Stránka 1 z 1

Chyba 202. Zmizí po zahřátí.

Napsal: 08 říj 2012, 09:26
od kroup
Zdravím. Objevila se mi další veselá lapálie s Astrou. Jak začaly klesat venkovní teploty, stalo se mi to už několikrát, pokaždé stejný průběh:
  • Ráno (vychladlé auto po noci) nastartuju na tři válce.
  • Rozsvítí se kontrolka motoru. Chybová hláška je 0202 - chyba v obvodu vstřikovače.
  • Jedu na tři válce, při každé příležitosti se snažím to chcípnout a znovu nastartovat.
  • Až po docela slušném ohřátí motoru (po 5 - 10km) po znovunastartování chytne hladce na všechny válce a jde normálně.
Objevuje se to jen někdy a společný příznak je nízká ranní teplota.

Takže, popis chyby, tj. chyba v obvodu vstřikovače je celkem dost výmluvný, napadá mě přerušený spoj, který se postupně teplem roztáhne a zacelí. Budu hledat možné přerušené místo na vodičích, pokud nic nenajdu, chci zkusit vymontovat přídavnou jednotku na E85, ta je taky hodně podezřelá. Může mít chyba 202 i nějakou jinou příčinu?

Re: Chyba 202. Zmizí po zahřátí.

Napsal: 08 říj 2012, 09:58
od Marťasek
Jo zasraný vstřikovač, nebo je už po smrti... Co změřit jeho odpor? Nevím to přesně ale jednotka by měla hlídat odpor cívky ve vstřikovači a pokud překročí výrobcem dané rozmezí jednotka vyhodí tuhle chybu.
Co zkusit

1) Změř odpor mezi vývody každé trysky a porovnejte je
2) Pokud některá tryska neodpovídá svým odporem udaným výrobcem vyměň jí (ty hodoty ale bohuželneznám)
3) Pokud je odpor OK, ale problém s vozem či chybový kód ECU přetrvává, vyčisti konektor trysky a ošetři jej sprejem na kontakty. (např. WD40) Popř. hledej závadu v elektrickém vedení.

kdo zná ty hodnoty odporů u vstřiků na tenhle motor urřitě rád doplní.

Pokud to co jsem napsal je blbost, tak se omlouvám a snažu to - postupuju jak jsme byl zvylkej na Hondě a předpokládám že u Opla je to to samé...

PS: Pokud teď jezdíš na Ečko tak bych to viděl na tento problém. Dej čistej benál, vyměň palivovej filtr nalij čistič trysek a pak uvidíš... - asi tohle bych zkusil jako první věc a pak případně řešil viz výše. 8)

Re: Chyba 202. Zmizí po zahřátí.

Napsal: 08 říj 2012, 10:12
od kroup
Na vstřikovač jsem moc nemyslel, najel jsem s tím mezi chybami pár set kilometrů úplně normálně a říkal jsem si, že vstřikovač by se asi projevoval neustále? Palivový filtr je měněný a E85 spíš trysky čistí než zasírá.

Re: Chyba 202. Zmizí po zahřátí.

Napsal: 08 říj 2012, 10:13
od HonzP
zkus je prohodit

Re: Chyba 202. Zmizí po zahřátí.

Napsal: 09 říj 2012, 10:23
od kroup
Tak jsem ráno zkontroloval kabeláž, nikde není kablík přelomený ani povytažený z konektoru, ale když jsem zatlačil na konektor na druhém vstřikovači slyšel jsem zřetelné zacvaknutí. A Astra pak nastartovala normálně. Takže, musím to zaklepat, ale možná to byl jen povytažený konektor na vstřikovači :roll:. Uvidím jestli bude sekat dobrotu i dál.

Re: Chyba 202. Zmizí po zahřátí. - Další chyby

Napsal: 11 říj 2012, 09:46
od kroup
No tak ne, nebude to tak snadné. Dnes se problém ještě prohloubil, chvíli jsem myslel že nedojedu do práce. Objevily se i chyby pro ostatní vstřikovače. Napadá mě, že ta přídavná jednotka na E85 je lacinej krám, postavenej z elektroniky, která nevydrží pracovat při nízkých teplotách. Za jízdy to chvíli šlo, chvíli zas ne. Po zahřátí auta v práci v garáži zase nastartuje hladce a jde normálně.
Každopádně jednotka jde o víkendu z auta ven a zkusím to bez ní. Mám skoro plnou nádrž, takže budu muset éčko odčerpat. Četl jsem, že hadici do nádrže hrdlem nedostanu (jednou jsem to zkoušel na Corolle a nešlo to) a že z nádrže to dostanu jedině tak, že rozpojím palivové vedení pod autem a nechám čerpadlo ať nádrž vyčerpá. Asi je to nejsnazší možnost, ale kdyby měl někdo jiný nápad, rád si nechám poradit.
Jo a když kontrolka motoru za jízdy bliká, znamená to že chyba se střídavě objevuje a mizí? Nebo něco jiného?

Re: Chyba 202. Zmizí po zahřátí.

Napsal: 11 říj 2012, 10:13
od denny
Chyba se ti objevuje a mizí.
Pokud bys měl problem i bez jednotky E85,tak bych to viděl na zkoušku jednotky motoru.Pro Z16XE ji tady mám.Ale musíš vědět svůj security code.

Re: Chyba 202. Zmizí po zahřátí.

Napsal: 11 říj 2012, 10:27
od kroup
Ahoj, díky za info. Myslel jsem si, že by to bylo v elektronice a pokud není na vině ta přídavná jednotka, pravděpodobně to dělá jedotka motoru. Když vymontování přídavné jednotky nepomůže, obrátím se na tebe. Security kód mám, pokud je to uvedené na car passu.

Re: Chyba 202. Zmizí po zahřátí.

Napsal: 11 říj 2012, 12:24
od spermin
to vypadá na vadnou krabičku, mi po nastartování/bývá problém ale už menší/
stačí jenom cca 20 sec potom startuje normálně,/nemám žádnou krabku/
pokud ti to tak dělá, vidím to na jednotku na E

Re: Chyba 202. Zmizí po zahřátí.

Napsal: 30 říj 2012, 15:17
od kroup
Takže určitě to je vadnou krabičkou, od odstranění jsem vyjel dvě nádrže N95 (už i v mrazu) a startuje lehce a žádná chyba se neobjevuje.

Re: Chyba 202. Zmizí po zahřátí. - Další chyby

Napsal: 30 říj 2012, 20:06
od RomanK
kroup píše:... Mám skoro plnou nádrž, takže budu muset éčko odčerpat. Četl jsem, že hadici do nádrže hrdlem nedostanu (jednou jsem to zkoušel na Corolle a nešlo to) a že z nádrže to dostanu jedině tak, že rozpojím palivové vedení pod autem a nechám čerpadlo ať nádrž vyčerpá. Asi je to nejsnazší možnost, ale kdyby měl někdo jiný nápad...
Pukud máš rád vůni benzínu, tak dopuručuji rozpojit pod autem. Zaručeně na tobě něco ulpí..
My palivové vedení rozpojíme až na vstřikovací liště pomocí klíče a pak propojíme kontakty na relé palivového čerpadla. Benzín z hadice pak zachytíme do vhodné nádoby. 8)

Re: Chyba 202. Zmizí po zahřátí.

Napsal: 31 říj 2012, 09:01
od kroup
Rozpojil jsem před palivovým filtrem, krásně se mi pak pod auto vešel kanistr kam jsem čerpal. A ano, trochu benzínu jsem na sebe nakapal, ale měl jsem rukavice 8)