Stránka 1 z 1

Prosím o radu

Napsal: 29 led 2013, 17:45
od kuzňa
Zdravím, mám astru g 1,6 16V, RV 99 a dnes při dolévání vody do ostřikovačů jsem si všiml "zpraseného motoru" od oleje. Vypadá to, že propouští nějaké těsnění (pokud tam něco takového je) mezi vlastním motorem a jeho vrchní částí, kde je umístěna také zapalovací lišta. Před týdnem, když jsem doléval olej, motor byl čistý. Víčko jsem samozřejmě měl zavřené.
Mám ještě jeden poznatek - kontroloval jsem hladinu oleje a na měrce jsem měl krom oleje cosi, co bych charakterizoval jako nažloutlý gel nebo něco takového hustčího, co tam nikdy předtím nebylo.
Víčko od plnění oleje bylo čisté - pouze od oleje. Voda se mi nezdá že by se mi ztrácela.
Může mi někdo z Vás zkušených pisnout o co by mohlo jít? - z ničeho nic řeknu protrhlé těsnění apod?

Přikládám foto.

Díky za rady

Re: Prosím o radu

Napsal: 29 led 2013, 17:52
od pejee
Těsnění pod hlavou? nedolil jsi víc oleje, než bylo třeba? :mrgreen:

Re: Prosím o radu

Napsal: 29 led 2013, 18:14
od kuzňa
právě že ne, liju vždy tak, ať jsem na 1/2 mezi ryskama na měrce

Re: Prosím o radu

Napsal: 29 led 2013, 18:16
od hant
Ten šlem se tu už někde řešil, ale není ten únik těsněním víka ventilů???

Re: Prosím o radu

Napsal: 29 led 2013, 20:20
od kuzňa
co jsem tady vyčetl, tak šlem znamená vodu v oleji... vždy, to ale doprovázelo,že šlem byl na víčku oleje, to mám ale čisté... že bych tam měl té vody zatím málo :D
podle všeho to protéká asi mezi "deklem" na kterém je nasazená zapalovací lišta a vlastím tělem motoru - jestli se tomu říká víko ventilů - fakt nevím, ale je tam cca 6-8 torxových šroubů, tak je zkusím lehce dotáhnout

Re: Prosím o radu

Napsal: 02 úno 2013, 08:56
od Pjasatoo
Heleď měl bych dobrou odpověď nad zlato :) Dostala se ti tam chladící kapalina, proto ten šlem....měl bys co nejrychleji vyměnit těsnění...a hlavně vyčistit prostor hlavy :) Nakonec nalít nový olej a zkontrolovat těsnost nového těsnění :) 100000%

Re: Prosím o radu

Napsal: 02 úno 2013, 09:03
od spermin
hlavně po ukončené opravě jestli nebudeš měnit olej po každé jízdě otevři víčko oleje, ať větrá- voda v oleji je
to nejhorší po mech. stránce.

Re: Prosím o radu

Napsal: 02 úno 2013, 09:10
od Pjasatoo
Spermine....není to blbost aby tam nechával starý olej ??? Teď jsem psal aby vyměnil olej....nic s větráním to nemá co dělat...prostě emulze se mu tam dělá z důvodu úniku chlad.kapaliny do bloku...tudíž musí znovu přetěsnit motor, ale může to bejt cokoliv klikovka neodvětrává, tak toho je více....Možná jsem to od tebe pochopil zle...tak se nezlob ;) Ale pryč s vodou..nemá tam co dělat..voda zbytečně rozpíná tlak v hlavě a tudíž můžeš i roztrhnout celý blok :( No

Re: Prosím o radu

Napsal: 02 úno 2013, 11:02
od spermin
nic se neděje.
vím o čem píšu, voda se po zahřátí odpařuje, ale je to ta nejhorší varianta, trhá se olejový film, pokud má nový olej,
možná bych to risknul- jinak výměna. Vodou se uvolní případný karbon a zasere sací koš. filtr si s tím poradí- záleží jaký má.

Re: Prosím o radu

Napsal: 02 úno 2013, 13:49
od Pjasatoo
No já jsem slyšel verzi s tou vodou jen takovou že pokud se dostaví voda do vstřikovacího systému ( do válců) tak se prostě vypaří a vznikne kyslík který pak podporuje spalování to jo ...ale tuhle variantu don't know it ;)

Re: Prosím o radu

Napsal: 02 úno 2013, 14:05
od spermin
něco jiného je voda v palivu, nebo voda v olejovém okruhu.

Re: Prosím o radu

Napsal: 06 úno 2013, 12:07
od Jirka D.
MOŽNÁ BLBOST, ALE MÁŠ TĚSNĚNÍ POD VÍČKEM (DOLÍVÁNÍ OLEJE)

Re: Prosím o radu

Napsal: 06 úno 2013, 12:15
od logitech
ten nadpis by to chtělo změnit ! :P

Re: Prosím o radu

Napsal: 06 úno 2013, 17:31
od Absinth
Ventilové víko by odpovídalo tvému popisu...

nebo hlava

kor jestli máš x16xel to je žrout oleje sám o sobě...