Vykuchání katalyzátoru v servisu,... a stejně to moc netáhne
Vykuchání katalyzátoru v servisu,... a stejně to moc netáhne
Ahoj. Chtěl bych s vámi zkonzultovat svůj problém s Astra G 1,6 16V Z16XE. Rok 2001, najeto 180.000km.
Před časem se opět ozval EGR ventil (zkušenost z minula = stejný průběh). Auto vždy po přesně stejné době jízdy po nastartování (příde mi to, že po určitém zahřátí motoru, protože vliv měla i venkovní teplota) přeskočilo na 3 válce a rozsvítila se elektronika motoru. Za jízdy jsem chcípnul, nastartoval a OK. Mezitím bylo i pár světlejších dnů, kdy to nezlobilo vůbec.
Když už byl po čase děravý i pletenec výfuku a auto mělo dostat nový olej, dohodli jsme se v servisu, že EGR zaslepíme. Chtěl jsem originál záslepku od Opela, přesvědčili mě, že jí nemá cenu kupovat, že mi ji udělají z nějakého plechu, že to mají vyzkoušené.
Po odjezdu ze servisu se však průběh problému opakoval. Vrátil jsem se a zkusili jsme ještě zaslepený EGR odpojit. Druhý den však nastal ten samý problém. Bohužel jsem potřeboval nutně auto, takže jsme sjednali termín řešení až za 14 dní.
Asi za další dva dny jsme s dětmi jeli na delší výlet a opět. Zhruba na stejném místě od domu (asi 7km) opět 3 válce, elektronika motoru, chcípnul jsem, nastartoval,...... jako dřív, JENŽE ZÁSADNÍ ROZDÍL - teď už motor vůbec nešel do tahu, na přidání plynu téměř nereagoval, jakoby se dusil (mnozí jistě znáte z pionýrů při zasviněné jehle). Zkusil jsem motor ještě trochu vytočit, pak chvíli jet, a potom, co jsme pořádně nevyjeli kopec, jsem to vzdal a domluvili jsme známého na půjčení auta a odvoz naší astřičky ihned do servisu.
V průběhu dne mi ze servisu volali, že už na to přišli, že všechny problémy způsoboval ucpaný katalyzátor, a že ho vykuchají, protože jistě nechci platit 14tis. za nový. V tu chvíli mi v podstatě nezbylo než souhlasit, protože jsem auto potřeboval další den.
Když jsem si auto vyzvedl, upozornil mě servisman na "zvonivější" zvuk při akceleraci a se mu zdá, že to stále ještě netáhne, jak má. Měl pravdu. Zvuk je hrozný (jakoby se ve válci katalyzátoru vířily zbytky z keramické voštiny) a z nízkých otáček to opravdu netáhne, jako dřív. Spotřeba se zatím zdá normální. Auto na 3 válce již nepřepíná, elektronika motoru se nerozsvěcuje (tedy jestli pan servisman nevyndal žárovičku).
Na jednom vylámaných kousků katalyzátoru mi servisman ukázal spečené kanálky (neprůchozí, ale šedivé - čisté, několik dalších zanesené černým bordelem, jinak všechny ostatní rozlámané kousky se zdály OK).
Teď s malým odstupem mi přijde velmi divné, že by se katalyzátor tak najednou ze dne na den ucpal.
Zásadní dotazy:
1) může aplikace improvizovaně vyrobené záslepky poškodit katalyzátor?
2) může servis poškodit katalyzátor přivařením vlnovce (je to v blízkosti)?
3) co s tím autem dál a přitom neplatit šílené peníze za katalyzátor?
Vím, že se tu podobná témata již řešila, ale každý dotaz je trošíčku odlišný, tak jsem napasal svůj příběh,.... nezlobte se za to na mě, astru máme rádi, jinak je spolehlivá a je to a na dlouho bude naše jediné auto.
Díky moc. Honza
Před časem se opět ozval EGR ventil (zkušenost z minula = stejný průběh). Auto vždy po přesně stejné době jízdy po nastartování (příde mi to, že po určitém zahřátí motoru, protože vliv měla i venkovní teplota) přeskočilo na 3 válce a rozsvítila se elektronika motoru. Za jízdy jsem chcípnul, nastartoval a OK. Mezitím bylo i pár světlejších dnů, kdy to nezlobilo vůbec.
Když už byl po čase děravý i pletenec výfuku a auto mělo dostat nový olej, dohodli jsme se v servisu, že EGR zaslepíme. Chtěl jsem originál záslepku od Opela, přesvědčili mě, že jí nemá cenu kupovat, že mi ji udělají z nějakého plechu, že to mají vyzkoušené.
Po odjezdu ze servisu se však průběh problému opakoval. Vrátil jsem se a zkusili jsme ještě zaslepený EGR odpojit. Druhý den však nastal ten samý problém. Bohužel jsem potřeboval nutně auto, takže jsme sjednali termín řešení až za 14 dní.
Asi za další dva dny jsme s dětmi jeli na delší výlet a opět. Zhruba na stejném místě od domu (asi 7km) opět 3 válce, elektronika motoru, chcípnul jsem, nastartoval,...... jako dřív, JENŽE ZÁSADNÍ ROZDÍL - teď už motor vůbec nešel do tahu, na přidání plynu téměř nereagoval, jakoby se dusil (mnozí jistě znáte z pionýrů při zasviněné jehle). Zkusil jsem motor ještě trochu vytočit, pak chvíli jet, a potom, co jsme pořádně nevyjeli kopec, jsem to vzdal a domluvili jsme známého na půjčení auta a odvoz naší astřičky ihned do servisu.
V průběhu dne mi ze servisu volali, že už na to přišli, že všechny problémy způsoboval ucpaný katalyzátor, a že ho vykuchají, protože jistě nechci platit 14tis. za nový. V tu chvíli mi v podstatě nezbylo než souhlasit, protože jsem auto potřeboval další den.
Když jsem si auto vyzvedl, upozornil mě servisman na "zvonivější" zvuk při akceleraci a se mu zdá, že to stále ještě netáhne, jak má. Měl pravdu. Zvuk je hrozný (jakoby se ve válci katalyzátoru vířily zbytky z keramické voštiny) a z nízkých otáček to opravdu netáhne, jako dřív. Spotřeba se zatím zdá normální. Auto na 3 válce již nepřepíná, elektronika motoru se nerozsvěcuje (tedy jestli pan servisman nevyndal žárovičku).
Na jednom vylámaných kousků katalyzátoru mi servisman ukázal spečené kanálky (neprůchozí, ale šedivé - čisté, několik dalších zanesené černým bordelem, jinak všechny ostatní rozlámané kousky se zdály OK).
Teď s malým odstupem mi přijde velmi divné, že by se katalyzátor tak najednou ze dne na den ucpal.
Zásadní dotazy:
1) může aplikace improvizovaně vyrobené záslepky poškodit katalyzátor?
2) může servis poškodit katalyzátor přivařením vlnovce (je to v blízkosti)?
3) co s tím autem dál a přitom neplatit šílené peníze za katalyzátor?
Vím, že se tu podobná témata již řešila, ale každý dotaz je trošíčku odlišný, tak jsem napasal svůj příběh,.... nezlobte se za to na mě, astru máme rádi, jinak je spolehlivá a je to a na dlouho bude naše jediné auto.
Díky moc. Honza
Astra 1.6 16V 74kW EcoTec, 2001, caravan
(dříve Citroën AX 1.1i 44kW, 3dv. a Omega A 2.0 i, 1988, caravan - s láskou vzpomínám )
(dříve Citroën AX 1.1i 44kW, 3dv. a Omega A 2.0 i, 1988, caravan - s láskou vzpomínám )
- Reklama
-
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 18 pro 2011, 23:43
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vykuchání katalyzátoru v servisu,... a stejně to moc net
Moc v tomhle zkušenosti nemám. Ale EGR jste odpojily i softwarově? ono to může zlobit když vypojíš nEGR ventil jen tak bez SW zásahu.
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
Re: Vykuchání katalyzátoru v servisu,... a stejně to moc net
Nějak mi uniká souvislost mezi katalyzátorem a jízdou na tři válce... katalyzátor přece nijak neovlivňuje směs ani časování zapalování...
Mě auto jelo občas na tři válce a to vždy při teplotě venku cca 3 stupně a ve vlhku... pomohlo utěsnit záslepku egr... normálně mi pod ní rezla příruba - nechápu, ale silikon (ten na to určený) to vyřešil...
Problémy s jízdou na tři válce bych rozhodně nespojoval s katalyzátorem...
Mě auto jelo občas na tři válce a to vždy při teplotě venku cca 3 stupně a ve vlhku... pomohlo utěsnit záslepku egr... normálně mi pod ní rezla příruba - nechápu, ale silikon (ten na to určený) to vyřešil...
Problémy s jízdou na tři válce bych rozhodně nespojoval s katalyzátorem...
Astra G 1,6 16V Comfort, r.v.2001, Z16XE
Re: Vykuchání katalyzátoru v servisu,... a stejně to moc net
taky si myslím že u Z motoru je na EGR nutný zásah do software řj
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
Re: Vykuchání katalyzátoru v servisu,... a stejně to moc net
nikde neni psaný že auto bylo napojeno na diagnostiku
[color=red][size=100][b][u]>>>DIAGNOSTIKA Kladno,Praha kdyby tak SZ<<<[/u][/b][/size][/color]
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981
- Fritol
- Příspěvky: 2005
- Registrován: 21 led 2009, 20:20
- Bydliště: Hradec Kralové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vykuchání katalyzátoru v servisu,... a stejně to moc net
hlavne jestli kuchli kat tak zakonitě musí sviti chyba motoru nebod Z16XE ma lambdu před a za katem..
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Re: Vykuchání katalyzátoru v servisu,... a stejně to moc net
Myslím si, že máš jinej problém - tipnul bych si svíčky nebo lištu (možná vstřik a taky to může být přidřený ventil) - na tohle je tu dost příspěvků, obzvášť doporučuju věnovat pozornost příspěvkům od uživatele "Denny"
Tomu by nasvědčoval i zapečenej kat - v jednom válci se nespalovalo palivo a to shořelo v katu a zapeklo ho to.
Proti by bylo, že jsem se dostal k informaci, že Z-kové motory v případě potíží se zapalováním vypínají vstřik v daném válci, ale nevím, za jakých podmínek, já tak jezdil nějakou dobu, než jsem závadu identifikoval a kat zatím bez problémů (klep klep).
Prohlídni svíčky, zkus je proházet, vyblikej si závady, na Z-ku je to triviální. Jestli Ti někdo půjší lištu, zase můžeš být o něco chytřejší.
Jinak krom jména máme společnou i historii vozů, paráda
//edit - učesání příspěvku
Tomu by nasvědčoval i zapečenej kat - v jednom válci se nespalovalo palivo a to shořelo v katu a zapeklo ho to.
Proti by bylo, že jsem se dostal k informaci, že Z-kové motory v případě potíží se zapalováním vypínají vstřik v daném válci, ale nevím, za jakých podmínek, já tak jezdil nějakou dobu, než jsem závadu identifikoval a kat zatím bez problémů (klep klep).
Prohlídni svíčky, zkus je proházet, vyblikej si závady, na Z-ku je to triviální. Jestli Ti někdo půjší lištu, zase můžeš být o něco chytřejší.
Jinak krom jména máme společnou i historii vozů, paráda
//edit - učesání příspěvku
Astra H 1,9CDTI caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Re: Vykuchání katalyzátoru v servisu,... a stejně to moc net
Jelikož egr zůstal připojený na kabel, netřeba softwarově ošetřit. Zaslepka jen brání průniku spalin od egru do sani a průchod k egru je volný, aby jehla mohla jezdit. Problém je v tom, že se tak okraj jehly egru zasira snad ještě více a za čas by stejně přestal fungovat. Tak jsem zalepení raději zrušil a časem to poresim vlastním pripravkem - zaslepkou s drzakem egru mimo motor. Bude jezdit na prázdno vedle motoru.hansdob píše:taky si myslím že u Z motoru je na EGR nutný zásah do software řj
Jen jsem zvědavý, kdy se k tomu dostanu. Když jsem k narozeninam chtěl céóčko, dostal jsem od ženy piano.
Aktuálně řeším horší problém. Řídící jednotku.Až budu na PC a dopisu o tom blog , hodím sem odkaz.
Astra 1.6 16V 74kW EcoTec, 2001, caravan
(dříve Citroën AX 1.1i 44kW, 3dv. a Omega A 2.0 i, 1988, caravan - s láskou vzpomínám )
(dříve Citroën AX 1.1i 44kW, 3dv. a Omega A 2.0 i, 1988, caravan - s láskou vzpomínám )