Stránka 1 z 1
Nepravidelný chod motoru x16xel
Napsal: 17 úno 2013, 07:54
od Mikim
Zdravím, po už delším hledání mám pořád problém s motorem. Po studeném startu jede normálně, ale po chvíli začne jakoby chod na 3 válce.
Divné je, že se vůbec nerosvěcuje kontrolka motoru. Když jsem postupně zkoušel odpojovat různé propojky, co jsou kolem motoru, vždy se pak kontrolka rožla, po napojení zpět zase zhasla. Chod motoru se buď nezměnil, stále na 3, nebo zdechl.
Pak už jen z nouze jsem zkusil přeházet kabely od svíček, prostě 1 na 4, 4 na 1, 2 na 3, 3 na 2. A motor jel pořád stejně
Nemůže být v háji "rozdělovač" nebo nějaké čidlo snímání polohy pro něj? Taky jsem zkoušel na vytažené svíčce jiskru. No asi nebyla moc ideální, podle mě dost malá a připadalo mi, že při volnoběhu měla hrozně velkou frekvenci. Napadlo mě, že je malá, protože dává rozdělovač v jednu chvíli do všech kabelů, tomu by nasvěčovalo to, že jdou kabely různě přeházet, že je jiskra malá a že má velkou frekvenci. Nesetkal jste se s tím někdo??
Jo a ještě, pocitově se mi zdá že při vyšších otáčkách motor běží líp, tah má skoro bych řekl normální, ale kolem 1000ot/min jeto prostě 3 válec..
Na diagnostice jsem nebyl, nemám k ní přístup.
Re: Nepravidelný chod motoru x16xel
Napsal: 17 úno 2013, 09:34
od bundeles
Zřejmě píšeš o Astřa F, což jsi tady nenapsal, usuzuju teda jen podle toho, že jsi přehazoval kabely ke svíčkám.
Re: Nepravidelný chod motoru x16xel
Napsal: 17 úno 2013, 09:51
od Mikim
Jj mám F-ko, je to problém?? Vím že je to tady astra-g.cz, ale když jsem procházel témata, řešilo se spousta typů, četl jsem i přízpěvky, kde se vzpomínalo na kadetty, tak proto to píšu sem..
Re: Nepravidelný chod motoru x16xel
Napsal: 17 úno 2013, 10:47
od Marťasek
Problém to není. Problém je, že neudáš typ auta a nepodáš veškeré dostupné informace - taky jsem marně pátral který gčko má kabely
.
Pak se dotazující rozčiluje, že mu nikdo neodpoví, nebo ho rovnou pošle do háje.
Na Fka je forum tady:
http://opelastra.cz/forum/
Vyblikání závad:
http://www.opelastra.cz/technika/zavady.htm
další návody v sekci TECHNIKA:
http://www.opelastra.cz/index.php
Ale jinak mě se zdá, že jsi třeba ty svíčky nevyměnil že? Začal bych když se ti to nezdá těma svíčkama, kabelama (můžou být vevnitř polámaný a to dělá hodně problémů. Zkus se třeba domluvit s někým s fora kdo má stejný motor, nebo lépe diagnostiku a je ve tvém okolí. Takhle diagnostikovat závadu na dálku je vždy o hádání... je jen na tobě aby jsi při problému udělal pro jeho odstranění maximum co zvládněš a pokud se nepovede pak teprave s výčtem toho co jsi udělal na autě a podrobným popisem závady + třeba kodu závady šel sem.
Re: Nepravidelný chod motoru x16xel
Napsal: 17 úno 2013, 14:03
od Mikim
Tak jen na doplnění, svíčky nové, kabely nové, porucha motoru se žádná nehlásí, teda aspoň né rozsvícenou kontrolkou poruchy motoru. Má cenu něco vyblikávát, když se ta kontrolka nerozsvěcí??
A ještě k tomu přehazování kabelu, jak jsem psal na začátku. Nevím jestli jsem to popsal srozumitelně. Tak ještě upřesním. Nastartovaný motor, sundám faju ze svíčky na prvním válci, motor začne brblat ještě víc, sundám faju ze svíčky čtvrtého válce a rychle ho dám na svičku prvního válce, motor stále jede, pak tu faju z prvního píchnu na 4tý a zase to jede jako před změnou.. To u těchto elektronických rozdělovacích cívek nefunguje tak jako u klasického rozdělovače s palcem, který dával jiskru jen na jeden daný válec?
To mě na tom právě zaráží.
No když tak díky za každý tip. Třeba se stím někdo setkal podobně.
Re: Nepravidelný chod motoru x16xel
Napsal: 17 úno 2013, 19:07
od spermin
to tu máš podstatnou blbost, není některá jiskra silnější, např podle zvuku.
měl by házet jiskru jenom na konkrétní válec.
Re: Nepravidelný chod motoru x16xel
Napsal: 17 úno 2013, 19:23
od denny
Spermin tě trochu mistifikuje.Tvoje vozidlo opravdu posílá jiskru vždy na dva válce současně.Je to DIS.Jde současně 1.válec se 4. a 2.válec se 3.
Funguje to tak,že 1. je střihu a tam zapaluje směs a současně je 4.ve výfuku a tam do hořící směsy dalši jiskra nevadí.Pak je to samo opačně.To samé platí pro2.a3.
U tvého problemu by bylo potřeba změřit i obsah HC ve výfuku,aby bylo známo,jestli tam je palivo.
Re: Nepravidelný chod motoru x16xel
Napsal: 17 úno 2013, 19:39
od spermin
no to je tedy věc, že by soudruzi něco nedomysleli. nechová se jinak svíčka bez tlaku, a jinak pod tlakem- mám na mysli intenzitu jiskry.
potom musí být všechny svíčky ve 100% kondici. leda že má každá svůj generátor.
něco jiného je u plynové desky, kde háže jiskru na všechny, ale tam se jedná jenom o zapálení.
Re: Nepravidelný chod motoru x16xel
Napsal: 18 úno 2013, 10:22
od denny
spermin-je to jedno s tou jiskrou,prostě jde na dva válce současně.DIS system používá mnoho automobilek nejen Opel.Jedná se o starší systemy.Ford,Renault,Fiat,Mazda,Mitsubishi,Toyota,Peugeot,Citroen........a mnoho dalších.
Re: Nepravidelný chod motoru x16xel
Napsal: 18 úno 2013, 15:50
od Mikim
Tak to potom jo, protože jsem to zaměnil právě tak, že se to vlastně nemohlo změnit..1 se 4 a 2 s 3kou.
Re: Nepravidelný chod motoru x16xel
Napsal: 20 úno 2013, 19:08
od spermin
holt je to konstrukce, ale asi dost na prd- vdyť se svíčka o 50 % více opaluje-já si myslím, že to je krok vedle.
ale je to třeba vzít jako fakt, s tím nic neuděláme.
Re: Nepravidelný chod motoru x16xel
Napsal: 02 bře 2013, 08:48
od Mikim
Zdravím, mám další drobný dotaz. Je možné aby vstřikovací ventil po nastartování chvíli fungoval a pak přestal nebo začal chodit jinak? Napadlo mě, že by mohla být vadná cívka v něm, a po nějaké chvíli by začal chodit špatně? pořád se to tak totiž chová. Po startu běží motor normálně a po chvíli začne brblat na tři válce.
Re: Nepravidelný chod motoru x16xel
Napsal: 02 bře 2013, 09:29
od spermin
v první řadě se podívej po kontaktech vstřikovačů.
Re: Nepravidelný chod motoru x16xel
Napsal: 02 bře 2013, 12:48
od Mikim
Po odpojení všech konektorů ze vstřiků, byly všechny naprosto čisté a kontakty bych řekl že taky. Teď odpoledne budu skládat vše zpět, budu mít jiný vstřikovací ventil, tak uvidím, jestli to bude tím. Taky jsem vytáhl plastový díl sání, ten mezi krabicí s filtrem a ovládací klapkou plynu. Byl v tam pěknej humus, mazlavé a mastné, asi nazbírené z odvětrání motoru, chystám se to vyčistit a to odvětrání zaslepit..
No a chci se zeptat, jakou má funkci taková jakoby "ledvina", která je na tom potrubí připojená? Je to jen nějaký lapač?