Stránka 1 z 1
Prosím o radu
Napsal: 29 led 2013, 17:45
od kuzňa
Zdravím, mám astru g 1,6 16V, RV 99 a dnes při dolévání vody do ostřikovačů jsem si všiml "zpraseného motoru" od oleje. Vypadá to, že propouští nějaké těsnění (pokud tam něco takového je) mezi vlastním motorem a jeho vrchní částí, kde je umístěna také zapalovací lišta. Před týdnem, když jsem doléval olej, motor byl čistý. Víčko jsem samozřejmě měl zavřené.
Mám ještě jeden poznatek - kontroloval jsem hladinu oleje a na měrce jsem měl krom oleje cosi, co bych charakterizoval jako nažloutlý gel nebo něco takového hustčího, co tam nikdy předtím nebylo.
Víčko od plnění oleje bylo čisté - pouze od oleje. Voda se mi nezdá že by se mi ztrácela.
Může mi někdo z Vás zkušených pisnout o co by mohlo jít? - z ničeho nic řeknu protrhlé těsnění apod?
Přikládám foto.
Díky za rady
Re: Prosím o radu
Napsal: 29 led 2013, 17:52
od pejee
Těsnění pod hlavou? nedolil jsi víc oleje, než bylo třeba?
Re: Prosím o radu
Napsal: 29 led 2013, 18:14
od kuzňa
právě že ne, liju vždy tak, ať jsem na 1/2 mezi ryskama na měrce
Re: Prosím o radu
Napsal: 29 led 2013, 18:16
od hant
Ten šlem se tu už někde řešil, ale není ten únik těsněním víka ventilů???
Re: Prosím o radu
Napsal: 29 led 2013, 20:20
od kuzňa
co jsem tady vyčetl, tak šlem znamená vodu v oleji... vždy, to ale doprovázelo,že šlem byl na víčku oleje, to mám ale čisté... že bych tam měl té vody zatím málo
podle všeho to protéká asi mezi "deklem" na kterém je nasazená zapalovací lišta a vlastím tělem motoru - jestli se tomu říká víko ventilů - fakt nevím, ale je tam cca 6-8 torxových šroubů, tak je zkusím lehce dotáhnout
Re: Prosím o radu
Napsal: 02 úno 2013, 08:56
od Pjasatoo
Heleď měl bych dobrou odpověď nad zlato
Dostala se ti tam chladící kapalina, proto ten šlem....měl bys co nejrychleji vyměnit těsnění...a hlavně vyčistit prostor hlavy
Nakonec nalít nový olej a zkontrolovat těsnost nového těsnění
100000%
Re: Prosím o radu
Napsal: 02 úno 2013, 09:03
od spermin
hlavně po ukončené opravě jestli nebudeš měnit olej po každé jízdě otevři víčko oleje, ať větrá- voda v oleji je
to nejhorší po mech. stránce.
Re: Prosím o radu
Napsal: 02 úno 2013, 09:10
od Pjasatoo
Spermine....není to blbost aby tam nechával starý olej ??? Teď jsem psal aby vyměnil olej....nic s větráním to nemá co dělat...prostě emulze se mu tam dělá z důvodu úniku chlad.kapaliny do bloku...tudíž musí znovu přetěsnit motor, ale může to bejt cokoliv klikovka neodvětrává, tak toho je více....Možná jsem to od tebe pochopil zle...tak se nezlob
Ale pryč s vodou..nemá tam co dělat..voda zbytečně rozpíná tlak v hlavě a tudíž můžeš i roztrhnout celý blok
No
Re: Prosím o radu
Napsal: 02 úno 2013, 11:02
od spermin
nic se neděje.
vím o čem píšu, voda se po zahřátí odpařuje, ale je to ta nejhorší varianta, trhá se olejový film, pokud má nový olej,
možná bych to risknul- jinak výměna. Vodou se uvolní případný karbon a zasere sací koš. filtr si s tím poradí- záleží jaký má.
Re: Prosím o radu
Napsal: 02 úno 2013, 13:49
od Pjasatoo
No já jsem slyšel verzi s tou vodou jen takovou že pokud se dostaví voda do vstřikovacího systému ( do válců) tak se prostě vypaří a vznikne kyslík který pak podporuje spalování to jo ...ale tuhle variantu don't know it
Re: Prosím o radu
Napsal: 02 úno 2013, 14:05
od spermin
něco jiného je voda v palivu, nebo voda v olejovém okruhu.
Re: Prosím o radu
Napsal: 06 úno 2013, 12:07
od Jirka D.
MOŽNÁ BLBOST, ALE MÁŠ TĚSNĚNÍ POD VÍČKEM (DOLÍVÁNÍ OLEJE)
Re: Prosím o radu
Napsal: 06 úno 2013, 12:15
od logitech
ten nadpis by to chtělo změnit !
Re: Prosím o radu
Napsal: 06 úno 2013, 17:31
od Absinth
Ventilové víko by odpovídalo tvému popisu...
nebo hlava
kor jestli máš x16xel to je žrout oleje sám o sobě...