Stránka 1 z 1

Chcípání motoru

Napsal: 06 bře 2012, 11:20
od Jirka52
Zdravim místní osazenstvo.

Nastal problém s Astrou G 1,6 rv 1999, začala chcípat za jízdy. Na diagnostice nic nenalezeno, na radu mechanika jsem pročistil EGR ale popíšu spíš problém jako takový.

Auto jezdí, při startu ráno mě překvapilo že chcíplo po rozsvícení kontrolky větráku a po chcípnutí motoru větrák běžel aniž by motor byl zahřátý! To samé se děje za jízdy,rozsvítí se kontrolka větráku, ten se spustí a chcípne motor.
Možná úvaha je, že čidlo dává chybnou hlášku a ř.j. vypne motor jako ochranu proti přehřátí/poškození.
Kde to čidlo najdu?

Opel je manželky, já mám jiné auto, tak se ptám tady, nechci jet do servisu a platit tisíce za hledání chyby mechanikem cestou-pokus/omyl..

Díky za nápady, názory a rady.

Re: Chcípání motoru

Napsal: 06 bře 2012, 15:48
od vasekpetr1
U mého motoru mám čidlo teploty vody pro řídící jednotku umístěné na trubce vody v horním prostoru u alternátoru (mezi motorem a příčkou kabiny) u sání škrtící klapky. Když zůstalo odpojené po výměně alternátoru, tak motor šel špatně nastartovat, otáčky motoru kolísaly, naběhly oba dva větráky naplno a rozsvítila se kontrolka chlazení.

Re: Chcípání motoru

Napsal: 06 bře 2012, 16:29
od Jirka52
Díky, mrknu tam..mě se právě rozsvítí kontrolka za jízdy ( nebo při startu), rozběhnou se oba větráky, chlazení i klima a motor chcípne- tak ho vyměnim, možná to bude čidlem...

Re: Chcípání motoru

Napsal: 06 bře 2012, 20:43
od denny
Pokud se ti rozběhnou větráky a svítí chladič s vrtulkou,tak se jedná o náhradní režim jednotky chlazení motoru\vlevo vpředu pod nárazníkem \.Je nutno tedy vyčíst paměť jednotky chlazení a nikoli motoru\tam to je bez chyb\.Komunikace v zásuvce je na pin č.3.

Re: Chcípání motoru

Napsal: 06 bře 2012, 20:49
od Jirka52
Díky denny, ale tohle raději vytisknu mechanikům, pin ? mě to nic neříká, jim snad bude..