Vykuchání katalyzátoru v servisu,... a stejně to moc netáhne
Napsal: 17 čer 2012, 10:08
Ahoj. Chtěl bych s vámi zkonzultovat svůj problém s Astra G 1,6 16V Z16XE. Rok 2001, najeto 180.000km.
Před časem se opět ozval EGR ventil (zkušenost z minula = stejný průběh). Auto vždy po přesně stejné době jízdy po nastartování (příde mi to, že po určitém zahřátí motoru, protože vliv měla i venkovní teplota) přeskočilo na 3 válce a rozsvítila se elektronika motoru. Za jízdy jsem chcípnul, nastartoval a OK. Mezitím bylo i pár světlejších dnů, kdy to nezlobilo vůbec.
Když už byl po čase děravý i pletenec výfuku a auto mělo dostat nový olej, dohodli jsme se v servisu, že EGR zaslepíme. Chtěl jsem originál záslepku od Opela, přesvědčili mě, že jí nemá cenu kupovat, že mi ji udělají z nějakého plechu, že to mají vyzkoušené.
Po odjezdu ze servisu se však průběh problému opakoval. Vrátil jsem se a zkusili jsme ještě zaslepený EGR odpojit. Druhý den však nastal ten samý problém. Bohužel jsem potřeboval nutně auto, takže jsme sjednali termín řešení až za 14 dní.
Asi za další dva dny jsme s dětmi jeli na delší výlet a opět. Zhruba na stejném místě od domu (asi 7km) opět 3 válce, elektronika motoru, chcípnul jsem, nastartoval,...... jako dřív, JENŽE ZÁSADNÍ ROZDÍL - teď už motor vůbec nešel do tahu, na přidání plynu téměř nereagoval, jakoby se dusil (mnozí jistě znáte z pionýrů při zasviněné jehle). Zkusil jsem motor ještě trochu vytočit, pak chvíli jet, a potom, co jsme pořádně nevyjeli kopec, jsem to vzdal a domluvili jsme známého na půjčení auta a odvoz naší astřičky ihned do servisu.
V průběhu dne mi ze servisu volali, že už na to přišli, že všechny problémy způsoboval ucpaný katalyzátor, a že ho vykuchají, protože jistě nechci platit 14tis. za nový. V tu chvíli mi v podstatě nezbylo než souhlasit, protože jsem auto potřeboval další den.
Když jsem si auto vyzvedl, upozornil mě servisman na "zvonivější" zvuk při akceleraci a se mu zdá, že to stále ještě netáhne, jak má. Měl pravdu. Zvuk je hrozný (jakoby se ve válci katalyzátoru vířily zbytky z keramické voštiny) a z nízkých otáček to opravdu netáhne, jako dřív. Spotřeba se zatím zdá normální. Auto na 3 válce již nepřepíná, elektronika motoru se nerozsvěcuje (tedy jestli pan servisman nevyndal žárovičku).
Na jednom vylámaných kousků katalyzátoru mi servisman ukázal spečené kanálky (neprůchozí, ale šedivé - čisté, několik dalších zanesené černým bordelem, jinak všechny ostatní rozlámané kousky se zdály OK).
Teď s malým odstupem mi přijde velmi divné, že by se katalyzátor tak najednou ze dne na den ucpal.
Zásadní dotazy:
1) může aplikace improvizovaně vyrobené záslepky poškodit katalyzátor?
2) může servis poškodit katalyzátor přivařením vlnovce (je to v blízkosti)?
3) co s tím autem dál a přitom neplatit šílené peníze za katalyzátor?
Vím, že se tu podobná témata již řešila, ale každý dotaz je trošíčku odlišný, tak jsem napasal svůj příběh,.... nezlobte se za to na mě, astru máme rádi, jinak je spolehlivá a je to a na dlouho bude naše jediné auto.
Díky moc. Honza
Před časem se opět ozval EGR ventil (zkušenost z minula = stejný průběh). Auto vždy po přesně stejné době jízdy po nastartování (příde mi to, že po určitém zahřátí motoru, protože vliv měla i venkovní teplota) přeskočilo na 3 válce a rozsvítila se elektronika motoru. Za jízdy jsem chcípnul, nastartoval a OK. Mezitím bylo i pár světlejších dnů, kdy to nezlobilo vůbec.
Když už byl po čase děravý i pletenec výfuku a auto mělo dostat nový olej, dohodli jsme se v servisu, že EGR zaslepíme. Chtěl jsem originál záslepku od Opela, přesvědčili mě, že jí nemá cenu kupovat, že mi ji udělají z nějakého plechu, že to mají vyzkoušené.
Po odjezdu ze servisu se však průběh problému opakoval. Vrátil jsem se a zkusili jsme ještě zaslepený EGR odpojit. Druhý den však nastal ten samý problém. Bohužel jsem potřeboval nutně auto, takže jsme sjednali termín řešení až za 14 dní.
Asi za další dva dny jsme s dětmi jeli na delší výlet a opět. Zhruba na stejném místě od domu (asi 7km) opět 3 válce, elektronika motoru, chcípnul jsem, nastartoval,...... jako dřív, JENŽE ZÁSADNÍ ROZDÍL - teď už motor vůbec nešel do tahu, na přidání plynu téměř nereagoval, jakoby se dusil (mnozí jistě znáte z pionýrů při zasviněné jehle). Zkusil jsem motor ještě trochu vytočit, pak chvíli jet, a potom, co jsme pořádně nevyjeli kopec, jsem to vzdal a domluvili jsme známého na půjčení auta a odvoz naší astřičky ihned do servisu.
V průběhu dne mi ze servisu volali, že už na to přišli, že všechny problémy způsoboval ucpaný katalyzátor, a že ho vykuchají, protože jistě nechci platit 14tis. za nový. V tu chvíli mi v podstatě nezbylo než souhlasit, protože jsem auto potřeboval další den.
Když jsem si auto vyzvedl, upozornil mě servisman na "zvonivější" zvuk při akceleraci a se mu zdá, že to stále ještě netáhne, jak má. Měl pravdu. Zvuk je hrozný (jakoby se ve válci katalyzátoru vířily zbytky z keramické voštiny) a z nízkých otáček to opravdu netáhne, jako dřív. Spotřeba se zatím zdá normální. Auto na 3 válce již nepřepíná, elektronika motoru se nerozsvěcuje (tedy jestli pan servisman nevyndal žárovičku).
Na jednom vylámaných kousků katalyzátoru mi servisman ukázal spečené kanálky (neprůchozí, ale šedivé - čisté, několik dalších zanesené černým bordelem, jinak všechny ostatní rozlámané kousky se zdály OK).
Teď s malým odstupem mi přijde velmi divné, že by se katalyzátor tak najednou ze dne na den ucpal.
Zásadní dotazy:
1) může aplikace improvizovaně vyrobené záslepky poškodit katalyzátor?
2) může servis poškodit katalyzátor přivařením vlnovce (je to v blízkosti)?
3) co s tím autem dál a přitom neplatit šílené peníze za katalyzátor?
Vím, že se tu podobná témata již řešila, ale každý dotaz je trošíčku odlišný, tak jsem napasal svůj příběh,.... nezlobte se za to na mě, astru máme rádi, jinak je spolehlivá a je to a na dlouho bude naše jediné auto.
Díky moc. Honza