Stránka 1 z 4
Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Napsal: 20 kvě 2013, 18:51
od l1012
Zdravím,
v lednu jsem udělal GO hlavy, rozvody. Motor si v rámci možností (200 000 km)docela šeptal. Poslední dobou když motor běží na volnoběh, tak to vypadá, jako by běžel na tři válce. Ve výfuku bublá a z výfuku vystřikuje voda. Motor v tahu taky neběží "kulatě" a netáhne. Je to voda (ochutnáno, přivoněno) bez chuti a zápachu. Včera jsem vyndal svíčky 1 svíčka od rozvodů černá, ostatní pěkně cihlové.
Dnes jsem vyblikal chyby. Chyba 0135 _ Poškození (přerušení...) v obvodu vyhřívání sondy 1.
Na co se mám zaměřit?
Předem díky za radu.
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Napsal: 20 kvě 2013, 19:35
od mirda2908
zasadni vec kterou vzdy nikdo nenapise kdyz potrebuje poradit je jaky motor ma
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Napsal: 20 kvě 2013, 20:01
od l1012
Omlouvám se. Již jsem doplnil do podpisu.
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Napsal: 21 kvě 2013, 13:50
od spermin
pokud se ti ztrácí voda, rozebrat a znovu tu hlavu - asi nekvalitní GO, ještě zkus znovu dotáhnout hlavu.
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Napsal: 21 kvě 2013, 15:05
od l1012
No jo, ale právě že se voda neztrácí.
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Napsal: 21 kvě 2013, 16:18
od Marek Sládek
Ahoj.
Na diagnostice vyčíst Live Data z lambda sondy, když nebude správně chodit vyměnit, taky na diagnostice ověřit správnost hodnot z čidel teplot nasávaného vzduchu a teploty chladící kapaliny, to aby se zjistilo, zda si ŘJ nemyslí, že je pořád studenej motor a neobohacuje směs.
Spíš než utahovat hlavu, ať to neodděláš úplně, když to vodu nežere, změř kompresní tlaky ve válcích
Voda z výfuku je v celku normální, mě se taky po nastartování a nechání bublání na volnoběhu trocha objevuje, při spalování kromě sajrajtů vznikají i vodní páry a ty pak ve výfuku více či méně kondenzují a výfuky zevnitř proto korodují.
Mára
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Napsal: 21 kvě 2013, 19:52
od l1012
Taky se často mluví o poruše lišty nad svíčkami. Je možnost ji nějak proměřit, nebo jinak vyzkoušet? Nemám možnost si ji od někoho půjčit, páč neznám nikoho, kdo má Géčko. Nebo pokud by někdo byl z okresu Plzeň₋Jih, tak by jsme se snad nějak domluvili.
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Napsal: 23 kvě 2013, 19:50
od l1012
Ještě abych upřesnil.
Když nastartuju (motor teplý, nebo studený), tak cca 30 sec. běží v pohodě potom začne jeden válec "bublat". Při jízdě na 1 a 2 rychlostní stupeň běží v pohodě (vyšší otáčky). 3 a 4 už motor neběží dobře pokud nejsou otáčky nad 3000. Pokud jedu do většího kopečka tak je to docela zoufalý. Spotřeba 10l/100km.
Osobně to na lištu nevidím, to by asi zlobilo pořád, ale nevím.
Ještě jsem si všiml jedné věci. Cca 2 km rafička teploty vody leží na nule a potom během 20 sekund vyjede na 80 stupňů. Možná je to normální, nevím.
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Napsal: 23 kvě 2013, 20:02
od spermin
přehoď svíčky a poznáš je li vadná svíčka nebo lišta, často probíjí. zkus u toho válce sundat z té ličty gumovou krytku,
jestli pomůža tak potom očistit kontakt na svíčku a vyměnít krytku.
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Napsal: 23 kvě 2013, 20:19
od l1012
Přehoď svíčky. Za jiné, nebo jenom na válcích?
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Napsal: 23 kvě 2013, 20:57
od Marek Sládek
Když jsem řešil svoje bublání motoru, taky se to chovalo obdobně, po startu několik vteřin OK, potom už bublání.
Když budeš měnit svíčky ať už za nové, nebo jenom navzájem, tak změř ty tlaky. Zabere to ani ne deset minut a buď budeš vědět, že je motor kompresně OK nebo nějakej válec KO.
Mára.
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Napsal: 23 kvě 2013, 22:02
od l1012
A v čem jsi měl problém ty? S tím bubláním.
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Napsal: 23 kvě 2013, 23:23
od Marek Sládek
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Napsal: 24 kvě 2013, 16:24
od spermin
stačí vzájemně prohodit svíčky a víš je li to ve svíčce nebo liště.
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Napsal: 25 kvě 2013, 10:35
od l1012
Tákže, včera jsem jsem Kontaktolem prostříkl všechny kontakty (všechny byly čisté jako z výroby) co jsem našel. Svíčky (NGK BKR 5 EK) vyčistil (1 válec klasicky černá jako bota) a prohodil. Vyresetoval řj.
Zarážku na plynu jsem posunul o jeden zářez a projel cca 10 km z toho 5 km auto jsem motor prohnal, až jsem měl o něj strach.
Motor zatím běží o 90 % lépe. Ale moc nevěřím, že to bude napořád, ale vzhledem k poctivým 206 000km to je asi maximum.
Ještě jedna perličky. Když jsem dojel domů, vypnu motor, vytáhnu klíček ze zapalování a motor vesele běží dál. Odpojím lištu a kontrolky vesele svítí dál. Až po odpojení akumulátoru klid. Po opětovném zapojení vše běží jak má.