Stránka 1 z 1

Kolísání otáček po x téé..

Napsal: 05 kvě 2012, 17:19
od mastervibes
Páni, po štyroch rokoch sme prišli na to.Po x diagnostikách, po x kontrolách elektriky sa prišlo na závadu.Po výmene altíka, za repasovaný, do astry g 1,6 16V, sme po štyroch rokoch prišli na to, prečo kolísali otáčky, dusil sa motor pri rozjazde...Pán autolektrikár šťastný, pri výmena alternátora, vymenil 100A altík za 80A.To som začal tušiť, až po dvojročnej kompletnej elektrikárskej prehliadke, zase u pána Šťastného v Mladej Boleslavi, kde skontroloval vraj všetko a že altík dáva stabilne 80A.Na moju otázku, či to nieje málo, povedal, že to nemá vplyv, sme hľadali chybu ďalej, ktorá nás stála 14 000kč.Vymenil som po štyroch rokoch, už nebola iná možnosť, alternátor a zase je to stará astra, živá, veselá, vždy v pohotovosti.Len som kúpil altík bosch 100A, za 3800kč.Som velice rád, moja priteľka, ešte viac, je to jej miláčik a takého sebavedomého, amtéra, ako je pán Šťastný, by som najradšej nakopal do jeho dementnej prdele...

Re: Kolísání otáček po x téé..

Napsal: 05 kvě 2012, 19:26
od rychlyradim
mám ve svém autě taktéž zrepasovaný altík 100A origo opel...a otáčky se dále houpou......takže jak u kterého auta.....já bych to třeba u sebe viděl na krokový motorek....ale proč měnit když se otáčky pouze zhoupnou :) už 6 let se mně houpou...a mě to přestalo houpat...

Re: Kolísání otáček po x téé..

Napsal: 06 kvě 2012, 09:17
od vasekpetr1
Samozřejmě záleží, v jakém rozsahu se ty otáčky houpou: já dle hodnot na davidově displeji PP vidím rozptyl okolo 50 otáček při volnoběhu, takže to též neřeším, někomu ale cestují otáčky podstatně víc, až se motor třepe a dusí. To už je potřeba pátrat po příčině.

Re: Kolísání otáček po x téé..

Napsal: 06 kvě 2012, 18:46
od mastervibes
Nechce se mi psát, ale napíšu..snad pro jiné..Kolísání otáček bylo totožné, jak měl manli 2? Tak nějak má pseudonym.Šlo o to, že nám odešel altík.Ten jsme dali dělat do Katusic, klukovi jménem Bartoš.Nevím proč jsme jsi to nevšimli dřív, ale snad po měsíci jsme usoudili, že není všechno v cajku.Problém se časem jakoby zhoršil.Zatočení volantem, zapnutí větrání, světel, oken, otáčky zrazu padli na 600, někdy i na 500, pak se vrátili a zas doole, zas nazpátek, tak asi 5 krát.Při rozjezdu u zahřátyho motoru, to nejdřív chcípalo, hned se astra rozběhla a už nebyl problém.Ale furt, to kolísání otáček...tak jsme zajeli k panu Šťasnému, od kterého bral ten kluk altík a řek, že neví, tak proměřil vše v pořádku.pak jsme šli dál.Oběhali diagnostiky, specialisty, machry slovem i rukama, měněno všechno, krokáč, vzducháče, hadičky egr, nalítali jsme snad 1000 km, jen, ...aby na to někdo přišel.Za jedno komlpet rozebrání, vyčíštění, jsme dali 5600kč, u kluka za Prahou, co jezdí autokros, nebudu jmenovat.Už jsme fakt nevědeli, co.Zas jsme jeli k pánu Šťastnému, ten vodbužírkoval všechny kabely v motorový části, proměřil altík a řek:všechno je naprosto v pořádku, elektrika to není, i alternátor dáva stabilně 80A.A vtedy jsem začal mít podezření na něj.Jenže v tý době, stál altík 7000kč.Tak jsme do toho narvali asi 14000kč a ještě altík,to né, to už by bylo moc.Tak ještě dva roky sme vydrželi a nyskytla se možnost, koupit bosch, nový za 3800kč.Tak jsme se plácli, vyměnili i tlumiče, uložení+klasika, cca 13000kč.A..Astra jede jak živá, po výměne alternátoru.Žádne kolísání otáček, náznak, žeby chtěla, jak před tím, nahoru, dolu, je, jenže, nepatrný, sejde dolů, o 50 a vrátí se a padla, né jak před tím o 200ot dolů, pak nazpátek x5.Předtím jsme přidali plyn na rozjezdu a nejdřív dolů, zadusilo trocha motor, pak se rozběhla, teď sešlápne se plyn, otáčky vystřelí, bez dušení se rozjedem..Nevím jak to popsat, jako na začátku, úplně bez problému.My byli u Pána Šťastného 3 krát, z toho 2 xkrá to kontroloval a altík jsem měnil jen na popud, na jeho zmínku, že dáva stabilně 80A.A naše, má dávat 100A.tak se risk, nebo spíš zoufáni vyplatilo.Až budete měnit alternátor, dávejte pozor, ať Vám sedí Ampéry.Jen mě nasralo jeho sebavědomé vystupování:Nemá vlyv, to nevadí, všechno je v pořádku..jak je starej, tak je blbej, tak bych to definoval..

Re: Kolísání otáček po x téé..

Napsal: 06 kvě 2012, 21:40
od rychlyradim
no jak jsem tu psal ale já...já měl předtím v autě 100A altík....všichni mě říkali altík, tak vyměním altík a porád to stejný - myslím tím při sepnutí jakéhokoliv spotřebiče, otočením volantem - pokles otáček o dost...ale nikdy se motor neudusil...už mě to takto bez změny dělá 6 let.
Čeho jsem si ale zase všiml já...tak když jsem dal auto k mému mechanikovi a měnil mně tam komplet rozvody, klínový řemen, olej atd....tak to bylo na chvíli vpořádku - opravdu se mně ty otáčky nehoupaly!!! na chvíli myslím na pár měsíců :-) a pak opět znova....tak když jsem minulý rok řešil kladku klínového řemene, tak jsem si všiml jedné věci. Při zapnutí klimy, nebo jiného spotřebiče, začal klínák šílené vybrovat - tedy přesněji, začala vybrovat napínací kladka!!!! podívám se na vedlejší astru - mimochodem stejný typ jako mám já, a při sepnutí se klínový řemen u napínací kladky ani nepohl, podívám se na další - jedná se tedy o 1.4 16V a taky se ani nehl....těmto astrám otáčky vůbec nepadají!!! takže mám logicky podezření na napínací kladku!!!! ale všichni pořád říkají - to je normální u tohohle auta....no normální to nebude...to by si takovou astru nikdo nekoupil, když byla nová :-)