 000 - 25 000km). Nejdříve jsem použil aditivum na vyčištění LIQUI MOLY Hydro-Stössel-Additiv 1009. Po jeho použití mi přišel problém ještě horší . koupil jsem tedy nová zdvihátka značky INA a když byly dole rozvody, pokusili jsme se také vyčistit (odkarbonizovat) motor. Zdvihátka utichla a vše vypadalo OK, ale cca po 3 000km se klapání začalo objevovat znova. Nenapadá vás čím to může být? Může být ještě nějaký jiný problém, který by zněl podobně jako zdvihátka?
Pokud by bylo potřeba vyměnit nějaké části motoru, mám možnost použít díly z 1.6 16V 74kw (X16XEL) po repasi. Jaký je rozdíl mezi 8V a 16V´, jen počet ventilů?
díky
Dominik
- Reklama
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: hydroštely, neustálé klepání
..rozdiel je aj mimo hlavy, myslim komplet ina bižuteria ako aj ine vstrekovanie, potrebne aj riadenie motora spojene s vačšimi problemmi ako si vieš predstaviť, tymto smerom cesta rozhodne nevediedmacek píše: Jaký je rozdíl mezi 8V a 16V´, jen počet ventilů?
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: hydroštely, neustálé klepání
myslel jsem si to, ale tak trošku jsem doufal
dobře, škrtám si tuto možnost
dobře, škrtám si tuto možnost
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: hydroštely, neustálé klepání
A jsi si jistý, že na X16SZR jsou hydraulická zdvíhátka?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: hydroštely, neustálé klepání
Ano, su..
Tlak oleja ste merali?
Tlak oleja ste merali?
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Re: hydroštely, neustálé klepání
tydle osmiventily mají vačku z bláta...
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: hydroštely, neustálé klepání
Nevím, zda je vhodné se cpát do rozjeté diskuse, ale začal jsem si všímat, že mně při zatížení motoru "klepou" ventily (jak si to pamatuji ze stopětky šáde), je to slyšet jen, když jedu okolo svodidel či v uzavřeném prostoru (domy blízko silnice, blízký svah). Jen když je motor v záběru, na volnoběh není nic slyšet. Měl jsem za to, že proti tomuto jevu by mělo fungovat antidetonační čidlo - nebo si to pletu a to čidlo slouží k něčemu úplně jinému?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: hydroštely, neustálé klepání
Tlak oleje jsme nemerili..hmm
Vacka me taky napadla, proto jsem se ptal na pouziti dilu z toho 1.6V. Vacka ale asi bude uplne jina
Vacka me taky napadla, proto jsem se ptal na pouziti dilu z toho 1.6V. Vacka ale asi bude uplne jina
Re: hydroštely, neustálé klepání
vačka je v 16V jiná a je jiná i v Z16SE ale nová v aftermarketu neni až tak drahá, něco kolem 6tis ale už je to dlouho co sem to zjišťoval
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Re: hydroštely, neustálé klepání
to jsem si myslel. Prosto ještě řeším zda nemůže být zakopaný čert v něčem jiném, levnější
Re: hydroštely, neustálé klepání
Ano k naprosto něčemu jinému slouží.....vasekpetr1 píše:Nevím, zda je vhodné se cpát do rozjeté diskuse, ale začal jsem si všímat, že mně při zatížení motoru "klepou" ventily (jak si to pamatuji ze stopětky šáde), je to slyšet jen, když jedu okolo svodidel či v uzavřeném prostoru (domy blízko silnice, blízký svah). Jen když je motor v záběru, na volnoběh není nic slyšet. Měl jsem za to, že proti tomuto jevu by mělo fungovat antidetonační čidlo - nebo si to pletu a to čidlo slouží k něčemu úplně jinému?
Ale tohle na 90% nejsou ventily nýbrž prasklé/netěsné svody/výfuk.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: hydroštely, neustálé klepání
Ale vždyť se tomu říká čidlo "klepání"Vectra11 píše: Ano k naprosto něčemu jinému slouží.....
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: hydroštely, neustálé klepání
Ano říká. Ale skoro ses navedl na odpověď sám...."detonační čidlo"....a ventily nám co? Nedetonují.
Ale detonuje nám co? Směs ve válci vole. Takže velmi zjednodušeně řečeno,při použití nesprávného/špatného paliva toto čidlo zaznamená hluk ze špatného spalování a přes ECU to doladí. A doladí to jak? No upravením předstihu......
Sory,ale zrovna běží v TV Baroni....
Ale detonuje nám co? Směs ve válci vole. Takže velmi zjednodušeně řečeno,při použití nesprávného/špatného paliva toto čidlo zaznamená hluk ze špatného spalování a přes ECU to doladí. A doladí to jak? No upravením předstihu......
Sory,ale zrovna běží v TV Baroni....
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: hydroštely, neustálé klepání
Zdena: jestli je to na mě, tak nevím. Výměnu oleje nechávám dělat u servismana, ale měl by tam dávat klasický 5W40.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)