Stránka 1 z 1
Čidlo hladiny oleja
Napsal: 10 srp 2013, 16:03
od kajo79
Zdravím vás. Mám takú otázku...čidlo hladiny oleja-nie tlaku oleja, mi z času načas vyhodí na palubáku, že je nízka hladina, ale keď ho skontrolujem na ryske je to v poho.....kde môže byť chyba? vyskočí to pri zvýšených otáčkach a pod....
Ďakujem
Re: Čidlo hladiny oleja
Napsal: 10 srp 2013, 19:01
od p.somik
občas zazlobí, pokud je špinavé, stačí při výměně vyčistit, není zrovna nejlevnější
Re: Čidlo hladiny oleja
Napsal: 11 srp 2013, 08:17
od Alzafir
p.somik píše:...pokud je špinavé, stačí při výměně vyčistit...
To jde? Já sice viděl jenom náčrty motoru, jak to asi vypadá, ale mám dojem, že to je jen hladinový spínač
Jestli ne, rád se nechám poučit
.
Ale je fakt, že i ten pákový převod by se mohl nějakým znečištěním přiznehybnit...
Re: Čidlo hladiny oleja
Napsal: 13 srp 2013, 12:19
od Marťasek
Aleši jde vyčistit a dokonce je na to návod viděl jsme ho někde na vectra foru - tedy pokud jsou ty čidla více méně stejná což předpokládám že ano:
Yper píše:
Čidlo hladiny se skládá ze dvou součástí:
- kovový váleček, ve kterém je plováček a tenhle váleček se přichytává zevnitř vany na dva šrouby
- od tohoto válečku s plováčkem vedou dráty k plastové průchodce do stěny vany, která je současně i jako přípojný konektor. Na téhle plastové průchodce je "O" kroužek, který zabraňuje úniku oleje z vany přes tuto průchodku.
Možností, proč olej proniká touto průchodkou je vícero - buď je prasklá sama a nebo je vymačkaný "O" kroužek a okolo něj to teče.
Špatná zpráva pro ty, co to chtějí opravit je ta, že pro opravu - zabránění únikům, je třeba vanu vždy demontovat! Průchodka se totiž zasouvá zevnitř a když se přes otvor protlačí, tak zvenčí je zajištěna plochou, předpruženou ségrovkou - alespoň u dieselových motorů to tak je a tuším že i u benzínových to nebude jinak.
Re: Čidlo hladiny oleja
Napsal: 14 srp 2013, 08:47
od Alzafir
No tohle vím, z nákresu je jasné, že se to montuje zevnitř, a že to je jen plovák. Takže jestli něco čistit, tak jen ten převod....asi.